Propojení bytových jednotek

Vložil Pavel Vorlíček, 30. Listopad 2008 - 22:07 ::

Dobrý den,jsem člen výboru a řešíme situaci s jedním vlastníkem bytové jednotky, který si koupil byt sousedící s jeho stávajícím bytem. Oba dva byty si chce propojit vybudováním dveří mezi nimi a zazděním vchodových dveří od nově získané jednotky. Kladné vyjádření statika k záměru a způsobu provedení propojení dvou bytů skrze nosnou stěnu již vlastník získal. Stavební povolení údajně již není potřeba. Otázka ale je, zda je potřeba souhlas vlastníků? Myslím si, že pokud by si takto propojené jednotky chtěl nechat zkolaudovat na jednu větší bytovou jednotku, tak je to zásah to obsahu prohlášení vlastníka a tam by měl mít dle stanov souhlas daného počtu vlastníků. Ale jak je to v případě, kdy bude dál vlastníkem dvou bytových jednotek, mezi kterými chce pouze vybudovat průchod. Je tam také potřeba nějaké vyjádření vlastníků? Nevidíme důvod mu v tom bránit, ale chceme se vyhnout případným problémům.

Děkuji Pavel V.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Právník (bez ověření), 19. Leden 2009 - 9:57

    Váš dotaz má dvě samostatné části – stavebně-technickou (zda je třeba mít stavební povolení či ohlášení, zda s propojením bytů musí souhlasit vlastníci ostatních jednotek) a druhou – zda dojde ke změně v Prohlášení vlastníka. K otázce první zde máte několik názorů, k otázce druhé sděluji, že i přes fyzické propojení sousedících jednotek se právně jedná o 2 samostatné jednotky (na SVJ hlasuje za obě, 2× vyúčtování apod.). Pokud by chtěl vlastnit místo 2 bytů jeden, tedy „spojit je i na katastru“, musí k tomu získat souhlas vlastníků všech jednotek v domě.

    Vložil Matějka Jaroslav, 6. Prosinec 2008 - 12:43

    Vážený Pavle V. a ostatní,

    spojení dvou bytových jednotech a vznik jedné bytové jednotky může mít ekonomický důsledek: nebude se jednat o budovu pro „sociální bydlení“ (nad 120m2) a na řadu prací a služeb (i na společných částech domu) se již nebude moci uplaťňovat snížená sazba DPH.

    Matějka

    Vložil Petr, 1. Prosinec 2008 - 14:01
    1. Prohlášení vlastníka zákon o vlastnictví bytů http://business.center.cz/…y/cast1.aspx

    § 4 (1) Vlastník budovy svým prohlášením určuje prostorově vymezené části budovy, které se za podmínek stanovených tímto zákonem a v souladu se stavebním určením stanou jednotkami [§ 2 písm. h)] a společnými částmi domu [§ 2 písm. g)]. Prohlášení musí mít písemnou formu.

    1. Zeď mezi byty je bezpochyby nosná konstrukce, zazdění dveří změna vzhledu (řeší stanovy)
    2. Změna Prohlášení podléhá společenství (půdní vestavba a zvětšení bytové plochy celkem), ale toto je asi trochu jiný případ. Na to stanovy nemyslely. Pokud zůstane vlastníkem 2 bytů, musí hlasovat za oba a dostávat 2× vyúčtování
    Vložil Václav (bez ověření), 1. Prosinec 2008 - 11:20

    Propojení obou jednotek představuje zásah do nosných konstrukcí domu, které jsou společnými částmi domu. Vstupní dveře do jednotky jsou rovněž společnou částí domu, takže je v obou případech třeba postupovat podle změn, jimiž se mění společné části domu.

    Odkud máte informaci, že k zásahu do nosných konstrukcí domu není třeba stavební povolení?

    Vložil Pavel Vorlíček, 1. Prosinec 2008 - 16:46

    Že k zásahu do nosných konstrukcí domu není potřeba stavební povolení mi oznámil sám vlastník kterého se to týká.Prý stačí vyjádření statika. Mne samotného tato informace překvapila. Znám z minulosti podobný případ, kdy bylo nutné stavební povolení.

    Vložil Stika Pavel (bez ověření), 5. Duben 2016 - 17:05

    V soucastnosti to resim taky.jakykoli zasah do nosne konstrukce zdi je nutne mit stavebni povoleni. toto se netyka nenosnych zdi a pricek.Nutne je vyjadreni statika pokud je to na klasicky 90cm pruchod neni se statikou problem.Resim ted zadelani vchodovych dveri ke kteremu se podle stavebniho uradu musi byt vyjadreni Požárně bezpečnostní řešení staveb PBŘS. jelikoz se jedna u unikovy vychod. Samozrejme porad je to vedene jako 2 bytove jednotky.sjednotit to udajme lze ale nedokazu si predstavit te martyrium kolem toho nervu povoleni a cest na urady.

    Vložil Vizi, 1. Prosinec 2008 - 18:11

    K zásahu do nosných konstrukcí stavební povolení s největší pravděpodobností nutné je, pochybuji že by byl stavební úřad natolik benevolentní, že by jej nevyžadoval, i když to možné je, protože už se i stalo, že dva různě místně příslušné úřady posuzovali stejnou věc odlišně. Nicméně všichni lidé, kteří takový zásah prováděli a s kterými jsem o tom mluvil (včetně mě samotného) stavební povolení mít museli. Doporučuji se informovat na místním stavebním úřadě a vlastníka na tuto skutečnost upozornit.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".