Vložil Bakeress (bez ověření), 17. Květen 2021 - 10:42

Dobrý den.

Přikládám vyjádření SVJ k mé reklamaci, kdy mi k této zprávě mailem připojila pouze fakturu od vodáren. Jinak nic dalšího.

Prosím, poradíte mi, jak v situaci dále postupovat? A na koho bych se mohla oficiálně obrátit, kdo by mi pomohl situaci vyřešit? Přestože jsem si vědoma pochybení, nemyslím si, že může SVJ tímto způsobem řešit. Děkuji.

  • Nemyslím si, že vyúčtování u mne má proběhnout jinak jen kvůli tomu, že v bytě proběhla rekonstrukce.
  • Nemyslím si, že mi jako reakce na reklamaci může přijít pouze toto vyjádření
  • Nedošla mi informace ani vyžádaný dokument o tom kdy SVJ měnilo vodoměry (nelze z vodoměru stáří vyčíst)
  • stanovy nestanovují, jak tyto situace řešit

Zpráva SVJ Vyjádření k Vaší reklamaci ze dne 5.5.2021 Stav hlavního vodoměru k 12.2.2020 byl 9589, stav k 16.2.2021 byl 11586. Spotřeba k vyúčtování za rok 2020 je 1997 za celý dům. Naměřený stav z 16.2.2021 se odečte od stavu z 12.2.2020 a vyjde spotřeba za rok 2020, která se vyúčtovává jednotlivým vlastníkům. Odečet vodoměrů v jednotlivých bytech byl prováděn 16.2.2021 osobně p. XXX vždy za přítomnosti majitele bytu nebo nájemníka, kteří si stav na vodoměru vždy ověřili. Případně byla možnost zaslat stav – fotografii domovního vodoměru mailem nebo vhozením do poštovní schránky p. XXX. Tímto způsobem se provádí odečet v domě každoročně bez jakýchkoliv pochybností. Každý vlastník je tedy sám přítomný u obou odečtů, které jsou důležité pro výpočet spotřeby vody za rok. Každý má možnost se přímo u odečtu vyjádřit, zda je vše v pořádku a zda stav, který se zapisuje, je tedy v pořádku. To samé platí pro samoodečty, kdy vlastník napíše stav na papír, který předá výboru SVJ nebo sám si vodoměr vyfotí a pošle.

Co se týká spotřeby ve Vašem bytě. Z předávacího protokolu (květen 2020) mezi paní XXX (původní majitelka) a Vámi je zřejmé, že vodoměr byl v pořádku a spotřeba vody odpovídá spotřebě, kterou paní XXX vždy měla. Vámi zaslané fotografie ukazují, že vodoměr při focení byl již demontován a není nyní možné určit, kdy se vodoměr poškodil.

Vaše spotřeba vody byla vypočítána následujícím způsobem. Od naměřené spotřeby za celý dům 1997 se odečetla sečtená se spotřeba všech vlastníků v celém domě na všech vodoměrech 1839. Rozdíl 158 Vám byl započítán do vyúčtování služeb za rok 2020. Vzhledem k tomu, že nebyla pořízena fotografie vodoměru před demontáží, nebyl k demontáži vodoměru přizván člen výboru SVJ není jiná možnost jak jinak spotřebu vody u Vás spočítat. Nelze ani u Vás aplikovat průměrnou spotřebu na osobu v domě, protože u Vás v bytě probíhala stavba a ta se s průměrnou spotřebou v domě nedá srovnávat. Reklamaci z výše uvedených důvodů zamítáme. Nedoplatek za vyúčtování služeb uhraďte do 15ti dnů na bankovní účet SVJ. V příloze posílám fakturu za vodné, stočné za rok 2019 a pol. 2020. Za druhé pololetí roku 2020 fakturu ještě nemáme, chodí až v červnu. Částka pro vyúčtování vychází ze záloh pro rok 2020, tj. 4× 43.220 = 172.880,–Kč.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.