SVJ - Jak získat přehled o financování

Vložil Vlastiks, 21. Prosinec 2016 - 6:28 ::

Zajímá Vás financování Vašeho SVJ-čka ?

Vzhledem k tomu že účetnictví je provozováno v „měsíčních cyklech“, není důvod neinformovat(se) o stavu měsíčně, tedy například do 15 dnů po „ukončení“ měsíce.

V této době jsou známá existující data „do“ konce předchozího měsíce a související informace.

Jde o následující materiály:

. bankovní výpisy z účtu SVJ
jsou dostupné počátkem nového měsíce, do 15. zcela jistě
. přehled uskutečněných hotovostních plateb
jde o přehled, aktualizovaný průběžně (do 15.), tak jak byla platba provedena (případně přikázána)
. přehled faktur
jde o přehled, aktualizovaný průběžně (do 15.), tak jak byly faktury doručeny
. přehled uzavřených smluv, včetně DPP
jde o přehled aktualizovaný průběžně (do 15)., tak jak smlouvy vznikají
. zápisy jednání Shromáždění
jde o přehled, aktualizovaný průběžně, a do 15 dnů od data Shromáždění by měl být k dispozici, pro seznámení a k případné kontrole i možnému podání námitek či připomínek
. zápisy jednání Výboru
jde o přehled, aktualizovaný průběžně, a do 15 dnů by měl být dán i k dispozici pro seznámení s problémy, kterými se Výbor zabýval

Vzhledem k tomu, že tyto informace jsou v této době statutárům dostupné, (a většina i v jejich elektronické podobě) není důvod tyto informace nezpřístupnit každému členu Společenství, který o to projeví zájem a požádá.

Stačí si je tedy vyžádat k nahlížení.

Kontrola účetnictví, případně zhlédnutí konkrétních dokladů, či podkladů,

je případně až „ve druhém sledu“ (cíleně), zejména v souvislosti s vyúčtováním v závěru roku

  • práva vlastníka

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil = (bez ověření), 21. Prosinec 2016 - 14:31

Myslím, že osvícený výbor by měl ve vlastníkovi typu Vlastikse hledat spíše spojence – chce mít přehled, chce rozumět tomu, co se v jeho SVJ děje, kdfyž se několikrát do roka podívá na doklady, leccos užitečného se dozví a pochopí.

A až se jejich současný výbor jednou unaví a bude chtít být vystřídán – bude mít po ruce jednoho zorientovaného čle­na.

A budou mu moct oplatit, a nepovolí mu koupi toneru – v tu dobu totiž už Vl. zakusí, že se tiskne víc než jen pozvánky na schůzi shromáždění…

Vložil Vlastiks, 10. Únor 2017 - 13:29

Vlastik ví že je třeba i tisknout,

a věděl to i v době minulé, kdy to nehodlali respektovat někteří význační členové našeho SVj, včetně dnešního žadatele o úhradu toneru, člena Výboru, u kterého došlo k „osvícení“, a ke změně stanoviska. (… čo bolo to bolo, terazky som majorom)

Vlastik POUZE požaduje aby mu bylo sděleno co bylo třeba tisknout, a požaduje předložení návrhu úhrady, která by měla respektovat „ceny na trhu“. Stejně by postupoval i v případě nákupu každé jiné služby pro potřeba SVj.

Vložil ..,, (bez ověření), 10. Únor 2017 - 13:33

Diagnóza toner

Vložil takylaik, 21. Prosinec 2016 - 23:39

Nebylo by lepší na tuhle paranoiu vůbec nereagovat?- vlastiks se utluče sám.

Vložil takylaik, 21. Prosinec 2016 - 23:55

převzal slovník lakeho

Vložil Korky0202, 21. Prosinec 2016 - 9:21

Financování není účetnictví, ani zápisy.

Účetnictví není provozováno v „měsíčních cyklech“.

Zatím jsem za těch nevím už kolik let, co jsem ve Výboru, nezažil někoho, koho by měsíčně zajímali výpisy.

Osobně bych to jako vlastník též nevyžadoval. Přece jsme si jako vlastník zvolil do výboru lidi, které znám, kterým věřím?!

Vložil Vlastiks, 21. Prosinec 2016 - 13:27

ale prověřuj!

Je sice pravdou, že (zatím) jsem zjistil problémy spíše v proplácení pokladnou.

Ale nikdy neříkej nikdy

Vložil janica, 21. Prosinec 2016 - 21:14

Mohl byste být konkrétnější, když popisujete problém. Je dobré se poučit. K tomu Vašemu přehledu. Nám účetní nevyjede přehled zaúčtovaných položek za příslušný měsíc, její program to neumožňuje. Dostáváme přehled od začátku roku a podle data si mohu najít, co bylo účtováno v kterém měsíci a mohu si zkontrolovat jednotlivé položky. Co je podle měsíců je výpis z bankovního účtu. Samozřejmě, že faktury lze evidovat podle data, kdy přišly, ale v BÚ se objeví až jejich platba a to nemusí být stejný měsíc. Přehled o tom, co je zaplaceno z pokladny, je nutný. Pokladní stvrzenku u nás podepisuje předsedkyně, všechno si kopíruji a dávám do elektronické podoby, účetní stvrzuje na kopii, že byly předány jednotlivé doklady. Pokud by se toto nedělalo, tak účetní na každou stvrzenku vypisuje výdajový doklad. Evidence je v pokladním deníku.

Vložil účetní (bez ověření), 21. Prosinec 2016 - 9:52

Korky, Vlastiks je zahořklý prudič, který netuší co je účetnictví. Např. seznam došlých faktur NEMUŽE být do 15 následujícího měsíce úplný. Faktury se vystavují do 15 dnů, pak cestují poštou, pak faktury podepisují členové výboru, pak se musí ještě zpracovat u účetní, zkrátka Vlastiks žije ve svém světě a o reálném světě nemá ponětí. Je nejlepší ho ignorovat a jen mínusovat.

Vložil Vlastiks, 21. Prosinec 2016 - 13:24

Faktury došlé jsou když dojdou. Jejich proplacení, pokud bude, se najde v bankovním výpisu.

… tos nevěděl ?

Vložil účetní (bez ověření), 21. Prosinec 2016 - 13:39

Faktury se účtují do měsíce, do kterého patří. Neúčtují se do měsíce, kdy dojdou. To je elementární zásada v účetnictví. Když někdo poskytne službu 21.12. tak je velmi pravděpodobné, že faktura dojde příjemci až v lednu. Ale musí se účtovat do prosince. Tomu se říká akruální princip. Ale to je moc složité na inteligentnější osoby, než je nějaký troll Vlastiks.

Vložil Korky0202, 21. Prosinec 2016 - 9:54

A občas některý předseda jako já zapomene fakturu účetní donést, či nosí bankovní výpis tři měsíce… :-)

Vložil účetní (bez ověření), 21. Prosinec 2016 - 9:57

To je realita, i když by to nemělo být, tak se to zkrátka stává. Většina členů výborů nedělá svou práci na plný úvazek.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".