<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="https://www.portalsvj.cz" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>Portál společenství vlastníků jednotek - Parkovací stání - Comments</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani</link>
 <description>Comments for &quot;Parkovací stání&quot;</description>
 <language>cs</language>
<item>
 <title>Parkovací stání - Parkovací stání 11</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41722</link>
 <description>&lt;p&gt;Pane &quot;zovb&quot;,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;v tomto případě jde o tři zcela &lt;strong&gt;samostatné&lt;/strong&gt; nemovitosti:&lt;br /&gt;
(1) dům s jednotkami podle Zákona o vlastnictví bytů (a pravděpodobně i pozemek pod domem),&lt;br /&gt;
(2) jiný pozemek, rozdělený na parcely po 12 m2,&lt;br /&gt;
(3) stavba parkoviště na tomto jiném pozemku.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Každá z těchto nemovitostí má jiného vlastníka a nesdílejí stejný osud. Kloním se k názoru, že případná neplatnost kupní smlouvy v části (3) nijak neovlivňuje platnost částí (1) a (2). Potřebovali bychom ovšem znát obsah Prohlášení vlastníka budovy - to tazatelka nesdělila.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;lake&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 15 Jun 2011 07:24:18 +0200</pubDate>
 <dc:creator>lake</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41722 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - ZoVB: jen blázen si koupí garážové stání v domě</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41718</link>
 <description>
&lt;p&gt;Vyjádření k názoru: „Vložil lake, 14. Červen 2011 – 6:57“&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Vážený pane Lake,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;ve Vašem (výše uvedeném) příspěvku jste se (pro laickou veřejnost)
dostatečně nevypořádal s významem prohlášení původního vlastníka
budovy.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;(Vycházíte z katastrálních map, které nejsou pro vlastnitví
určující).&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Naznačil jste, zcela správně, že inkriminovaná garážová stání
vlastně vůbec neexistují – a nemohou samostatně existovat.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Nevyzvedl jste, ovšem, že vadné vymezení jednotek – třeba garáží
v domě – má za následek nejenom neplatnost prohlášení původního
vlastníka budovy, ale i neplatnost nabývajících titulů k jednotkám
v témže domě.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;V takovém případě by přestali existovat vlastníci jednotek (garáže,
byty) a existoval by pouze původní vlastník budovy.&lt;/p&gt;

&lt;hr /&gt;

&lt;p&gt;Dle mého názoru by nebylo nemravné, pokud by tzv. „developeři“
prodávali byty a garáže 2× až 3× (myšleno jednu a tu stejnou
garáž/byt), popřípadě se spestřením exekuce.&lt;/p&gt;

&lt;hr /&gt;

&lt;p&gt;Vzhledem k tomu, jakou „chamraď“ musí uplácat, u nás v Praze, aby
vůbec něco postavili – chudinky developeři,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;se musíme navzájem politovat.&lt;/p&gt;

&lt;hr /&gt;

&lt;p&gt;ZoVB&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 15 Jun 2011 04:05:32 +0200</pubDate>
 <dc:creator>ZoVB: parkovací stání</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41718 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - 
peniku máte pravdu.


