SVJ neodpovídá, existuje někdo-něco "nad SVJ"?

Vložil mantis_religiosa (bez ověření), 11. Listopad 2013 - 18:20 ::

Před cca měsícem jsem byla vykradena. Bydlím v přízemí paneláku. Zjišťovala jsem si všechno možné dostupné zabezpečení a následně jsem požádala (několikrát za sebou) SVJ o nějaké řešení, jejich návrh zabezpeční atd. Bohužel, i když vím, že jim e-maily došly, ani jednou mi nikdo neodpověděl.

Přitom vím, že jedině se souhlasem SVJ si můžu nějaké to zabezpečení pořídit. Prosím, nevíte, jak mohu dál postupovat? Co když budou i nadále dělat „mrtvého brouka“ – to opravdu nemůžu nic? Jsem z toho dost nešťastná a v bytě se bojím. Dveře mám jedny z nejvíce zabezpečené, mohou tedy zloději pouze oknem.

(Ale nemohu použít zámky na okna, ani vnitřní mříže, protože mám těžké astma a nemohu mít stále zavřeno. Jsem zvyklá mít celý rok otevřenou alespoň ventilačku.Mj. při onom vykradení byla okna zavřena…)

Prosím vás o pomoc, o rady, co mám dělat dál.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil & (bez ověření), 15. Listopad 2013 - 21:17

    Našroubujte si mříže zevnitř. Běžná praxe.

    &

    Vložil lake, 11. Listopad 2013 - 22:49

    Paní mantis,
    SVJ je pouhý sluha, opravář a údržbář domu. Výbor SVJ nerozhoduje o vzhledu domu. Ptejte se vlastníků. Bohužel pro Vás potřebujete ke změně vzhledu domu souhlas všech.

    lake

    Vložil Dvořák (bez ověření), 11. Listopad 2013 - 19:44

    Samozřejmě že existuje a to shromáždění SVJ. Svůj byt si, ale musíte zajistit sama. To přece za Vás nebude nikdo dělat a ani platit. Byt je Vaše vlastnictví a tím pádem si ho taky musíte sama zajistit a nebo si na to někoho najměte. Když budete někde vlastnit chalupu, tak Vám ji sousedi taky nebudou zabezpečovat proti zlodějům, to budete muset sama.

    Vložil mantis_religioza (bez ověření), 11. Listopad 2013 - 20:59

    Pane Dvořáku, asi jsem to napsala málo srozumitelně, takže se omlouvám :-)))
    Mně se nejedná o to, kdo to bude zařizovat a platit - ale KDO MI TO POVOLÍ!!!

    Protože výbor SVJ nařídil mříže, které už na přízemí byly, odstranit!
    A mně jde teď o to, že když mi to nepovolí, tak co můžu dělat? Během této doby jsem dostala právě konečně od nich odezvu, že si to mám zařídit sama, ale nesmím pochopitelně "poškodit estetiku domu"...
    Tak kde seženu neviditelné mříže a nebo nějaké zařízení, které mi umožní ve vedrech (jen si uvědomte, jak bylo např. letos) spát stejně jako všichni ostatní s otevřeným oknem!

    To je to, oč tu běží... Chci mít ty samé životní podmínky, jako všichni ostatní, co v domě bydlí.

    Vložil Jar (bez ověření), 12. Listopad 2013 - 1:29

    Odpovězte si na otázky: Nařídil skutečně výbor vlastníkům BJ odstranit mříže z oken ? Na základě čeho? Na základě čeho? Jí osobně bych se asi vykašlala na výbor i zbytek vlastníků a dala si mříže na okna zvenčí. Je mi jasné, jaké budou k mému postoji komentáře, ale klidně si poslužte, preferuji bezpečí lidí, dnes jsem pustila po dlouhé době TV a nevidím důvod brát ohledy na estetiku. V našem domě má po vykradení přízemní byt na okně venkovní rolety, vzhled domu se změnil. Jiný byt měl tyto rolety od začátku, jiné byty rolety nemají, a co má být. Někteří vlastníci s dali na fasádu satelitní anténu, vsadím se, že u Vás možná také. Opravdu bych se s prominutím na všechny vykašlala. Jinak by byl vhodný zabezpečovací systém zapnutý po doby Vaší nepřítomnosti, čidla pro pohyb atd, měla by Vám s tím pomoci firma na zabezpečovací systémy. Venkovní rolety trochu pomohou, zase ale neumožňují větrání, které potřebujete kvůli atstma. Nebo požádejte o souhlas ostatní vlastníky,, nikoli výbor!

