Lze koupit poměrové měřiče tepla - odpařovací trubičky?

Vložil Teplomyl (bez ověření), 22. Září 2011 - 13:59 ::

Dobrý den, chtěli bychom si rozpočítávat náklady na teplo sami a vynechat tak firmu, která to pro nás dosud dělala – máme špatné zkušenosti, ale máme také člověka, který se toho ujme. Máme odpařovací trubičky na každém radiátoru. Narazili jsme však na to, že je nelze koupit. Prý jsou pouze pro „velkoodběratele“, tedy firmy, které rozpočítávají náklady na topení. Nám jako malému SVJ cca 50 ks trubiček nikdo nechce prodat. Máte někdo jiné zkušenosti nebo víte, kde by se dali koupit? Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 5. Říjen 2011 - 12:24

    Nikoliv pane Teplo, pochopil jste to nesprávně. Hranice –40% a +40% od průměru zúčtovací jednotky jsou stanoveny napevno vyhláškou 372/2001 Sb.

    Chcete-li rozúčtovat jinak (tedy v rozporu s vyhláškou), měl byste si k tomu zajistit souhlas všech, jinak riskujete, že celé vyúčtování bude úspěšně zneplatněno pro rozpor se zákonem.

    lake

    Vložil Teplo (bez ověření), 5. Říjen 2011 - 12:38

    Děkuji za upřesnění. Myslel jsem si to, ale příklad, který pan Patočka přiložil mě zmátl.

    Vložil pochybující (bez ověření), 5. Říjen 2011 - 7:57

    Pane Patočka, někteří jedinci se prostě poučit nenechají, kdybyste se rozkrájel na nudličky. Ale to vy nakonec víte také. Ale co mi vrtá hlavou je fakt, že někdo dokáže naklikat z jednoho počítače dvacet mínusů. Mě to teda nejde. Znáte vysvětlení?

    Vložil Petr Patočka, 5. Říjen 2011 - 8:11

    naklikat z jednoho počítače dvacet mínusů, řekněme že o nějakých možnostech jak to šlo udělat vím. Byla zde zejména kontrola podle IP adresy a možná pomocí cookies. Pokud použijete připojení mobilem nebo nějaký anonymizer, tak většinou máte pokaždé jinou a sušenka se dá smazat. Existovala i chytřejší možnost, ale to zde nebudu prozrazovat.

    Své příspěvky ovšem nemám potřebu nijak ovlivňovat. Pokud dostanou mínusy, tak si to asi zasloužím. Jen tu proběhla jedna malá mínusovací válka. Naštěstí zasáhl administrátor.

    Ale to jsme mimo téma.

    Petr Patočka VIPA CZ s.r.o.

    Vložil FrantaF, 4. Říjen 2011 - 14:51

    Správně poukazujete, že poměrové indikátory teplotu místnosti neměří. Ale zřejmě se snažíte z těchto hodnot teplotu místnosti odvozovat. To ovšem nelze. Hodnoty vyjadřují pouze podíl na spotřebě tepla. Měřidlo načítá teplotu tělesa za jednotlivé časové úseky v průběhu celého období. Většinou je výkon konkrétního tělesa již nastaven v indikátoru, takže měřidlo uvádí přímo poměrnou část dodaného tepla.

    Tvrdíte, že VIPA hodnotu z indikátoru vynásobí plochou místnosti. Já dodávám, že pro stanovení průměrné spotřeby na jednotku plochy, musí VIPA ovšem hodnotu plochou opět podělit. Věřím Vám, že to ostatní tak nedělají, a proč taky.

    FrantaF

    Vložil lake, 29. Září 2011 - 22:26

    Pane Patočko,

    metodický pokyn není pro soud závazný, neboť v žádném případě neobsahuje „úmysl autora podzákonné normy“, nýbrž pouze názor jakéhosi ouředníka ministerstva, vzniklý dodatečně.

    Vyúčtování samozřejmě musí obsahovat všechny údaje potřebné k tomu, aby jeho správnost mohla být přezkoumána. K určení které údaje mají být součástí vyúčtování je třeba vyjít ze znění vyhlášky 372/2001 Sb.:

    • Ustanovení § 2 písm. (j) vyhlášky stanoví: „vyúčtováním [je] písemný doklad, na základě kterého se provede vyrovnání přeplatků a nedoplatků plynoucích z rozúčtování nákladů za zúčtovací období, včetně případných změn provedených na základě oprávněných reklamací“
    • Ustanovení § 7 podst. 1 vyhlášky ukládá vlastníkovi (SVJ) tuto povinnost: „… vlastník zajistí, aby s konkrétním vyúčtováním byl písemně seznámen konečný spotřebitel.“
    • A konečně ustanovení § 7 odst. 2 pásm. (f) vyhlášky jasně deklaruje, že součástí tohoto vyúčtování jsou (kromě dalších vyjmenovaných údajů) povinně též „… podíly nákladů připadající na konečné spotřebitele s uvedením základních složek, spotřebních složek a celkových nákladů v Kč, a to zvlášť na tepelnou energii na vytápění, na tepelnou energii na ohřev užitkové vody a na vodu spotřebovanou na poskytování teplé užitkové vody“.

    Množné číslo není v celém § 7, jak jste psal, nýbrž právě jen v jeho části pod odst. 2 písm. (f). Doporučuji všimnout si, že v § 7 autor vyhlášky rozlišuje přesně použití jednotného a množného čísla: tam, kde hovoří o údajích pro konkrétní jednotku, používá výhradně jednotné číslo (viz odst. 2 písm. (d), (e), (g), (h)). Naopak tam, kde jde o údaje VŠECH konečných spotřebitelů, používá důsledně množné číslo (viz odst. 2 písm. (f)). Z toho je zřejmé, že povinné údaje pod písmenem (f) obsahují podíly nákladů všech jednotek v odběrném místě.

