Dotaz pro pana Lake

Vložil Frimmelová Marie (bez ověření), 12. Únor 2011 - 18:19 ::

Dobrý den,
naše SVJ má 9 členů z toho 3 členové-rodina mají většinový vl.podíl bojkotují od minulého roku svolání schůzí,nemohlo v minulém roce proběhnout shromáždění a volba pověřeného vlastníka/mne,skon­čilo 5 leté období/.Řídíme se vzor. stanovami.S ost. členy není problém, ale náš podíl je 30,25%. Podotýkám, že tito 3 vl.mají velké dluhy ve společenství. Nyní si ti 3 členové zaplatili právníka a ten mne vyzval k svolání shromáždění, odstopení z funkce pov.vl.a volbu nového a do programu zařadit dle Stanov spol.čl.VII.,od­st.3,f,g,h.Shro­máždění jsem svolala ale nepozvala jsem dotyčného právníka. Nevím zda je to správně? Údajně tito 3 členové chtějí změnit stanovy a vystoupit ze společenství. Lze to ? Co potom jejich velké dluhy? Ještě bych chtěla podotknout,aby jste byl v obraze, že pod jedním LV jsou dva domy. Ten druhý je postaven ve dvoře ale je to pod stejným i č.p. Chtějí ten dům ve dvoře oddělit. Je to možné? Omlouvám se moc za obsáhlost,ale chtěla jsem Vám popsat situaci.Moc Vám děkuji za odpověď. Marie

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 18. Únor 2011 - 5:48

    Paní Marie,

    není pravdou, že nemohlo proběhnout shromáždění. Jako pověřený vlastník jste byla povinna je svolat minimálně jednou ročně. Zejména pokud funkční období statutárního orgánu končilo a vyvstala nutnost nové volby.

    Nynější výzva ke svolání shromáždění není v souladu se zákonem: jestliže již pověřeným vlastníkem nejste, pak nejste ani oprávněna svolat shromáždění (nemáte-li alespoň čtvrtinový podíl). Toto oprávnění nyní mají pouze vlastníci s jednou čtvrtinou hlasů (§ 11 odst. 1 ZoVB), popř. vlastníci jednotek plnící ze zákona funkci statutárního orgánu (§ 9 odst. 9 ZoVB). Naštěstí však svolání shromáždění není právním úkonem, takže nenapadne-li žádný z vlastníků Váš postup, nic se neděje.

    Výzva k Vašemu „odstoupení z funkce“ je nesmyslná. Nemůžete odstoupit z funkce, kterou již nezastáváte. Právník, kterému Vaši sousedé zaplatili za jeho služby, je snad měl poučit…


    • K přijetí usnesení o změně stanov je zapotřebí tříčtvrtinové většiny přítomných hlasů (§ 11 odst. 4 ZoVB).

    • Chtějí-li někteří členové SVJ z něj „vystoupit“, je to velmi lehce realizovatelné: převedou svou jednotku na jinou osobu. Ta se stane členem SVJ namísto nich.

    • Pokud jde o „velké dluhy“ některých vlastníků, nemohou se jich zbavit prodejem jednotky. Ovšem nevymáháním může dojít k promlčení těchto dluhů a bude tedy zbytečné se jimi dále zabývat.

    • Ke změně spoluvlastnických vztahů a vyčlenění jedné stavby je zapotřebí souhlasu všech vlastníků jednotek.

    lake

    Vložil Marie Frimmelová (bez ověření), 2. Březen 2011 - 10:27

    Dobrý den,
    moc děkuji za sdělení.Shromáždění jsem svolala, ale bohužel nezúčastnili ti 3 členové

    • většinový vlastníci.Ze shromáždění členů/podíl 30,25/ vzešlo,že nesouhlasíme s oddělením jednoho

    z domů, který je ve dvoře a přístup k němu je přes průjezd druhémo domu. Doporučeným dopisem jsme je vyzvali k úhradě dlužné částky do SVJ. Prosím ječtě odpověď na dotaz. Zda je možné aby tito vět. vlastníci změnili opět stanovy pro úklid v domě s tím, že se budou náklady rozúčtovávat na vlastníka? Při založení SVJ veškeré náklady byly rozúč.podílem od roku 2006 si přes odpor ostatních vlastníků vynutili rozúčtování úklidu na byt.jednotku. Jenže jedna rodina z vět. vlastníků vlastnících dům ve dvoře má ze 3 bytů. Tím vznikl opět problém,že nechtějí platit náklady za byty, ale pouze za 1 vlastníka. Přeji pěkný den a ještě jednou děkuji. Marie

    Vložil lake, 3. Březen 2011 - 3:48

    Paní Frimmelová,

    je-li úklid ve vašem SVJ zařazen jako „služba“, je možné odhlasovat různé způsoby rozúčtování nákladů. Běžné bývá podle podlahových ploch, nebo podle počtu osob užívajících byt.

