Porušení 100%

Vložil Anonymous, 1. Únor 2010 - 17:06 ::

Dobrý den, pokud SVJ poruší povinnost 100% souhlasu všech vlastníků jednotek (např. změna vzhledu budovy), kam se může vlastník, jehož obešli, obrátit se stížností a dožadovat se nápravy? Děkuji. Novotná.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 3. Únor 2010 - 14:15

    Paní Novotná,
    Psaním dopisů SVJ byste pouze ztratila čas.

    Podle § 13 odst. 3 Zákona o vlastnictví bytů úpravy, jimiž se mění vzhled domu, může vlastník jednotky provádět jen se souhlasem všech vlastníků jednotek. To analogicky platí i v případě, je-li stavebníkem kdokoliv jiný, například SVJ.

    Podle § 103 odst. 1 písm. h Stavebního zákona stavby a udržovací práce nevyžadují stavební povolení ani ohlášení, pokud se nemění vzhled stavby. Ve vašem případě je tedy vyloučeno provést stavbu bez stavebního povolení nebo ohlášení. Bylo povinností stavebníka buď podat ohlášení stavebnímu úřadu, nebo podat žádost o stavební povolení a absolvovat plné (nebo zkrácené) stavební řízení.

    Podle § 105 odst. 1 Stavebního zákona k ohlášení stavby se připojí doklad prokazující vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu nebo opatření anebo právo odpovídající věcnému břemenu k pozemku či stavbě, pokud stavební úřad nemůže existenci takového práva ověřit v katastru nemovitostí. Shodnou povinnost má stavebník, podává-li žádost o stavební povolení (§ 110 odst. 2 Stavebního zákona).

    Takovým dokladem mohl být pouze souhlas VŠECH vlastníků (získaný na shromáždění nebo na podpisové listině), vzhledem ke znění § 13 odst. 3 Zákona o vlastnictví bytů.

    Doporučuji Vám tedy okamžitě se obrátit na příslušný Stavební úřad s tím, že jde o změnu vzhledu, která nebyla všemi vlastníky schválena. Můžete Stavební úřad požádat, aby stavebníka vyzval k předložení podkladů a projeku stavby s cílem stanovit, zda dojde či nedojde ke změně vzhledu domu.

    Pokud věc nesnese odkladu, obraťte se ihned na soud a žádejte o vydání předběžného opatření, jímž se stavebníkovi uloží zdržet se všech kroků vedoucích ke změně stavby do doby, než Stavební úřad o věci rozhodne.

    lake

    Vložil tepvos (bez ověření), 5. Únor 2010 - 22:32

    lake,co jsi za člověka,když jednou tvrdíš ,že zateplení pláště budovy stačí 75% hlasů a požadoval jsi ,aby můj příspěvek byl vymazán a těď kážeš že musí být 100% hlasů při změně vzhledu stavby.A co se stane z budovou,která se zateplí?Změní vzhled a je zasahováno do pláště budovy.

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 29. Duben 2010 - 13:14

    Pro tepvos: o tom, zda je zateplení domu považováno za změnu vzhledu či nikoli rozhoduje jenom a jenom příslušný stavební úřad a rozhodnutí se může lišit úřad od úřadu – bohužel. Zeptejte se u vás na vašem staveb úřadě a zjistíte zda zateplením vašeho domu změnite nebo nezměníte vzhled stavby. Rozhodování úřadu je závislé na konkrétní situaci. My například musíme mít stavební povolení na obyčejnou výměnu oken, ačkoliv okna v okolních domech se běžně mění bez stavebního povolení. Naše situace to vyžaduje, tak to úřad chce a my to musíme respektovat. Dokonce to respektujeme rádi ačkoliv by se někomu mohlo zdát, že budeme protestovat. Pokud jste již měl něco do činění s úrady, tak vám to musí být naprosto jasné.

    Vložil lake, 6. Únor 2010 - 8:50

    Vážený tepvos,
    zmiňujete se o diskusi, které jsem se neúčastnil. Vymazání Vašeho příspěvku v ní navrhoval jiný diskutující.
    Přeji Vám pevné zdraví a jasnou mysl.

    lake

    Vložil AnonymousX (bez ověření), 1. Únor 2010 - 21:16

    Vyzvěte váš statutární orgán k nápravě. Sdělte jim své důvody, nejlépe poštou s dodejkou.

    Pokud to nepomůže pak se můžete obrátit na soud.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 1. Únor 2010 - 17:38

    Na změnu vzhledu domu není potřeba 100%. Jediné porušení by snad přicházelo v úvahu při změně podílů nebo vnitřního uspořádání domu.

    To s těmi podíly je skoro vyloučené, protože katastr by to sotva bez všech podpisů zapsal..

    P.L.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 1. Únor 2010 - 18:24

    Na změnu vzhledu domu je potřeba 100%.

    Vložil Dousa (bez ověření), 29. Duben 2010 - 12:38

    Vše záleží na stanovách SVJ – ty chce každý úřad předložit, když ve stanovách je , že venkovní upravy vzhledu – k nim stačí nadpoloviční souhlas, 3/4 apod nebo dokonce 100% souhlas, tak podle toho postupuje. většina stanov má 3/4=75% protože sehnat všechyn je někdy velmi dlouhé… pokud máte ve stanovách 100% , tak pro vás možná postup výše uvedený. Vím to docela čestvě, dělal jsem před rokem úředníka, jinak projektanta.

    Vložil lake, 29. Duben 2010 - 13:30

    Pane Douso,
    nevymýšlejte nesmyslné kombinace. Na znění stanov vůbec nezáleží. Souhlas všech se změnou vzhledu viz stavební zákon a ZoVB. Stanovy do toho prosím nepleťte.
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    Není problém odpovídat tazatelům. Největší práce je s vyvracením nesmyslů, které sem píší ti, kdo věci nerozumějí, avšak snaží se za každou cenu též radit.

    lake

    Vložil Petr, 3. Únor 2010 - 10:54

    Je to jednoduché – co má tazatelka ve stanovách ? Zpevňování ve stanovách myslím lze. Změkčování kvóra myslím nikoli. Ve stanovách i je, že se lze obrátit na soud, co jiného.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".