Připojení sklepa k bytu

Vložil Anonymous, 8. Leden 2012 - 9:46 ::

Dobrý den,

koupil jsem byt v OV, ke kterému patří sklep umístěný na stejném patře. Tento sklep je v katastru zapsaný jako příslušenství bytu. Bohužel vstup do sklepa je pouze z chodby, nikoliv z bytu. Chtěl bych se zeptat, je-li možné probourat příčku mezi mým bytem a sklepem pro vytvoření nových dveří a zároveň zazdít stávající dveře ze sklepa do chodby? Musím mít na tuto úpravu vyjádření statika, stavební povolení, projektovou dokumentaci, souhlas SVJ nebo cokoli jiné? Děkuji za všechny rady a názory.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Jitka Vondráčková, 17. Duben 2018 - 8:34

    Dobrý den, potřebujeme náš velký byt rozdělit na dva menší byty z důvodu rozchodu partnerů majitelů bytu. Z toho důvodu je nutné vybourat další vchodové dveře z chodby od schodiště. Tudíž by byly na chodbě u schodiště troje dveře a ne jako nyní dvoje dveře do dvou bytů. Již takovou situaci před léty někdo řešil o patro výše. Co je k tomu potřeba? Souhlas ostatních vlastníků musí být 100%?

    Děkuji moc za radu.

    Jitka V

    Vložil lake, 8. Leden 2012 - 20:10

    Kladete dotazy v nesprávném pořadí. Tvrzení, že "sklep je příslušenstvím bytu" neříká nic o tom nejdůležitějším - kdo je vlastníkem této místnosti. Touto otázkou musíte začít.

    Napřed si zjistěte obsah Prohlášení vlastníka budovy - zda místnost "sklep" je společnou částí domu ve výhradním užívání vlastníka jednotky, nebo zda jde o příslušenství bytu ve vlastnictví vlastníka jednotky (v tom případě podlahová plocha této místnosti je započtena v podlahové ploše jednotky). Podle toho zjistíte, zda hodláte zasáhnout do uspořádání společné části domu.

    Dále zjistěte, zda zeď, do které chcete vybourat otvor, je hlavní nosnou konstrukcí, nebo nenosnou příčkou ve spoluvlastnictví vlastníků jednotek, nebo nenosnou příčkou náležející výhradně vlastníkovi jednotky.

    Až budete znát odpovědi, napište je sem a můžeme se o věci bavit dál.

    lake

    Vložil jewell (bez ověření), 18. Leden 2012 - 20:08

    Vlastník je stejný jako vlastník bytu, tedy já. Jde o příslušenství bytu ve vlastnictví vlastníka jednotky.

    Zeď je nenosná příčka, ale kdo ji vlastní netuším. Podle smlouvy jsou obvodové zdi bytu ve spoluvlastnictví vlastníků jednotek, na druhou stranu přímo za touto zdí je můj sklep, takže netuším, jak „obvod“ mého bytu definovat.

    Vložil lake, 18. Leden 2012 - 23:17

    Děkuji za upřesnění. Sklep je ve Vašem vlastnictví, avšak tato místnost není součástí bytu. Je pouze příslušenstvím. Obvodová zeď bytu tedy vede mezi bytem a sklepem a je – v souladu se zněním Prohlášení – společnou částí domu.

    Vaše prohlášení tedy neumožňuje, aby vlastník jednotky podle své úvahy proboural vchod do bytu na jiném místě, nebo (jako ve Vašem případě) propojoval byt s dalšími místnostmi ležícími mimo byt.

    lake

    Vložil Petr87, 8. Leden 2012 - 16:06

    Dobrý den, zjistěte si, jestli je příčka mezi bytem a sklepem (spíš bych to označil jako komoru, ale to není podstatné) nosná nebo není nosná. Pokud není příčka nosná, jedná se zpravidla o součást bytu (pro jistotu zkontrolujte v Prohlášení vlastníka). Vzhledem k tomu, že zásah do nenosné příčky není třeba podle § 103, odst. 1. h) Stavebního zákona (183/2006) ani ohlašovat, je možné dveře v nenosné příčce vybudovat. Rovněž není třeba souhlas SVJ, neboť příčka by byla ve Vašem vlastnictví.

    Ještě doporučuji zkusit funkci hledání, podobné problémy se tu už řešily.

    Vložil svjvmt, 8. Leden 2012 - 13:39

    Já bych řekl, že je to komora. Ano je to možné, třeba se domluvit na stav. úřadě, nebo se nikoho neptat a provést a spolehnout se, že to nikdo nepráskne.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".