Prvním schůze shromáždění vlastníků.

Vložil Matějka Jaroslav, 27. Říjen 2007 - 10:32 ::

Prvním schůze shromáždění vlastníků.

Doporučujeme a konáme při ustavujících prvních schůzích shromáždění takto:

Po posouzení provozní stránky domu a budoucího SVJ obdrží každý vlastník v dostatečném předstihu s pozvánkou na ustavující – první schůzi shromáždění SVJ minimálně tyto materiály:

  • Návrh Stanov SVJ, včetně „Domovního řádu“, komentář a požadavek, aby své připomínky a návrhy doručil zpět minimálně 5 dní před konáním shromáždění, aby mohly být připomínky a návrhy zapracovány,
  • Žádost vlastníkům, aby zvážili svůj postoj k majetku svým podílem na činnosti SVJ a správy domu – členství v orgánech SVJ,
  • Návrh plánu oprav,
  • Návrh výše příspěvku na dlouhodobou zálohu (tzv.Fond oprav a Fond administrativy).

Na schůzi je nutné mít připravené tyto materiály:

  • platný, nejlépe z téhož dne vystavený, Úplný výpis LV z katastru nemovitostí k danému domu,
  • presenční listinu v členění sloupků minimálně – jméno, r.č. dle výpisu z KN, adresa, spoluvlastnický podíl, podpis, (oprávněná účast se ověřuje dle dokladu totožnosti a r.č.),
  • druhou listinu pro uvedení dalších potřebných údajů pro výbor SVJ v členění: jméno, zasílací adresa, telefonní spojení, e-mail, počet osob v bytě, podpis,
  • v případě většího počtu členů SVJ hlasovací lístky s čísly jednotek (pro možnost určení hlasů při hlasování),
  • listiny pro hlasování (pro, proti, zdržel – suma podílů, %, podpisy skrutátorů).

Schůze shromáždění se koná dle tohoto programu:

I. část – za účasti notáře

  • 1. Schválení stanov, včetně „Domovního řádu“
  • 2. Volba výboru SVJ

Přestávka, kdy se sejde výbor a zvolí předsedu.

II. část – bez účasti notáře

  • 3. Výsledky hlasování ve výboru – rozdělení funkcí, představení předsedy (nebyl-li zvolen pověřený vlastník),
  • 4. Plán oprav
  • 5. Stanovení výše příspěvku na dlouhodobou zálohu (tzv.FO) v Kč za spoluvlastnický podíl za měsíc, u nebytových jednotek ve výši dle odborného posouzení – garáže 30–50% apod.,
  • 6. Stanovení výše příspěvku na dlouhodobou zálohu (tzv.FA-fond administrativy) v Kč za měsíc za každou bytovou jednotku shodný, u nebytových jednotek ve výši dle odborného posouzení, (veškerá administrativa – včetně poštovného, kolků apod., bankovní poplatky, SIPO, případně i odměny statutárům),
  • 7. Další jednání dle potřeb SVJ; např.:
  • seznámení s Požárním řádem domu,
  • potvrzení správce nebo výběr správce – Mandátní smlouva – schválení,
  • zajištění úklidu domu či před domem svépomocí či dodavatelsky,
  • výběr banky pro účet SVJ,
  • výběr pojišťovny pro pojištění domu jako celku případně odpovědnosti z výkonu funkce statutára,
  • v případě tepelného hospodářství výběr provozovatele – Smlouva o provozu tepelného zdroje, apod.

Matějka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.