    Ve Vašem SVJ má skupina většinových vlastníků (jak píšete) podíl 69,75%, takže je vyloučeno, aby prosadili změnu způsobu rozúčtování služeb. Na shromáždění nemohou dosáhnout potřebné tříčtvrtinové většiny přítomných, budete-li se vy ostatní vždy zúčastňovat shromáždění (nebo udělíte plnou moc).

    Zmiňujete se dále o návrhu rozúčtování, které by se dalo nazvat „placení podle počtu navzájem různých vlastníků“. Shromáždění si může odhlasovat lecos, i věci nesmyslné a protizákonné. Takovýto návrh je podle mne jednoznačně v rozporu s dobrými mravy, neboť vlastník tří jednotek by se obohacoval na úkor ostatních. Usnesení, které je v rozporu s dobrými mravy, je absolutně neplatné.

    lake

    Vložil rivr, 13. Únor 2011 - 12:00

    Paní „Frimmelová Marie“
    navrhuji nejen Vám, aby byl při zakládání dotazu do předmětu dotazu vložen smysluplný text dotazu. Pokud máte za to, že odpověď může poskytnout jen konkrétní příspěvatel → zkuste použít odkaz na tohoto přispěvatele pod jeho příspěvkem. Je to link na osobní vzkazy.

     rivr

    Vložil Karel Popper,Litoměřice (bez ověření), 12. Únor 2011 - 23:43

    Vážená paní Frimmelová, omlouvám se, že jsem reagoval svým názorem na Váš dotaz i když nyní jsem zjistil, že dotaz z Vaší strany byl adresován pro p.Lakeho.Omlouvám se ještě jednou, že jsem do „toho kecal…“ S pozdravem Karel Popper.

    Vložil MaN (bez ověření), 12. Únor 2011 - 23:40

    Především byste měla velmi rychle a přesně vyčíslit dlužné částky, a vymáhat placení aby nedošlo k promlčení (poté byste ostatním čelnům SVJ mohla odpovídat za vzniklou škodu způsobenou vaší nečinností – tedy nakonec to zaplatíte vy). Pokud prokážete pohledávky, soud Vám i ostatním vlastníkům zřídí zástavní práva k nemovitostem „neplatičů“, případně je následně protáhnete až do exekuce. Zároveň velmi doporučuji vyhledat právní pomoc (radami na veřejném portálu sice trochu ušetříte, ale vaše rizika jsou dle mého názoru vyšší neš pár tisíc za slušného advokáta). Z praxe jsem zažil mnoho případů, kdy se šetřilo 10–15 tisíc na právní pomoci, a ti co „ušetřili“ následně přišli o statisíce – protože někdo si prostě zainvestoval.

    Vložil Karel Popper,Litoměřice (bez ověření), 12. Únor 2011 - 23:48

    Plně s Vámi souhlasím.Jasně konstatováno!! Karel Popper,Ltm

    Vložil Karel Popper,Litoměřice (bez ověření), 12. Únor 2011 - 23:32

    Vážená paní,nekoukejte na tu „jedovatou“ poznámku od „AnonymousseX“. Vím sám, že jsou lidé, kteří nejsou důrazní,progresivní a hlavně „bojácní“. V tom je celý problém. Když jsem byl do současné doby (28.1.11)předsedou SVJ, zjišťoval jsem si platby do FO u našeho správce.Prostě jsem chtěl vědět, zda-li nemáme nějaké ty neplatiče či jinak dlužníky.Byl to jeden případ od r.2003 do současné doby. Dlužil 23.000,– Kč. Byl jsem abych pravdu řekl, dost agresivní s návrhem soudního řízení a příp.zajištěné exekuce bytu. Správná reakce byla okamžitá. Do dvou měsíců byl dluh splacen a je k.lid.Rozkřiklo se to po baráku a každý si uvědomil, jaké jsou možnosti celého Společenství se bránit. Pro nás to byla prakticky jedna měsíční platba na úvěr baráku.Takže to jenom pro Vaší informaci, jak se může předejít k případným problémům.Jinakj můj názor je, že Vám nemůže „nějaký“ právník nařídit svolání shromáždění i kdyby si jej ti Vaši tři vlastníci najali.A jak čtu, navíc, že Vám dává výzvu Vašeho odstoupení z funkce předsedy? To už musí být silné kafe i pro takového pana Lakeho, kterého se zde taktéž sám dotazuji na některé problémy, které mě nejsou ujasněny. Ale to, jak chtějí s Vámi „zametat“ někteří jedinci, to ne,tomuto tlaku se nepodávejte, když sama nechcete!A že jste nepozvala advokáta na shromáždění? Nic se neděje.On nemá konkrétní pravomoce Vám zasahovat do SVJ.Vždyť SVJ je samostatná právnická osoba,což advokát taky, ale bez pravomocí zasahováníé do SVJ. Jo, může jménem vlastníků dát žalobu( i když nevím jak podloženou na samotné dlužníky) vůči SVJ. Jak vidíte, naopak jste to Vy,coby předseda SVJ tak i členové výboru právě pro dluhy VJ vůči SVJ!! Naopak by Vám v tom měl být nápomocen samotný správce SVJ, se kterým určitě máte provedenou mandátní smlouvu, dle které by Vás měl podržet a jednat v součinnosti s Vámi!! S pozdravem Karel Popper, býv.předs.SVJ,Li­toměřice

