Vložil Anonymous, 8. Prosinec 2007 - 11:09

Protože jsem při svých návštěvách tohoto portálu zaznamenala zvýšený zájem o problematiku tzv. „fondu oprav“, připravila jsem v létě t.r. pro časopis Účetnictví miniseriál s názvem „Společenství vlastníků jednotek a tzv. „FOND OPRAV“.

Čtenáři časopisu jsou rovněž častými návštěvníky těchto stránek a v časopise je na rozdíl od tohoto formátu větší prostor pro příklady.

První část miniseriálu je věnovaná právě stanovení výše příspěvků do „FO“. Vyšla v čísle 11/2007, publikována je od str. 6. Hned na straně 7 je uvedeno, že se obvykle postupuje tak, že se zjišťuje, kolik se platí jinde.

Zastávám jiný přístup. Vycházím ze zásady, že není podstatné, kolik platí do tzv. „FO“ v jiných domech, ale jaké jsou záměry SVJ.

Právě záměry SVJ (opravy, rekonstrukce…), ale také opakované platby na běžnou správu domu (poplatky bance, poplatky SIPO, správní poplatky atd.) je nejdříve třeba promítnout do rozpočtu SVJ, ten schválit a teprve potom spočítat, kolik to koho bude stát na 1 m2 plochy jednotky, pokud se všichni vlastníci nedohodnou jinak.

V článku jsou uvedeny příklady sestavení rozpočtu, které by se do odpovědi zde nevešly. Jsou tam i zmínky o návrhu ZoVB – sněmovním tisku 1118. Ty byly aktuální v létě. Mezitím proběhlo připomínkové řízení k novější verzi návrhu ZoVB. Zdůraznění významu rozpočtu pro hospodaření SVJ zůstalo zachováno.

N. Klainová

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.