Problém ve SVJ s FO a jeho výšší

Vložil Anonymous, 30. Leden 2008 - 14:50 ::

DObrý den,prosím Vás vím,že to asi není nejlepší otázka,ale máme takový problém.Bydlíme v starébytovce (20 bytů),byty koupené do os.vlastnictví. Jedná se o to,že jelikož je zde 70% důchodců,né všichni jsou škudlilové ale, a platíme zde 8kč/m2. Kámen úrazu je v tom,že budova je stará a je potřeba zvýšit částku do FO dle mého alespon na 12 kč. Na tuto sobotu máme svolanou schůzi a potřeboval bych nějaké argumenty,nebo nějaké články které bych mohl doložit,aby jsme přesvědčili tu většinu,že to prostě takhle nejde. Je mi jasný,že je to asi hloupý nárok,ale už od včera hledám na internetu,forum jsem si pročítal,ale stále nemám nic čím bych je přesvědčil. CO mě napadlo,tak fakt,že bych přinesl třeba tabulku té ankety t těchto stránek kolik se kde platí ,jinak mě nic nenapadá. Pokud by někoho něco napadlo,byl bych vděčný za jakoukoliv pomoc.Děkuji všem Tomáš

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous, 30. Leden 2008 - 15:47

    Pane Tomáši,

    v prosinci minulého roku se tady vedla podobná diskuse. Z ní byste zjistil, že není podstatné, kolik se přispívá v jednotlivých SVJ na m2. Je možné, že v některých domech přispívají na správu ve výši 35 Kč na m2, v jiných 8 Kč a vše je v pořádku.

    Záleží na tom, v jaké stavu je dům a co hodlají vlastníci se stávajícím stavem domu podniknout. Výši příspěvků tedy ovlivňují schválené záměry SVJ. Na to se svých členů musíte ptát. A potom už stačí papír, tužka a kalkulačka nebo nějaký tabulkový editor (excel…).

    V první fázi si zjistěte roční náklady na běžnou správu SVJ. Ty se opakují, v dalších letech je budete opisovat, případně zvedat s ohledem na inflaci apod.

    Patří sem např. poplatky bance, poplatky SIPO, pojištění domu, správní poplatky správci domu, odměny výboru, drobná režie výboru, rezerva na drobné opravy a udržování, rezerva na případné havárie. Celkovou sumu vydělíte celkovou plochou a 12 měsíci a budete mít měsíční příspěvek na běžnou správu na m2.

    Potom se zeptejte, jestli chce příslušná většina členů SVJ např. opravit střechu, balkony, zateplit atd. Zjistěte alespoň přibližné ceny, zjistěte u vlastníků, jestli chtějí na tyto akce šetřit nebo si na ně vzít úvěr. Další postup je stejný. Roční odhad „šetření“ nebo „splátek úvěrů“ dáte do rozpočtu, celkovou částku opět vydělíte plochou a počtem měsíců a dostanete měsíční příspěvek dlouhodobé zálohy na m2. Potom už stačí oba příspěvky sečíst a máte podložený měsíční příspěvek na m2. Jeho výše by měla být každoročně schvalována s tím, že nejprve se schvalují plánované akce, potom rozpočet nákladů na ně a až potom výše příspěvků, která vznikla výše popsaným výpočtem (a ne opisováním od jiných).

    Popsaný způsob výpočtu předpokládá, že si rozdělujete náklady podle spoluvlastnických podílů na společných částech domu a ne podle dohody o jiném způsobu rozdělování nákladů.

    Snažila jsem se to vysvětlit tak, aby to pochopili všichni. Příklady výpočtů jsou uvedeny v časopise Účetnictví v č. 11/1007.

    N. Klainová

    Vložil JarekSVJ, 30. Leden 2008 - 17:37

    Ah jo paní Klainová,neobyčejně si vážím vašich příspěvků ale špatně jste asi pochopila co tazatel požaduje, né teorii ale jak jednat s lidmi, důchodci, kteří třeba žijí v tom domě celý život o nic se nemuseli starat, zajímat, tomu pánovi se divím jak chce dělat před „ostatnima“ vlastníkama v sobotu na schůzi chytráka když dopOuští aby si jakýsi správce dělal s jejima penězma co chce. ONO JE TO HEZKÝ POCIT MĚT BYT V OSOBNÍM VLASTNICTVÍ ALE JE TO VĚTŠÍ BŘÍMĚ NEŽ ŽÍT V PODNÁJMU.

    Vložil Anonymous, 30. Leden 2008 - 21:46

    jinak,ale tu poctatu té otázky jste vystihl naprosto správně.Ale jak jsem psal. TOmáš

    Vložil Anonymous, 30. Leden 2008 - 21:36

    no právě že to nedopouštím,dověděl jsem se to v pondělí, a v úterý sjem měl sním diskuzi.Chytráka rozhodně dělat nechci,ale když nebudu nic vědět tak nic nemůžu říct.

    Vložil Anonymous, 30. Leden 2008 - 16:03

    Děkuji za rychlou odpověd,jak jsem studoval forum,tak jsem tam četl i tuto diskuzi,ale u nás je právě problém s Těmi důchodci. Na Bytovce již začínají být problémy s komíny,ty jsou v dezolátním stavu, elektrika na chodbách je taky bídná a mohl bych pokračovat,prostě stručně řečeno množství kam dát finance je mnoho, o zateplení ani nemluvím..to by mě ukamenovali:). Ale on je problém i s tím správcem,jelikož on si utrácí peníze dle toho co si myslí on, momentálně je na účtě ± 100 000, a on objednal na chodby okna aniž by o tom většina věděla ale nejhorší je že ty okna nebyly vůbec špatný,a mnoho lidí je na něj rozlobených. Právě kvuli tomu jsme svolali na tu sobotu schůui,kde to chceme projednat, protože prohřešků jako s těmi okny bylo daleko víc. Nehledě na to,že finanční rezerva na fondu oprav bude odhadem 10 000. Což je dle mého sméšné vzhledem k výši FO a stavu budovy.

    Vložil Anonymous, 30. Leden 2008 - 17:11

    Dobrý den, předně by jste si měli ujasnit pozice. Správce nemá žádné právo rozhodovat o nakládání s Vašimi penězi ve věcech rekonstrukcí a modernizací. To je výlučné právo Shromáždění SVJ. s pozdravem, Petr Vávra

    Vložil Anonymous, 30. Leden 2008 - 16:25

    Zkuste mi poslat na Vás e-mail, něco Vám pošlu. k.kolar@centrum­.cz

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".