    Závazek uhradit dlužnou částku (doplatek) vznikne vlastníkovi jednotky teprve okamžikem, kdy je písemně seznámen s řádným vyúčtováním. Vyúčtování je řádné pouze tehdy, obsahuje-li všechny údaje taxativně vyjmenované ve vyhlášce, včetně údajů pod písmenem (f).

    Vaše tvrzení o údajné nadbytečnosti ustanovení § 7 odst. 3 vyhlášky je nesprávné. Povinné údaje pod písm. (f) pokrývají pouze podíly nákladů, nikoliv číselné údaje náměrů (odpočtů) měřidel a indikátorů v jednotkách. Tyto vstupní údaje (zároveň s hodnotami koeficientů pro všechny vytápěné místnosti v domě) NEJSOU povinnou součástí vyúčtování a konečný spotřebitel si je může vyžádat k nahlédnutí právě podle ustanovení § 7 odst. 3 vyhlášky.

    lake

    Vložil blodek (bez ověření), 29. Září 2011 - 10:33

    Lolku, běžte se s těmi nic neříkajícími plky vycpat. Zabydlete se v sudu a můžete filozofovat.

    Vložil Správce (bez ověření), 23. Září 2011 - 11:52

    To je dobrá nabídka:

    „za korunu … indikátory … včetně rozúčtování“

    Nejste dobročinný spolek?

    Vložil Petr Patočka, 23. Září 2011 - 12:44

    Uznávám, že toto lze vyložit dvěma způsoby, ale nabídka je myšlena na cenu indikátoru. Každoroční rozúčtování je myšleno v základní ceně. Omlouvám se, pokud si to někdo vyložil tak, že dostane jak indikátor tak 6 let rozúčtování za korunu.

    Petr Patočka VIPA CZ s.r.o.

    Vložil teplomyl (bez ověření), 23. Září 2011 - 11:44

    Děkuji za konkrétní nabídku. Předám ji našemu výboru i s Vaší e-mailovou adresou. Jen pro upřesnění – jak jsou repasované indikátory přesné (proti novým)?

    Vložil tata_FIDO, 29. Září 2011 - 12:43

    Abych pravdu řekl s firmou VIPA máme velmi dobré vztahy. Máme osazeny indikátory VIPA EC radio. spolu s firmou VIPA se nám podařilo vše nastavit tak to má být. Provádíme se samoodečet a data jim posíláme ke zpracování. Radio odečtem do budoucna osadíme i vodoměry. Nechápu osočání firmy VIPA v této diskusi, ale holt někteří jedinci jsou trošku více rejpavější.

    Vložil Petr Patočka, 23. Září 2011 - 12:39

    Jsou přesné naprosto stejně jako nové. Repasováno je pouze pouzdro. Vlastní snímač je každý rok nový v každém indikátoru. Pokud budete mít zájem o nabídku elektonických indikátorů, zde také můžeme pomoci.

    Petr Patočka VIPA CZ s.r.o.

    Vložil vladan, 23. Září 2011 - 7:29

    a to vám řekl kdo? v televizi? :-)

    Vložil Petr Patočka, 23. Září 2011 - 7:50

    http://translate.google.com/translate…

    http://web.nova.cz/zpravy/…

    Methylbenzoat – jedná se o jednu z hlavních látek v náplni.

    A ano existuje několik soudních rozhodnutí, kde uživatelé vyhráli spor o odstranění indikátorů z důvodů zdravotních.

    Petr Patočka VIPA CZ s.r.o.

    Vložil rentier, 26. Září 2011 - 7:14

    Dobrý den . Může mi někdo dát trochu seriozní odpověď na to jaký vliv na měření má poloha indikátoru ? V našem SVJ se výškově liší poloha indik. na radiátorech až o 6cm . Díky Rentier

    Vložil Petr Patočka, 26. Září 2011 - 13:32

    Nemůže. Je to zcela závislé na režimu vytápění.

    Pokud bude uživatel topit hodně, pak vliv polohy bude relativně malý. Rozdíl v teplotách v místě instalace bude ve jednotkách stupňů celsia.

    Pokud bude topit málo, pak může být nedozírný. Jakmile se v místě instalace vyskytne spouštěcí teplota indikátoru, může to vést ke stavu kdy na jednom tělese indikátor ještě registruje a na vedlejším již neregistruje. Tedy dva naprosto shodné stavy vyhodnotí zcela odlišně.

    Petr Patočka VIPA CZ s.r.o.

    Vložil rentier, 26. Září 2011 - 13:59

    Rozumím-li tomu dobře , tak indikátory v nižší poloze na radiátoru budou při nižším vytápění vykazovat ještě mně dílků ?

    Vložil Petr Patočka, 26. Září 2011 - 14:01

    Ano. Teplota topného tělesa s jeho výškou klesá a je závislá na průtoku.

    V okamžiku kdy je teplota snížena pod teplotu spouštěcí, indikátor přestane registrovat zcela.

    Petr Patočka VIPA CZ s.r.o.

    Vložil rentier, 26. Září 2011 - 14:03

    Děkuji za odpověď

    Vložil ondas (bez ověření), 23. Září 2011 - 10:36

    Ale jinak je to velice dobrý kšeft, ty trubičky s náplní, která škodí zdraví.

    Vložil teplomyl (bez ověření), 23. Září 2011 - 7:49

    Ne, v TV ne :-) Soused obvolával nějaké firmy, ale nikde se nedopátral. Pokud víte konkrétního dodavatele, tak předem děkuji.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".