placeni sluzeb

Vložil Aglaia, 21. Duben 2011 - 8:09 ::

Po prestehovani do noveho bytu se ke mne k trvalemu pobytu prihlasila dcera,ale pouze formalne,zije tc.v zahranici,fy­zicky zde nebydli.Spravce domu vyzaduje za ni placeni sluzeb,i kdyz tu nebydli.Jakym ustanovenim mohu prokazat,ze sluzby platit nemusim,ze plati pouze najemnici,kteri sluzby vyuzivaji a jsou prihlaseni jako uzivatele bytu?Prispivala bych tak akorat vsem najemnikum.Dekuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 21. Duben 2011 - 9:48

    Položila jste dotaz, na který nelze odpovědět. Máte jistě v domě schválená pravidla určující podle jakého kriteria se platí a jak se příslušné číslo zjišťuje. Nebo je to určeno ve vaší nájemní smlouvě. Pokud to nevíte, nevíme to ani my a nelze odpovědět.

    lake

    Vložil LukášP (bez ověření), 21. Duben 2011 - 8:25

    Otázkou je, co všechno se rozpočítává u Vás dle počtu osob žijících v domácnosti. U nás je to tuším jen elektřina ve společných částech domu a to je tak malá částka, že by mi to za to dohadování asi nestálo. To že to má vliv na výši záloh na služby, není zas tak podstatné, protože se jedná pouze o zálohy a konečné vyúčtování probíhá dle plochy bytu a dle naměřených hodnot. Takže to co zaplatíte v průběhu roku navíc, dostanete při vyúčtování zpátky a máte tam alespoň trochu rezervu. Každopádně si myslím, že by správce domu neměl počítat lidi dle trvalého pobytu, ale dle skutečného počtu osob žijících v bytě. Jsou byty, kde trvalý pobyt nemá hlášený nikdo.

    Vložil Jirka* (bez ověření), 21. Duben 2011 - 12:32

    Souhlasím s Lukášem. Trvalé bydliště by nemělo hrát žádnou roli při určování výše záloh. V bytě může být trvale přihlášeno klidně 100 osob a v bytě vůbec bydlet nemusí. Trvejte na platbě záloh pouze za osoby užívající bytovou jednotku.

    Vložil Musíte zadat své jméno. (bez ověření), 21. Duben 2011 - 17:07

    „Trvalé bydliště by nemělo hrát žádnou roli při určování výše záloh. V bytě může být trvale přihlášeno klidně 100 osob a v bytě vůbec bydlet nemusí.“

    Souhlas.

    „Trvejte na platbě záloh pouze za osoby užívající bytovou jednotku.“

    Reálně neproveditelné, bez právní opory (pokud se domníváte opak, uveďte právní oporu).

    Vložil Funda (bez ověření), 21. Duben 2011 - 13:10

    V našem SVJ máme také problém s nahlašováním počtu osob v bytech. Ve stanovách je určena povinnost vlastníka oznamovat změnu počtu osob, které v jednotce žijí, bez ohledu na jejich oficiální trvalé bydliště. V několika případech však dochází k tomu, že vlastník úmyslně trvá na nižším počtu osob, než který v bytě reálně žije. Pokud jsem si dobře vyložil zdejší diskuze, tak není v moci výboru SVJ, tuto situaci napravit. Pokud by výbor změnil bez souhlasu vlastníka počet osob, tak bude vlastník reklamovat vyúčtování a SVJ mu bude muset neoprávněně vybranou částku vrátit. Je ale možná případná náprava soudní cestou?? (pokud samozřejmě odhlédnu od skutečnosti, že by šlo vzhledem k závažnosti problému o docela extrémní řešení, těžkosti při prokazování apod.)

    Vložil alek (bez ověření), 21. Duben 2011 - 13:23

    Bohužel, nejjistější cestou je namontovat vodoměr do každého bytu. Na tenhle krok nemusíte většinou mít (záleží na konkrétních Stanovách) 100% souhlas. A nejspíš najdete dost nespokojených vlastníků, kteří na sousedy doplácí a s tímto krokem budou souhlasit.

    Vložil karelh, 21. Duben 2011 - 17:33

    Dobrý den, taktéž v našem SVJ máme problém s nahlašováním počtu osob a to zejména u bytů kde je nájemník, majitelé většinou obtížbě komunikují, zajímá jen jen zisk. Ihned po vzniku SVJ jsme doplnili jednotky i vodoměry na studenou vodu. Takže vodu máme pokrytou vodoměry, topení ITN. Odpad řeší město. Donedávna jsme dle počtu osob měli elektřinu společných prostor. Jelikož v jednom roce došlo u několika bytů k rychlé rotaci nájemíků a byl problém se dopočítat, zmněnili jsme na nejbližším shromáždění způsob rozúčtování dle podílů. Někdo proděl, někdo vydělal. Pro změnu způsobu rozdělení nákladů je nutno doržet ust. § 11 odst. 4 ZoVB (3/4 většiny přítomných hlasů). Žádný způsob rozúčtování cen služeb nebude nikdy stoprocentě vyhovovat všem. Jen upozornětě, že vodoměry jsou většinou poměrové, tzn. celkový náklad se rozpočítává v poměru spotřeby bytu k celkovému nákladu, nikoliv náměr=placená spotřeba. karelh, svjka­rel@seznam.cz

    Vložil jorimi (bez ověření), 23. Duben 2011 - 0:47

    Ráda bych zde uvedla, že v některých případech při vyúčtování nezáleží na skutečném počtu uživatelů jednotky, ale na tom kolik jich tam je trvale hlášeno. Jsou totiž města či obce, kde se komunální odpad platí podle toho, zda je dotyčný v jednotce přihlášen k trvalém pobytu. Podle toho pak počítají komunální odpad. Ale nejspíše se bude jednat o malé domy. Jak je to u větších přesně nevím. Ale vím, že tato varianta existuje. Jinak doporučuji, co lze usneste si na schůzi, že se bude počítat podle podílů na SČ a máte pokoj, s jakýmikoliv dohady o počtu osob. Je totiž dáno nějakou normou, kolik osob může maximálně užívat byt o jaké ploše a nemělo by to být více.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".