balkóny

Vložil Jana (bez ověření), 4. Květen 2016 - 18:38 ::

Dobrý den, v dubnu 2016 bylo na schůzi odsouhlaseno zateplení domu a zamítnuta přístavba balkónů. Bylo nám sděleno, že stačí pouze 75% hlasů (dle stanov) pro realizaci těchto záměrů. Dočetla jsem se ,že při změně vzhledu domu je potřeba souhlasu všech nájemníků, tedy 100%. Část nájemníků nyní podala protest proti hlasování o přístavbě balkónů a žádá novou schůzi. Jak je to s přístavbou balkónů a kolik hlasů musí být pro realizaci.Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Graplova, 6. Květen 2016 - 10:59

    Jano,píšete o nájemnících, tzn., že byt je družstevní? Jedná se o panelák, kde již některé byty mají balkon? V tom případě se podívejte do Stanov družstva. Ono totiž pravděpodobně půjde těm, kteří jsou proti výstavbě o financování nových balkonů – jak se budou muset na výstavbě podílet. Ti, co balkony již mají určitě nebudou chtít na nové přispívat a proto budou hlasovat proti. Na nové balkony bude muset být vystaveno stavební povolení. O hlasování se také dočtete ve vašich Stanovách. Popište prosím dům.

    Vložil balkony (bez ověření), 6. Květen 2016 - 13:59

    Jsme SVJ, balkóny v našem domě nejsou a nyní se rozhoduje zda se přistaví, odsouhlaseno bylo, že ne, ale někteří vlastnící se odvolali.Bude další schůze a není mě jasné financování úvěru, v našem domě jsou byty 3+1, garsonky a každý přispívá do fondu jinou částkou. Podle předsedy budou balkóny majetkem domu, tedy společné prostory, vchod do nich je pouze přes byty vlastníků.

    Vložil Graplova, 6. Květen 2016 - 16:56

    Balkony budete muset zanést do Prohlášení. Plocha balkonu se však nepočítá do plochy bytu. Pravděpodobně máte byty podle zákona č. 72/1994 Sb. a jako takové zůstanou i nadále (viz zápis na Katastru). Tento zákon dával možnost vlastníkům aby sami rozhodli, zda balkon bude společná část domu či vlastníka. Balkon slouží pouze vlastníkovi bytu a zvyšuje mu i tržní hodnotu bytu – tzn., že by měl být ve vlastnictví vlastníka a každý si bude hradit svůj balkon. Ovšem chcete financovat úvěrem – úvěr si bude brát SVJ, které vzniklo za účelem správy pouze společné části domu, tzn., že vám nezbyde nic jiného než balkony zapsat jako společnou část domu. Na společných částech domu se podílejí všichni vlastníci velikostí svého vl.podílu. Ale spravedlivé by bylo, aby si každý zaplatil svůj balkon a v takovém případě si tento způsob úhrady musíte odsouhlasit 100 %. Financování je určitě ten důvod, pro který někteří nesouhlasí s novými balkony (vlastníci velkých bytů přispívají na balkony vlastníkům malých bytů – a to určitě vzhledem k zmiňovanému navýšení tržní ceny spravedlivé není)

    Vložil balkóny (bez ověření), 13. Květen 2016 - 19:25

    Dobrý den, mám dotaz ještě k balkónům. Na schůzi hlasovalo pro 66% a proti 18%, na úvěr jsme nedosáhli, je potřeba 3/4 vlastníků, aby byl odsouhlasen úvěr dle stanov. Nyní se žádá nové hlasování , zvlášť o úvěru a zvlášť o balkónech. Nevím proč znova hlasovat, když vše bylo jasné na minulé schůzi.

    Vložil Hubert (bez ověření), 13. Květen 2016 - 23:46

    Prostě některé věci musí uzrát.

    Podívejte se na Unii, to že se něco neschválí neznamená, že o tom nemůžete hlasovat znovu … dokud se to neschválí.

    Jednou jsem viděl dodatečně instalované balkony na skobách a foukal tam pěkně vítr. … mě se to tedy moc nelíbilo.

    Nevím jaké máte technické řešení. Je zcela běžné že některé větší věci se probírají v diskuzi déle, to prostě na schůzi během pár minut prostě nestihnete.