    Vložil Vašek (bez ověření), 13. Únor 2011 - 11:34

    To je hezký blábol a pěkně rozvláčný. Bývalý předseda zjistil, že má dluhy do roku 2003 a nic nědělal.

    Vložil Karel Popper,Litoměřice (bez ověření), 13. Únor 2011 - 17:25

    Bylo by dobré, když chcete reagovat na příspěvek aby jste vždy řádně četl a jinak neuváděl případné spekulace. Uvedl jsem zde jasně,že ve funkci předsedy SVJ jsem byl od r.2003 do dnešní doby.Neuvedl jsem, kdy jsem zjistil dlužníka. Tak aby bylo jak Vám tak i Vám podobným jasno,upřesním situaci i když nemusím!Mám za to, že takovému arogantnímu člověku by neměla být jakákoli reakce…Snad si jenom něco myslet… Ale přesto. Od listopadu r.2009 do července r.2010 jsem byl v nemocnici.Mís­topředseda SVJ se o fin.situaci v baráku nezajímal. Po mém příchodu z nemocnice jsem zjistil skutečnosti kolem jednoho dlužníka a věc jsem řešil tak, jak jsem uvedl!A jestli je něco „rozvláčné“ ? Když chci uvést věci na správnou míru, musím sdělit konkrétní skutečnosti o možných postupech!! To Vy asi nechápete!!! S pozdravem (naposledy) Karel Popper,Litoměřice.

    Vložil taura (bez ověření), 15. Únor 2011 - 20:41

    Dd, muzete se ozvat,LTM,dekuji, mail – tauralaura@sez­nam.cz

    Vložil Karel Popper,Litoměřice (bez ověření), 15. Únor 2011 - 21:48

    Díky ale na uvedený e-mail není žádná adekvátní reakce…snad vše uvádím správně?

    Vložil taura (bez ověření), 3. Březen 2011 - 17:27

    Prvne v zivote ctu takove veci, mail, jde o LTM, proto na vas, ale kouknu i tady, kdyz napisete vy a jini, dekujem.

    Vložil taura (bez ověření), 3. Březen 2011 - 17:26

    Dobry den, nas dum hleda pravnika, zatim joisty neni, dotaz mu dan byl, predseda svj udelal jednu vec a to, ze poslal doporuceny dopis dalsim dvom a v podstate – ja koncim – a dnes je pan vysmaty, vzhledem k starsimu veku najemnikov, muzete poradit, patrne bude hodne problemu – rozhodovani v jednom, bez schuze, nevime co udelat zitra, proto jsem se tady na vas obratila, jsem tady byla tehdy prvne a dnes opet, pokud muzete poradit, dekuji, hezky den vsem.

    Vložil Karel Popper,Litoměřice (bez ověření), 13. Únor 2011 - 17:34

    Ještě jednu malou poznámku pro Vás,jestli mi dovolíte, bez „rozvláčnění“… Já se nestydím zde uvést pod své názory své jméno!Můžete si mé jméno sám a každý jiný ověřit na OR).Zjistil jsem, že na tomto portálu pro SVJ (což je jinak výborná poradna pro SVJ), zde do problémů „kecá každý rozuma“ a ani neuvedou svá pravá jména, proč asi…? Já se za „rozumu“ nepovažuji! Vždy jsem zde uvedl skutečnosti (bylo jich dost málo) z pohledu naší činnosti v SVJ. Toť vše. Karel Popper,Litoměřice

    Vložil AnonymoussX (bez ověření), 12. Únor 2011 - 18:53

    Paní Frimmelová, mám pro vás jednu „jedovatou“ otázku. Co jste dělala 5 let ve své funkci, že někteří členové vašeho společenství mají tak velké dluhy?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".