Vložil lake, 18. Září 2012 - 13:24

Článek pana Skuhry odpovídá v základních východiscích v podstatě tomu, co jsem napsal. Nerozeznává ovšem byt odpojený veřejnoprávně od bytu odpojeného „načerno“. Proto jeho závěry o odpojení nejsou správné.

  • Změna způsobu vytápění je změnou stavby a vyžaduje vždy stavební řízení (a podle mne souhlas všech).
  • Změna napojení na TUV je změnou stavby a vyžaduje (možná) kladné stanovisko Stavebního úřadu(*).

Jestliže se se byt nebo nebytový prostor odpojil bez toho, že by nový stav budovy byl schválen (povolen) Stavebním úřadem, zůstává i nadále součástí zúčtovací jednotky.

Jestliže se byt nebo nebytový prostor vyčlenil ze zúčtovací jednotky na základě povolení Stavebního úřadu, platí pouze nový kolaudační stav, bez ohledu na to jak to snad bylo dříve. Na takový byt samozřejmě nelze uplatnit pravidla vyhlášky č. 372/2001 Sb.. Vyhláška přece platí výhradně pro rozúčtování UVNITŘ zúčtovací jednotky.

Je třeba si vyhlášku přečíst. Což zde doporučuji od r. 2010.

Poznámka: (*) Samotná změna vedení technických sítí uvnitř budovy nevyžaduje ani ohlášení, ani stavební povolení. Je-li ovšem budova projektována a zkolaudována s výtokem teplé vody v každé jednotce, pak změna tohoto vybavení bude podléhat souhlasu SÚ. Má-li voda být ohřívána jinak (lokální plynový spotřebič), jsme zase u plného stavebního povolení.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.