    Buď spatné technické řešení, nebo osvěta a příprava, nedostatečná přidaná hodnota.

    Vložil balkony (bez ověření), 9. Květen 2016 - 12:50

    Dnes jsem dostala zprávu, že na schůzi byly odsouhlaseny balkony, ale ne jejich financování, tak bude nová schůze.

    Vložil Kubík (bez ověření), 6. Květen 2016 - 18:40

    Je pravda, že balkóny mohly být dle ZoVB ve vlastnictví vlastníka. Ale pokud půjde o stavbu nových balkónů, mohou být dle § 1160 NOZ a NV č. 366/2013 už jen společnou částí, niko-li ve vlastnictví vlastníka. Jako společná část ovšem mohou být přenechány některému vlastníku jednotky k výlučnému užívání.

    Vložil balkóny (bez ověření), 6. Květen 2016 - 17:37

    Pokud je balón zapsán jako společná část domu musí mít přístup pro všechny a nebo je to část přístupná jen vlastníkovi bytové jednotky jako je to u nás?

    Vložil Graplova, 6. Květen 2016 - 18:36

    Nařízení vlády č. 366 ze dne 30. října 2013 § 5 – Společné části domu písm. f) balkony, lodžie, terasy, atria i v případě, že jsou přístupné pouze z bytu,dveře z balkon, lodžií a teras, tyto společné části, jsou-li přístupné pouze z bytu, jsou vždy ve výlučném užívání vlastníka příslušné jednotky. Toto nařízení vlády je prováděcí vyhláška k NOZ ale nemění Prohlášení vlastníka podle ZoVB.

    Vložil Účetní (bez ověření), 6. Květen 2016 - 17:15

    „vlastníci velkých bytů přispívají na balkony vlastníkům malých bytů“

    Jak to víte? Obecně toto nelze tvrdit: Velký byt může mít větší balkon než byt malý, velký byt může mít větší počet balkonů než byt malý, malý byt nemusí mít balkon žádný…

    Vložil Graplova, 6. Květen 2016 - 18:23

    Můj příspěvek předpokládal balkony stejné velikosti, zvl., když se měly stavět nové. Pravděpodobně se bude jednat o závěsné balkony – ale nevím, to musí tazatelka upřesnit.

    Vložil Sonny, 9. Září 2016 - 8:45

    U nás chtějí též vystavět nové lodžie. U bytů 3+1 je lodžie velká 6,9 m2. Při přistavění se zvětší o 1 m, a tudíž bude mít 12,9 m2. 2KK, které nemají žádnou lodžii, tak budou mít úplně stejně zvětšeno o 1 m, tedy o 6m2. Každá vyjde na 200 000 kč. Do fondu oprav však dávají 2kk jen 60% částky než kterou dávají 3+1. Při normálním zateplení a správě domu, je to spravedlivé. Ale v tomhle případě my s 3+1 budeme platit asi 250 000,– a 2KK pouze 150000,–( ve splátkách na 20 let to bude daleko víc). Navíc my máme pěknou lodžii s dlažbou (před 6 lety dělaná v celém paneláku a zasklený firmou Optimi). Vůbec není třeba dát do něj ani korunu (snad při revitalizaci zateplení stěny). Snaží se to prosadit za každou cenu. Navíc chtějí, aby Ti, co mají zasklenou lodžii za 30 000,– si jí znova zasklili z úvěru a původní asi vyhodili ( to je snad protiprávní?). Zde je přesně vidět ten nesouhlas lidí, co zaplatí něco 2 x a ještě mají platit někomu o 40% víc. Takže 130 lodžií za 200 000,– je 26 miliónů( a to nebude celková částka) a budeme to splácet 20 let a zaplatíme o 4 miliony navíc.Polovina bytů ( 60 bytů ) má zástavní právo na byt, což taky není dobré. Bohužel stavba ani nebude hezká, bude to skleněný monolit a připevněný na současný panelák, který už teď má problémy se stěnami ( kovové výztuže na lodžiích v prvních patrech). Ale statik to prý viděl a je to v pohodě. Navíc to bude nad obecním pozemkem, což je hazard. Je to změna stavby, ale prý ne změna podílu, je potřeba smlouva o výstavbě uzavřený všemi vlastníky, ale stavební úřad taky neví a tak pořád nevíme, jak to dopadne. Ono je dobré mít hezkou lodžii, jakou teď mám já ( proto jsme ten byt koupili) – s betonovým panelem (pak bude se skleněným panelem, který nechceme) a občas tam pověsit prádlo, ale dát 250 000,– a mít jí o 1 větší s tím, že tam opravdu budu věšet prádlo, v létě se tam nedá sedět, protože tam celý den pálí sluníčko a navíc pohled na druhý panelák není nic moc. Zároveň s tím prodloužením mi už slunce nepůjde do bytu a bude tam pořád tma( a to jsem v 7. patře. Ti dole ho už nikdy neuvidí. Proč bych se měla stěhovat a hledat takovýto byt, když ho teď mám a jsem spokojená? Takže při změně podílu je nutný souhlas všech vlastníků, ale to asi není náš případ, lodžie je společná část. Změna stavby to bude určitě, ale na stavebním úřadu mi řekli, že by katastr měl vědět, jak postupovat. Byli velmi ochotní, ale nevěděli, jak to budou pak řešit. Na katastru zase řekli, že bude potřeba změna prohlášení, ale to je něco jiného. K tomu nepotřebují souhlas všech.( A prý je to možná změna podílu). Takže, kde se dovím, že nás neobejdou většinou ze ¾ hlasů jako při běžném hlasování, když je to změna stavby?? Spousta lidí to neřeší nebo nejde hlasovat, a 2KK by nás mohly přehlasovat, když jim to skoro zaplatíme!!!! Už to zjišťuji 4 měsíce a jsem pořád na začátku. Nemůžete poradit, kde se něco mohu opravdu dozvědět? Jak máme postupovat. Chceme mít taky hezký panelák a chceme zapadat mezi ostatní na sídlišti, ale tohle je šílený nápad, který nás zadluží a nikdo nebude vědět, jak se těch 130 lodžií zavěšených na starém paneláku budou chovat za 5, 10 let. Děkuji Vám všem za informaci

