sklep

Vložil Anonymous, 3. Červen 2008 - 19:53 ::

Prosím o radu:co se považuje dle zákona za sklep .Bytovou správou nám byl přidělen sklep(2,55*1,­69m)zděná místnost bez okna,dřevěné dveře.Při privatizaci domu nám bytové drustvo tvrdí že se nejedná o sklep.Za radu předem děkuji. OMSK

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymoussssssssss (bez ověření), 5. Červen 2008 - 21:20

    nechápu o čem je diskuse v zákoně je jasně řečeno pokud je sklep oddělen zdmi tak patří do výmery obytné plochy bytu a i za ten se platí na rozdíl od sklepní koje která je oddělena latěmi a takovíto prostor pak nepatříé k bytu, ale je ve ideálním vlastnictví všech vlastníku ti si samozřejmě mohou vymezit výhradní užívání takovýchto prostór

    Vložil Tina (bez ověření), 4. Červen 2008 - 9:05

    Podstatné je, jak to máte vymezeno v prohlášení vlastníka. Pokud tam sklep (sklepní koji)jako náležející k jednotce nemáte uvedenou, tak mají pravdu a ve smlouvě o převodu bytu do vlastnictví nebude sklep jako součást jednotky uveden.(Byť ho užíváte – stejně jako další vlastníci ty své). Doporučuji si na shromáždění usnesením odsouhlasit užívání sklepa a to co sklep (předpokládem je, že mají stejné výměry) to byt. Prostě užívaní sklepa za stejných podmínek jako před převodem.

    Protože v tuto chvíli jsou v tomto případě sklepy společnou částí domu pak si asi odsouhlasit (opět v usnesení) platby pro jednolivé uživatele za ně (záleží na výměře sklepů atp.).

    Vložil G.X, 4. Červen 2008 - 20:03

    Bohužel, z dotazu plyne, že se jedná o družstevní vlastnictví, k žádným převodům bytů tedy nedošlo, a SVJ a zřejmě ani Prohlášení vlastníka neexistuje…

    Pokud Prohlášení není, hledal bych v kolaudačním rozhodnutí. G.X.

    Vložil Tina (bez ověření), 5. Červen 2008 - 8:17

    V dotazu je větička … při privatizaci..... a privatizace je prodej do vlastnictví. Takže u nich se prodával (privatizoval) buď celý dům nebo jednotlivé byty. A v tom případě prohlášení vlastníka existuje. Tedy myslím tak nějak platí, co jsem napsala výše.

    Vložil G.X, 5. Červen 2008 - 15:27

    Privatizací v tomto případě rozumím prodej domu ve vlastnictví obce družstvu vzniklému za tímto účelem. Převod bytů z družstevního do os. vlastnictví přece není žádná privatizace :) Nechť tazatel upřesní. G.X.

    Vložil Tina (bez ověření), 6. Červen 2008 - 7:09

    Souhlasím. Nicméně ať je to s prodejem a privatizací jak chce, už při prodeji domu (z obce na BD) by muselo prohlášení vlastníka existovat. A tam i vysvětlení, jak je to se sklepy… Hezký den.

    Vložil Anonymous99 (bez ověření), 6. Červen 2008 - 9:14

    Při prodeji domu z města na BD nemuselo Prohlášení existovat, alespoň žádný zákon to neukládá.

    Prostě se prodá dům a s ním mj. související nájemní smlouvy, ve kterých by mělo být, co s jednotlivou nájemní smlouvou souvisí, např. sklep.

    Pokud to tam není a existuje družstvo, tak by se to mělo napravit. Vše patří družstvu a to by mohlo nájemní smlouvy upravit. Institut Prohlášení se v bytovém družstevnictví nepoužívá.

    Ale jak již bylo řečeno, bez upřesnění od původního tazatele jsou to jen dohady.

    Vložil Tina (bez ověření), 6. Červen 2008 - 10:16

    Ano, jsou to jen dohady. Ale pokud by město prodávalo celý dům včetně nájemců, pak zůstávají v platnosti původní smlouvy (jen se může dle zák. změnit výše nájmu) a tedy by se žádný sklep neřešil.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".