Neuznání reklamace na nedodržení platné normy...

Vložil SVJ-642 Poštovn..., 3. Srpen 2011 - 11:27 ::

Dobrý den, v roce 2007 byla v našem domě provedena rekonstrukce lodžií ( úprava pochůzné plochy a zábradlí)… dle smlouvy o dílo byla na tuto práci poskytnuta pětiletá záruka. V roce 2008 město byty prodalo a bylo založeno SVJ. Dodatečně bylo zjištěno, že technologické řešení použité na rekonstrukci pochůzné plochy, tuto zvýšilo o 50mm a tím snížilo o tuto hodnotu výšku zábradlí. Tím pádem v horních čtyřech podlažích nesplňuje výška zábradlí odpovídající normu. Zaslali jsme na firmu, která rekonstrukci prováděla reklamaci se žádostí o uvedení věci do souladu s normou, ale reklamace byla zamítnuta s oddůvodněním, že jako nástupce původního objednatele tyto práce nemůžeme reklamovat. Chtěl bych vědět, jestli jejich přístup má právní opodstatnění a popřípadě poradit co s tím… Předem děkuji…

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 4. Srpen 2011 - 13:21

    Pane SVJ-642,

    Jestliže Vám město jako tehdejší objednatel díla udělí plnou moc, můžete samozřejmě jeho jménem reklamovat.

    K tomu si ovšem napřed zjistěte, zda chybný byl projekt nebo jeho realizace. Podle toho budete (vybaven plnou mocí) uplatňovat reklamaci buď u projektanta, nebo u zhotovitele díla.

    A ještě něco: píšete, že „SVJ odpovídá za společné části domu“. To je samozřejmě nesmysl. Odpovědnost nese vlastník budovy.

    lake

    Vložil SVJ-642 Poštovn..., 5. Srpen 2011 - 9:17

    Tady byl jednatel firmy, která prováděla realizaci i projektantem..... a odpovědnost SVJ jsem myslel jako odpovědnost vlastníků bytových jednotek, sdružených v SVJ a tudíž společného vlastníka budovy… Díky všem za zastavení a reakci na daný problém… myslím, že jste mi pomohli se nasměrovat jak dál s řešením problému…

    Vložil lolek (bez ověření), 3. Srpen 2011 - 21:18

    Chápu že máte asi stanovisko „udělali nám to blbě, tak ať to opraví“ ale v čem je problém? Že to nesplňuje normu nebo že Vám třeba SÚ nařídil „cosi“ kvůli něčemu udělat a Vy teď hledáte kdo to zaplatí? Opravdu je těch 5-cm problém ?

     lolek

    Vložil SVJ-642 Poštovn..., 4. Srpen 2011 - 10:22

    Asi jste to pozorně nečetl..... nikdo nám nic nenařídil, ani nehledáme „kdo to zaplatí“ a 5cm je problém, pokud schází do naplnění platné normy. SVJ odpovídá za společné části domu (a tou je i balkonové zábradlí)a teť uvedu co se může stát " při nějaké úpravě přepadne pracovník přes zábradlí a zraní se, nebo v horším případě přijde o život… pojišťovna by mohla odmítnout plnění z důvodu porušení normy" a to je problém… Hledáme proto jen způsob, jak uvézt věci do pořádku…

    Vložil lolek (bez ověření), 4. Srpen 2011 - 14:31

    myslíte? → moje druhá věta končí otazníkem – není to tedy tvrzení o Vašem stavu věci. Věta nesděluje, že „…SÚ nařídil a Vy hledáte…“ ale zjišťuje pohnutky…zda SÚ nařídil „něco“ a v důsledku toho Vy hledáte…“. Já Vám neberu starost o dodržení normy ale všechno něco stojí a předejít všem rizikům stejně nejde.
     lolek

    Vložil mirek_2 (bez ověření), 4. Srpen 2011 - 11:22

    Pokud by došlo k tomu černému scénáři, problém by to byl dost vážný… Požádali jste – s odvoláním na vyjádření zhotovitele – o stanovisko původního majitele, který vám vlastně prodal dům s dost vážnou a skrytou závadou? Těch centimetrů si běžný uživatel možná ani nevšimne, ale v případě nehody je potom všem jasné v čem ta závada byla a původní majitel by se jistě velmi rychle nechal slyšet, jak rád by byl býval ten nedostatek reklamoval, kdyby o něm věděl…. Následné tahanice právníků, dokazujících kdo o tom vědět měl, kdo mohl, kdo a kdy to měl řešit atd. by současným vlastníkům asi moc příjemná nebyla. Ideální v každém případě by byla rozumná dohoda původního majitele a dodavatele. mirek2

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".