    Jarmila

    Vložil Pavlík (bez ověření), 13. Listopad 2013 - 6:23

    Přesně jak píše Jarmila – pokud je vám výbor k ničemu, postupujte podle svého a nedejte se!! Je to váš byt, jde o váš život a vaše zdraví.
    Podívejte se na váš dům, kolik je tam umístěno všeho možného bez souhlasu shromáždění. P

    Vložil MartinII, 13. Listopad 2013 - 18:36

    Hledejte na internetu „Zabezpečení bytu v přízemí“. Tam radí bezpečnostní nerozbitná skla (nelze je prý nasadit vždy kvůli váze), bezpečnostní fólie, uzamykatelná klika. Nejdražší je asi elektronické hlídání bytu třeba přes mobil.

    Vložil mantis_religioza (bez ověření), 13. Listopad 2013 - 23:24

    Co mi budou platná bezpečnostní skla, folie a uzamykatelná klika, když se za tím udusím? Potřebuju mít stejnou možnost otevřít okno, jako všichni ostatní spolubydlící… Dnes mi výbor SVJ odpověděl, že „bude pravděpodobně nemožné mříže instalovat z důvodu porušení záruky na nově provedené zateplení.“

    To slovo „pravděpodobně“ – mi přeci jen dává trošku naději, takže se na vás obracím s dotazem – co a jak udělat, na koho se obrátit, aby „vlk se nažral a já mohla v bezpečí větrat“? Dost možná, že by ty mříže do přízemí mohla namontovat firma, která zateplovala? Nebo kterou by ta firma odsouhlasila?

    děkuju předem za vaše rady a názory!

    Vložil Ferda Mravenec, 15. Listopad 2013 - 20:27

    Co mi budou platná bezpečnostní skla, folie a uzamykatelná klika, když se za tím udusím?

    Opravdu se za tím musíte udusit? Myslím, že už jste se pro mříže rozhodla, ale počítejte i s variantou, že Vám „neprojdou“. Ty výše jmenované alternativy určitě neznamenají, že nebudete moci větrat! Dnes přeci máte okna a také se za nimi nezadusíte… Jiná skla/folie proti rozbití okna, uzamykatelná klika – právě proto, abyste mohla větrat bezpečněji – můžete mít kliku zamčenou i při ventilačce. Já si třeba tu kliku pořídila, už jen proto, abych mohla bezpečně větrat s malými dětmi. Zaměřte se také více na to, jakým způsobem se k Vám dostali nyní, jak okna překonali? Máte určitě více možností.

    Navíc ani mříže nejsou samospasitelné, všechno je překonatelné (když se chce… ;)) a také je po mřížích v přízemí lépe přístupný byt výše – to by si takto mohli osadit mřížemi okna všichni :)

    Vložil lake, 14. Listopad 2013 - 2:51

    Paní mantis,
    na kotvení mříží skrz zateplení zapomeňte. Od takového barbarského řešení dají všichni ruce pryč a dodavatel zateplení toto nejspíše provést odmítne, má-li všech pět pohromadě.

    Zkuste uvažovat o vnějších mřížích kotvených na okenní rám, viz např. firma Dierre a jejich mříže GRETA: http://www.dierre.com/…ta/Greta.pdf. Nebo jsou různá levnější provedení, např. zde: http://www.eddy.cz/11a.html.

    Montáží dojde k zásahu do rámu okna, takže otázkou je, zda okna jsou Vaše nebo společná. Znovu Vás upozorňuji, že nepotřebujete ani souhlas SVJ, ani výboru. Jde o změnu vzhledu domu a k tomu je nutný souhlas všech vlastníků jednotek. SVJ a výbor nerozhodují o změně vzhledu budovy.

    lake

    Vložil mantis_religioza (bez ověření), 15. Listopad 2013 - 1:07

    Nezlobte se, ale to je snad legrace, pochybuju, že jste to myslel vážně. Takže všichni nade mnou mohou otevřít okno, jen já budu za mřížemi, ale otevřít okno stejně nebudu moci… Chci mít stejná práva, nejen povinnosti.

    A vy byste věřil té pevnosti ukotvení? Do plastu? Jestli ano, a máte nějaké parametry, budu ráda, když mi dáte vědět.

    Vložil mantis_religioza (bez ověření), 15. Listopad 2013 - 1:12

    Omlouvám se, ty mříže, které jsme mi navrhl, jsou jedny lepší, než druhé, ale jak to chcete tedy udělat? Nehledě na to, že jestli jsem tomu dobře rozuměla, tak jste myslel ty mříže vevnitř, ne?

    Pokud to jde „nějak“ zvenku, abych zevnitř mohla otevřít, tak jako to je vidět na té druhé variantě, tak to bych se snad zbláznila radostí (a asi pak i z účtu za ně, ale to už vem čert :-))

    Takže ještě jednou – omlouvám se, že jsem tak vylítla, ale kamkoliv tenhle dotaz napíšu, tak následují jen dvě varianty:

    • mrtvý brouk
    • no, my nevíme…

    Srdečně zdravím a za jakoukoli radu, co mi pomůže, děsně moc děkuju!!!

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".