Vložil lake, 22. Březen 2013 - 8:56

Paní gabino, není nad to položit dotaz srozumitelně a uvést pravdivé údaje. :-)

Používáte neexistující pojem „fond oprav“, což signalizuje, že netušíte co hradíte a na jaký účel. Takové bezbranné a dezorientované vlastníky mají výbory nejraději. Nechají se totiž lehce vodit za nos.

Ve skutečnosti je Vaší povinností hradit zálohy na správu domu podle § 15 odst. 2 ZoVB. Na vyúčtování složených záloh máte právo minimálně jednou ročně. Toto vyúčtování bude mí podobu daňového dokladu, kterým prokážete skutečně vynaložené výdaje na dosažení, zajištění a udržení příjmů za uplynulé zdaňovací období.

(Zajímalo by mne, za jakých okolností se samotná složená zálohová platba může stát daňově účinným výdajem pro účely daně z příjmů. Domnnívám se, že to není možné, vedete-li účetnictví. Možná některý daňový odborník by osvětlil, zda existuje výjimka.)

Máte také povinnost hradit příspěvky na správu domu podle § 15 odst. 1 ZoVB na základě výzvy SVJ. Určení částky prokážete finančnímu úřadu vystavenou „fakturou“ od SVJ. Příjemce částek v hotovosti je povinen vydat Vám k tomu příjmový doklad. Odmítne-li to, neplaťte nic.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.