Vložil Jar (bez ověření), 23. Listopad 2017 - 0:52

Telefonickým dotazem na GFŘ a byvše přesměrována na paní, která v tomto měla prsty: „SVJ nemá FO. Budete-li tedy kontrolovat, zda platí pronajímatel řádně daň, jak dohledáte platbu do FO, když FO v účetnictví neexistuje“

„Ale SVJ z něčeho opravy hradit musí, kamarádka má byt a družstvo má FO, z čeho by se platily opravy.“ Tak JAVo, ptám se, jak berňák dohledá v účetnictví SVJ příspěvek do FO a jak dohledá, co šlo na opravu a co tech. zhodnocení? Jasně, že máte pravdu. Vlastní-li byt práv. osoba a vede účetnictví, tak zaplacená záloha je její pohledávka, je-li použita na opravu, pak je to náklad, je-li na tech. zh., zvýší se cena majetku a odepisuje se postupně. Čtete ty bláboly v diskuzi? Myslíte, kolik statutárů chápe rozdíl? A je ochotno sdělit na co vybírá a na co použilo? Dávám do nákladů celý FO, co mám dělat, když mi SVJ není schopno nic vyúčtovat?

Jar

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.