Likvidace družstva - postup

Vložil ajutova, 19. Listopad 2008 - 11:02 ::

Dobrý den, prosím někoho, kdo již prošel likvidací družstva, nebo ví, jak má vše správně proběhnout, jestli by mi mohl pomoci … V různých diskuzích jsou tu řešeny k likvidaci různé otázky, ale její celkový průběh ne a mně se nechce platit desetitisíce za „odbornou“ pomoc, myslím, že to jde zvládnout. Vždyť máme jen 12 bytů.
Takže co u nás proběhlo: 1/ vznik SVJ, schůze BD, volba likvidátora za účasti notáře 2/ zápis likvidátora a dodatku „v likvidaci“ do Obchodního rejstříku 3/ věřitele nemáme; společnostem, které nám dodávají energie a vodu jsme
oznámili vznik SVJ a smlouvy převedly na SVJ s ukončením smluv původních 4/ s účetní jsme sestavili likvidační protokol, kde uvádíme likvidační zůstatek

Dále bychom měli nejspíš navštívit nejbližší archiv a získat potvrzení, že s ním bylo projednáno zabezpečení archivu a dokumentů zanikajícího družstva. Všem společníkům dát kopii likvidačního protokolu, aby se mohli vyjádřit, zda s ním souhlasí. A pak podat na OR žádost o výmaz BD. K této žádosti doložit potvrzení z archivu, účetní závěrku.

Je to tak, nebo ještě něco chybí? Děkuji předem za pomoc. Alena Jůtová

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Sashae, 16. Prosinec 2009 - 17:34

    Dobrý den. Před rokem jsme na členské schůzi za přítomnosti notáře odhlasovali zrušení družstva, protože jsme po převodu bytů vznikli jako společenství vlastníků. Bohužel jsme zároveň nestanovili likvidátora. Musíme likvidátora dodatečně zvolit, jen mne zajímá, zda u toho musí být notář. Někde jsem se dočetla, že ne, na jiném místě to tak jednoznačné není. Poraďte. Díky.

    Vložil Pavel, 16. Prosinec 2009 - 23:14

    Pokud nevyžadují notáře stanovy, nemusí být.

    Likvidátora jmenujete způsobem uvedeným ve stanovách, jinak ho jmenuje členská schůze (§259/1 ObchZ).

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Petr, 16. Prosinec 2009 - 18:09

    Bych se ptal Svazu českých družstevních SČMBD, případně MMR. Myslím že to je tak důležité, že bych se nespoléhal na na rady za které nikdo nemůže ručit. Na webu jsou i právní rady AK. Jen to chce hledat.

    Vložil Sashae, 16. Prosinec 2009 - 18:40

    Díky Petře. Svaz by byl možná užitečný. Sasha

    Vložil Anonymou (bez ověření), 20. Červen 2009 - 20:07

    Jsme na tom podobně. Nabídl se konzultant, chce ovšem 366.000 Kč, což se zdá hodně.

    Vložil ajutova, 3. Červen 2009 - 18:28

    Dobrý den, máte prosím někdo zkušenost, zda Soud opravdu požaduje doklad o zveřejnění likvidace v Obchodním věstníku? Máme už celou likvidaci hotovou, vše vyřízené, ale na toto jsme zapomněli. Neměli jsme žádné věřitele. Provedou výmaz z OR i bez tohoto dokladu, nebo ho vyžadují vždy? Díky za info. Alena Jůtová

    Vložil Vítězslava.Tůmová (bez ověření), 13. Březen 2010 - 13:55

    Dobrý den, mohu se na Vás obrátit s radou o likvidaci bytového družstva? Také nás to čeká a ceny se mi zdají moc vysoké. Je nás pouze 8 členů. Děkuji Tůmová V.,e-mail:vitezsla­va.tumova@sez­nam.cz

    Vložil svjkonzumni641, 19. Listopad 2008 - 12:34

    Také jsme řešili vstup do likvidace a otázku, zda likvidovat sami nebo sehnat někoho kdo v tom umí chodit – nakonec jsme zvolili někoho sehnat. Podařilo se nám sehnat likvidátora, který má zkušenosti a jeho odměna činí 5000 Kčř měsíčně, což považuji za slušnou cenu s ohledem na čas a běhání s tím vším spojené. zatím jsme pouze vstoupili do likvidaci a předáváme agendu, takže nemám poznatky z průběhu. Pokud chcete mohu Vám poslat kontakt – napište mi na svjkonzumni641@vol­ny.cz.

    Vložil Pavel, 19. Listopad 2008 - 11:47

    Nezmiňujete písemný souhlas správce daně podle § 35/2 zákona č. 337/1992 Sb.

    Praktická rada: s výmazem není nutné spěchat. Po vyžádání souhlasu je možné, spíše pravděpodobné, že FÚ provede kontrolu. Není od věci nechat prekludovat lhůty pro vyměření daně.

    Uplatňovali jste např. osvobozené nájemné? Nebo větší opravy, které mohou být posouzeny jako technické zhodnocení? Nebo jste měli nebytové prostory či nájemné od nečlenů družstva? Tam se dá udělat chyba a proč dráždit hada bosou nohou. :-))

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil ajutova, 19. Listopad 2008 - 13:16

    Děkuji Pavle, mrknu na ten souhlas správce daně. Řekla bych, že snad nemáme v účtu nic, co by je mohlo dráždit. Jsme opravdu pidi družstvo (12 bytů). Žádné velké opravy jsme nedělali a nic nepronajímali. Podle mne, to ale spěchá. Dokud bude družstvo existovat, musí vést účetnictví a podávat daň. přiznání, tudíž musíme platit účetní. To, vzhledem k tomu, že jinak družstvo nevyvíjí žádné aktivity, považuji za zbytečné. Alena Jůtová

    Vložil Pavel, 19. Listopad 2008 - 14:06

    Fixním nákladům na spící družstvo rozumím. Ale někdy je to mnohem levnější než potencionální kontrola z FÚ. :-))

    Pokud jste si jisti, že máte účto a daně v pohodě, tak směle na FÚ! A dejte vědět, jestli přišli na kontrolu a co našli.

    Hezký den!

    Pavel

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".