revize plynového kotle

Vložil svjHl, 14. Květen 2015 - 10:39 ::

Prosím poraďte, jak se zachovat když osoba bydlící v nájmu kde je plynový kotel (karma?) nemůže docílit opravu tohoto kotle majitelem bytu už asi 5 měsíců, není na něj ani revize. Opravář, který se na to byl podívat doporučil kotel vyměnit. Co si může nájemce k vlastníkovi bytu dovolit? Může odejít, i když smlouva o pronájmu trvá, nebo má kotel vyměnit sám a potom si to nechat proplatit?, ale na to nemá asi finance.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Zdenek 22, 14. Květen 2015 - 10:53

    Řešení hledejte pod § 2208/1 NOZ:

    Oznámí-li nájemce řádně a včas pronajímateli vadu věci, kterou má pronajímatel odstranit, a neodstraní-li pronajímatel vadu bez zbytečného odkladu, takže nájemce může věc užívat jen s obtížemi, má nájemce právo na přiměřenou slevu z nájemného nebo může provést opravu také sám a požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů. Ztěžuje-li však vada zásadním způsobem užívání, nebo znemožňuje-li zcela užívání, má nájemce právo na prominutí nájemného nebo může nájem vypovědět bez výpovědní doby.

    Vložil MartinII, 14. Květen 2015 - 11:38

    Odpovědnost majitele plynového zařízení a doprovodné vyhlášky řeší zákony, hledejte zde řetěze „revize plynu“ a pod.

    Vložil PavelII (bez ověření), 17. Květen 2015 - 10:51

    ve společných částech domu (1× za tři roky). Nic jiného není předepsáno. Způsob oprav řeší nájemní smlouva. Tam je třeba si počíst co pán podepsal.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".