stanovy

Vložil coromoro (bez ověření), 7. Duben 2016 - 19:48 ::

Prosím, máme nové stanovy z roku 2015. Předsedkyně se s některými lidmi v domě nepohodla a chtěla nechat vypracovat nové stanovy tak, aby tam byly dané věci popsány v její prospěch. S novými stanovami většina z nás nesouhlasila. Nyní nám tvrdí, že se musejí nechat vypracoat nové stanovy kvůli novému zákonu. Je tedy možné, že bychom mohli mít vypracované stanovy z roku 2015, aby tam nebylo vše potřebné, co nový zákon nařizuje? Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Průměrný člověk (bez ověření), 8. Duben 2016 - 15:22

    Zákon ukládá povinnost uvést stanovy do souladu s donucujícími ustanoveními. Současně člověk s rozumem průměrného člověka nedokáže s vynaložením přiměřeného úsilí zjistit, která ustanovení jsou donucující. Nedokáže to zjistit ani bezplatným čtením těchto ustanovení, ani za úplatu dotazem u osob, které se hlásí k právním profesionálům, ani za úplatu na školení určených pro právní profesionály. Lze tak mít za to, že zákon ukládá nesplnitenou povinnost.

    Vložil svjvmt, 8. Duben 2016 - 10:56

    Ano, je to možné, že jsou zvrzlé, Ostatně si stačí načíst ty, co jsou už v resjtříku. Dyť se o OZ dohadují právníci. Co je to v její prospěch, proč to nekonfrontujete se zákonem? Pokud s tím většina nesouhlasí, tak nemá šanci. To jste na tom dobře. Zde drželi hubu.

    Vložil asi tak (bez ověření), 8. Duben 2016 - 8:10

    Nové stanovy rozhodně zpracovávat nemusíte, taková povinnost neexistuje. Stačí doplnit stanovy původní, pokud v nich nemáte vše co tam být má, tj. donucující ustanovení NOZ. Co to je, to tady ještě nikdo nenepsal. Ve stanovách musíte mít konkrétní počet členů výboru, pokud máte kontrolní komisi, tak taky konktérní počet členů, musíte tam mít práva a povinnosti členů SVJ, dále práva a povinnosti právnické osoby, pravidla pro správu domu, pokud je nemáte v Prohlášení vlastníka. Nenechte si vnutit nové nesmyslné stanovy, kde by byla posílená pravomoc svj nebo dokonce předsedy. Nemusíte vůbec snižovat počty pro hlasování, můžete si je nechat tak jak je máte podle ZoVB. Všichni vykladači NOZ vás budou přesvědčovat, žezcela nové stanovy máte mít. Není to pravda, nedělejte to.

    Vložil Kubík (bez ověření), 8. Duben 2016 - 10:38

    Není pravda, že „co to je, to tady ještě nikdo nenepsal.“

    Např. já sám jsem před třemi dny v příspěvku : http://www.portalsvj.cz/…ve-stanovy-7#… uvedl odkazy, kde je to podrobně vysvětleno.

    Vložil Průměrný člověk (bez ověření), 8. Duben 2016 - 14:50

    Vložil Kubík (bez ověření), 8. Duben 2016 – 10:38
    Není pravda, že „co to je, to tady ještě nikdo nenepsal.“

    Kubíku, uveďte zde seznam kogentních ustanovení. Neučiníte-li tak, pak stále platí, že zde seznam kogentních ustanovení zatím nikdo neuvedl (a patrně ani nikdo neví, která všechna to jsou). [Nepíšu, že v některých jednotlivých případech není možné soudit, zda dané ustanovení je či není kogentní. Píšu, že zde (a patrně ani nikde jinde) nikdo dosud neuvedl úplný výčet kogentních ustanovení.]

    Vložil P.V., 8. Duben 2016 - 12:00

    Nesouhlasím. V důvodobvé zprávě k novému občanskému zákoníku je uvedeno „…ustanovení donucující povahy (kogentní právní normy)…“ a nejen vzhledem k ust. § 1 odst. 2 občanského zákoníku jsou podle mého názoru mnohá doporučení uvedená ve Vašem odkazu daleko od „donucujících ustanovení“.

    P.V.

    Vložil @ (bez ověření), 8. Duben 2016 - 11:38

    Kubíku, nebuďte naivní. Víte kolik podvodníků nabízí novém ty nejlepší stanovy? Jak si můžete být jistý, že tohle je to pravé ořechové.

    Vložil Kubík (bez ověření), 9. Duben 2016 - 9:48

    Ve svém příspěvku jsem odkázal na web, kde jsou popsány nutné změny stanov. Je tam uveden i příklad nových stanov dle NOZ, které můžete mít zadarmo, a můžete si je upravit podle svých potřeb. Stanovy můžete mít jaké chcete, pokud nejsou v rozporu s donucujícími ustanoveními NOZ, dobrými mravy, či ÚL. V souladu s tím, může každý nabízet různé stanovy. To na co jsem odkázal, jsou nutné změny, na kterých se shodují autoři odborných publikací o SVJ, na něž se soudy často odvolávají.

    Jsem přesvědčen, že se svým tvrzením, že zákon ukládá nesplnitelnou povinnost, by „Průměrný člověk“ při odvolání proti pokutě za nepřizpůsobení stanov neuspěl. Členové stat. orgánu by pak nesli odpovědnost za škodu způsobenou SVJ dle § 159 NOZ.

    Ale každý je strůjcem svého štěstí a může se řídit jiným názorem, než mám já. Všichni ti, co si myslíte, že byste s odvoláním proti případné pokutě uspěli, si klidně stanovy nepřízpůsobujte.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".