Souhlas SVJ s umístěním příjmače na internet na budovu (ke stávajícímu tech. zařízení-spol. TV sateli)

Vložil Dagmar Fišerová, 18. Prosinec 2015 - 13:46 ::

Prosím o sdělení, jakým způsobem vyslovuje SVJ souhlas s umístěním příjmače na internet (přidáním zařízení ke stávajícímu technickému zařízení – společný TV satelit na střeše domu). Je postačující souhlas výboru SVJ, nebo zákon vyžaduje souhlas vlastníků vyjádřený na shromáždění?

Děkuji – D. Fišerová

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 18. Prosinec 2015 - 14:07

    Zmatečný dotaz. SVJ nevyslovuje žádný souhlas! Není k tomu oprávněno. SVJ je sluha, který se pouze stará o cizí dům. Výbor je pouze statutární orgán sluhy a nemá ve věci žádnou pravomoc.

    K užití společné části stavby musí dát souhlas vlastník stavby. Pokud se jedná o telekomunikační zařízení podle zákona o elektronických komunikacích, je k umístění zařízení nutná písemně sjednaná smlouva o zřízení věcného břemene k dotčené části nemovitosti (případně jiná obdobná smlouva). Jde-li pouze o zařízení podle § 104 odst. 2 písm. a) zákona o elektronických komunikacích, postačí aby provozovatel získal jednostranný písemný souhlas vlastníka nemovitosti.

    lake

    Vložil ivanq, 21. Prosinec 2015 - 21:05

    Teď je správný čas na zodpovězení otázky: „Kdo je vlastníkem zmíněné stavby (nemovitosti)?“ Za odpověď děkuje předem ivanq.

    Vložil Dagmar Fišerová, 18. Prosinec 2015 - 20:58

    Zmatečná odpověď. Znamená to tedy, že souhlas musí dát jeden každý vlastník, který je členem SVJ? Jinak nesouhlasím, že jde o cizí dům vůči SVJ, neboť členové jsou spoluvlastníci; ale to není předmětem dotazu. Podle odpovědi by tedy jednostranný písemný souhlas vlastníka nemovitosti k umístění datové antény muselo udělit shromáždění vlastníků-jakým poměrem hlasů? Nebo jsem špatně pochopila službu tohoto portálu – mělo to být „zeptej se a najdi si v zákonech sám“? Děkuji – D. Fišerová

    Vložil lake, 18. Prosinec 2015 - 22:34

    Paní Fišerová, má odpověď nebyla zmatečná. To pouze Vy jste ji nepochopila. Vlastníkem stavby jsou všichni spoluvlastníci stavby. Právě ti podepisují smlouvu s provozovatelem telekomunikačního zařízení. Není žádný důvod, aby podepisovali na shromáždění. Zákon pouze vyžaduje, aby všechny podpisy při nakládání s nemovitostí byly na jediné listině.

    Samozřejmě se mýlíte v tvrzení že „nejde o cizí dům vůči SVJ“. Zjevně nejste schopna orientovat se v základních právních vztazích. V katastru nemovitostí se můžete přesvědčit, že SVJ není vlastníkem domu, ani nemá k domu žádná jiná práva, která by byla zapsána na listu vlastnictví budovy.

    Pokud máte odpor k tomu, abyste si sama přečetla ustanovení zákona, na které jsem dal přesný odkaz, pak Vám radím, abyste vyhledala službu právníka. Naúčtuje Vám 2500 Kč za hodinu konzultace.

    Mějte se pěkně.

    lake

    Vložil D. Fišerová (bez ověření), 27. Prosinec 2015 - 11:40

    Pane Lake, obávám se, že k nepochopení došlo vzájemně. Děkuji za tu část odpovědi, ve které jste rozvinul původní odpověď „k užití společné části stavby musí dát souhlas vlastník stavby“ (viz koneckonců i další dotazy). Jsem ráda, že můj dotaz pomohl i někomu dalšímu lépe se orientovat v poměrně složité problematice (což by mělo, jak předpokládám, být posláním tohoto portálu). O svých schopnostech, právním vědomí, omylech, případně jakémkoliv odporu k čemukoliv s Vámi nepovedu disputaci.

    I Vy se mějte hezky.

    • DF
    Vložil Dejvická (bez ověření), 20. Prosinec 2015 - 11:02

    Re : …Zákon pouze vyžaduje, aby všechny podpisy při nakládání s nemovitostí byly na jediné listině.

    Porozuměl jsem tomu dobře – na smlouvě by měl být podpis každého vlastníka/spo­luvlastníka?

    Předem děkuji za odpověď.

    Vložil lake, 20. Prosinec 2015 - 11:42

    Jestliže jde o smlouvu s provozovatelem telekomunikačního zařízení podle zákona o elektronických komunikacích, a výsledkem má být zápis služebnosti (věcného břemene) do katastru, pak katastrální úřad bude vyžadovat podpisy všech spoluvlastníků na jediné listině.

    lake

    Vložil Dejvická (bez ověření), 20. Prosinec 2015 - 14:54

    Děkuji za odpověď.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".