    Vložil sahib (bez ověření), 16. Listopad 2016 - 19:36

    Doporučuji – zastavte ten šílený nápad!!! Lodžie 2 m sebere většinu světla z bytu. Ti v 7. patře budou mít světla jen taktak, ti dole – plně souhlasím, budou zcela bez denního světla!!! Jedna linie je hlasování – dělejte vše pro to, aby to nebylo odsouhlaseno. Druhá linie je zabránit vydání stavebního povolení – ty lodžie zcela určitě nevyhoví platným normám na denní osvětlení. A aby bylo zcela jasno: Normové požadavky jsou o dost nižší, než by si normální člověk mohl myslet – to se z norem dozvíte, že je v pořádku, že nikde, ani u okna nemusí být dost denního světla na čtení apod. Uvažujte a bojujte!!!

    Velký balkón si sice můžou někteří lidé přít, ale nelze mít vše – buďto světlo nebo balkón, zázraky se nedělí. A kdo říká opak, ten nemluví pravdu.

    Vložil svjvmt, 5. Květen 2016 - 10:15

    Zajděte si na svůj příslušný stavební úřad a poptejte se, kolik požadují oni. Četla jste vaše stanovy? Jsou podle které normy? Dočetla jste se kde?

    Vložil balkóny (bez ověření), 6. Květen 2016 - 10:23

    Na stavebním úřadě řekli dle stanov. Ve stanovách je při odsouhlasení úvěru stačí 3/4 účastníků. Podle jaké normy nevím.

    Vložil janica, 6. Květen 2016 - 11:48

    Nevím, jak kde, ale my jsme museli mít žádost o stavební povolení podepsané všemi vlastníky. Dokonce jsem musela doručit podpisy vlastníků, kteří nabyli vlastnictví v průběhu řízení a byli zapsáni v katastru. SÚ si kontroloval aktuální výpis z KN.

    Vložil Graplova, 6. Květen 2016 - 12:22

    Ale nevíte zda se jedná o družstvo nebo o SV. Stavební povolení žádá a podepisuje družstvo, v případě SV jsou účastníci stavebního řízení všichni vlastníci.

    Vložil janica, 7. Květen 2016 - 6:15

    Družstvo bylo jedním z vlastníků v SVJ.

    Vložil ttttr (bez ověření), 5. Květen 2016 - 5:32

    100%

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".