Vložil mirek_2 (bez ověření), 15. Květen 2009 - 10:19

…nedoporučuji. Dřív nebo později by problémy určitě nastaly. Platí sice, že „neni žalobce – neni soudce“, ale on se nějaky „rejpal“ vždy najde a jeho pravda by se v tomto případě zřejmě potvrdila velmi jednoduše.

1. vlastní dům s jednotkami a příslušná stavební parcela vám byly převedeny podle z.72/1994 a jejich správa se všemi náležitostmi se řídí tímto právním předpisem.
2. sousední pozemky – „parkoviště“ vám byly převedeny jak uvádíte další smlouvou a řídí se tedy obč.zákoníkem a specielní zákon, upravující spoluvlastnictví budovy ( 72/2994 Sb.) se na správu „parkoviště“ nevztahuje. ( Proto je také bezpředmětné shánět se po Prohlášení, na základě kterého byl proveden zápis domu s jednotkami do katastru – ostatně toto Prohlášení má své opodstatnění jenom jako povinná příloha k návrhu povolení vkladu do KN a pro vás dnes by mělo pouze historickou informační hodnotu. V případě sporu mají pro vás smysl jen podepsané smlouvy, které máte v ruce …)
Je samozřejmé, že DNES, kdy množina vlastníků jednotek v domě je shodná s množinou vlastníků „parkoviště“, je zbytečné scházet se k projednání záležitostí „zajímající obě(všechny) strany“ někdy jindy a jinde…
Důsledně bych ale oddělil předevší jakékoliv rozhodování- především o financování výdajů.
Proto: – DVĚ presenční listiny s vyznačením příslušných podílů, podle kterých se hlasuje a rozhoduje.

  • DVA zápisy z jednání, včetně výsledku hlasování a

příp.usnesení.

  • DVĚ rúzná vyučtování (účetnictví je předepsáno jen pro SVJ; pro

„parkoviště“ bude zřejmě stačit jednoduchá evidence výdajů a příjmů).
Samozřejmě se lze dohodnou, že veškerou administrativu, vč.vyúčtování bude pro „parkoviště“ zajišťovat SVJ, ale to je již něco jiného, než vlaastní rozhodovací proces, který se řídí odlišnými pravidly.
Mimochodem k vlastnímu dotazu o aktuálním financování výdajů:

  • předpokládám, že jste jako SVJ došli k názoru, že v FO máté dost

prostředků a páčit z lidí další peníze na „parkoviště“ by bylo obtížné a zbytečné.

  • dohodněte si tedy (SVJ), že „zbytečných“ 25 000 Kč z FO vrátíte

vlastníkům (podle jejich podílů na spol.částech)

  • na „parkoviště“ potřebujete na př. 23 000 Kč a jednotlivým

vlastníkům předepíšete tedy úhradu, ve výši jejich podílu na „parkovišti“

  • zaúčtování vzájemných závazků a pohledávek s vlastníky by
v případě, že si sami účtujete a provádíte i vlastní peněžní styk (BÚ, příp.pokladnu) mělo být jednoduchou záležitostí; pro některé externí „účetní“ resp.správce to potíže může představovat. Dohoda jedné množiny vlastníků s druhou o zajišťování „administrativy“ by měla samozřejmě předcházet. mirek

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.