</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41693</link>
 <description>
&lt;p&gt;peniku máte pravdu.&lt;/p&gt;
&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
 <pubDate>Mon, 13 Jun 2011 21:38:55 +0200</pubDate>
 <dc:creator>jára</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41693 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - Parkovací stání = problém</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41689</link>
 <description>&lt;p&gt;Paní Vaníčková,&lt;br /&gt;
netřeba se omlouvat. Nyní po Vašem upřesnění už vím, že jednotlivé pozemky jsou skutečně rozparcelovány a jsou ve vlastnictví jednotlivých osob. Znamená to, že vlastnictví těchto miniparcel není nijak spojeno se Společenstvím vlastníků jednotek. Každý vlastník nechť si svou parcelu ohlídá sám. To je tedy odpověď pro Vás - ale bohužel není úplná, čtěte dál.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Horší případ je totiž s parkovacími stáními: jeví se, že na všech těchto pozemcích je jediná (nerozdělená) stavba, spočívající ve speciální vícevrstvé úpravě povrchu. Tato stavba (podle českého práva) není součástí pozemků, na nichž se nachází (§&amp;nbsp;120 odst.&amp;nbsp;2 Občanského zákoníku). Část kupních smluv, která hovoří o samostatném &quot;parkovacím stání&quot; je absolutně neplatná, neboť jednotlivé stavby s tímto názvem neexistují. &lt;strong&gt;Všimněte si, že žádné stavby přináležející k jednotlivým pozemkům nejsou v katastru samostatně zaneseny.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Na pozemcích je umístěna pouze jediná, nerozdělená a nerozdělitelná stavba (označme ji &lt;em&gt;&quot;parkoviště&quot;&lt;/em&gt;). To si ale žádný z vlastníků jednotek nekoupil, ani spoluvlastnický podíl na této stavbě.&lt;br /&gt;
&lt;strong&gt;Pozemky pod stavbou tedy náležejí vlastníkům jednotek, avšak stavba parkoviště je stále ve vlastnictví developera.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z toho plyne, že žádný z vlastníků jednotek nemá právo ostatním bránit v parkování aut kdekoliv na celém parkovišti. Jedině vlastník celé stavby - developer - by mohl do věci vnést pořádek. Například tak, že užívání &lt;strong&gt;svého&lt;/strong&gt; parkoviště zpoplatní. Nebo na něj zakáže vjíždět.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;lake&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 14 Jun 2011 06:57:54 +0200</pubDate>
 <dc:creator>lake</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41689 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - Parkovací stání 8</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41688</link>
 <description>
&lt;p&gt;Paní Vaníčková,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;negativní reakce vyvoláte, ani nebudete vědět jak. Zejména od lidí, co
mnoho neví. :-))&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Domnívám se, že Váš problém je vyřešen.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Pan lake jen chtěl ověřit, že skutečně vlastníte pozemek a nejste jen
spoluvlastníky něčeho, což je obvyklejší. Podle smlouvy jste vlastníci
pozemku, který patrně nespadá do správy SVJ a musíte si ho hlídat.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Pan penik Vám poradil jak si pozemek levně zabezpečit proti zneužití.
Nějaké vodorovné či svislé značení Vám mnoho nepomůže. To byste musela
chybně zaparkovaná auta nechat odtahovat, což není jednoduché.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Pro vlastní činnost v SVJ se seznamte s ZoVB minimálně do §16. Vhodná
je také nějaká literatura. Výběr z použitelné literatury
uvádím na:&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;a
href=&quot;http://www.portalsvj.cz/node/3013/edit&quot;&gt;http://www.portalsvj.cz/node/3013/edit&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;I u nás někteří členové výboru zajišťují nějaké záležitosti,
které nespadají podle § 9/1 ZoVB do náplně SVJ. Nikoliv jako členové
výboru, nikoliv jako SVJ. To je realita, alespoň u nás.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Vítejte na portálu o podivuhodnosti s názvem SVJ!&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Hezký den!&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Pavel&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;P.S.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Z čeho se skládá to stání, když mělo být předmětem převodu?
S pozemkem není problém, ale to vlastní stání?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 13 Jun 2011 20:36:34 +0200</pubDate>
 <dc:creator>Pavel</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41688 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - Jaké si to uděláte,</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41685</link>
 <description>
&lt;p&gt;Jaké si to uděláte, takové to budete mít.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Jak to chcete řešit, když nemáte žádné pravomoce? Řešení zábrany
je jednoduché, účelné a SVJ nestojí ani korunu a podle toho, co píšete
výše ani nemůže.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Něco málo ze zkušeností: jen dva prstíčky ohřejeme, hned zase
půjdeme. Lidé se mohou na vás obracet, ale nemáte jedinou páku, jak tomu
zabránit. Podle mě by si to měli vlastníci řešit sami. Je to jejich
soukromý majetek.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;EDIT 21:08: děkuji za mínusy, ale skoro nikdo sem nic nenapsal, jak by to
měli řešit. Velice rád se poučím. Sem s návrhy na řešení. Nebo
nevíte proč mínusujete?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 13 Jun 2011 21:09:15 +0200</pubDate>
 <dc:creator>penik</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41685 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - Parkovací stání</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41680</link>
 <description>
&lt;p&gt;Dobrý den, předem se omlouvám, že řeším soukromé záležitosti
majitelů bytových jednotek na portálu SVJ – v diskuzi jsem byla již
upozorněna, že to nemá s SVJ nic společného. SVJ máme založené měsíc,
takže pořádně nevíme, čím se máme zabývat nebo ne. Snažíme se vyjít
majitelům bytových jednotek vstříc a najít řešení. Co se týče citace
smlouvy, uvádím následující:¨&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;3.4. Dále je předmětem převodu mezi Prodávajícím č. 2 a
kupujícími pozemek p. č. 701/… o výměře 11 m2 v katastrálním
území a obci …, okrese Brno-venkov, vymezeným geometrickým plánem,
vyhotoveným a ověřeným úředně oprávněným zeměměřičským
inženýrem Ing. ..... Brno, jehož kopie tvoří nedílnou součást této
smlouvy.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;3.5. Dále je předmětem převodu mezi Prodávajícím č. 1 a
kupujícími parkovací stání zbudované na pozemku p.č. 701/…
v katastrálním území a obci …, okrese Brno-venkov, vymezeným
geometrickým plánem č. č. …, vyhotoveným a ověřeným úředně
oprávněným zeměměřičským inženýrem Ing. … Brno, jehož kopie tvoří
nedílnou součást této smlouvy.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Takže máte pravdu, mé sdělení bylo nepřesné – koupili jsme si
pozemek, na kterém ale stavební firma zbudovala parkovací stání a to bylo
také předmětem převodu. Parcely parkovacího stání (pozemků) jsou
zaneseny i na katastrální mapě – takže jsou to dle mého názoru majetky
majitelů bytových jednotek.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Já Vám děkuji za ochotu, nechci zde vyvolávat nějaké negativní reakce,
že zde řeším věci, které SVJ řešit nemá. Asi raději budu studovat
zákony, než budu někoho obtěžovat. Ještě jednou díky.&lt;/p&gt;
&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
 <pubDate>Mon, 13 Jun 2011 18:44:18 +0200</pubDate>
 <dc:creator>Markéta Vaníčková</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41680 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - 
Moc Vám děkuji za</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41678</link>
 <description>
&lt;p&gt;Moc Vám děkuji za přínosnou radu. Chápu, že soukromý majetek nemá
s SVJ nic společného, ale pokud se na nás obrací majítelé bytových
jednotek a chtějí po nás toto řešit, hledám radu u někoho, kdo má již
nějaké zkušenosti. SVJ jsme založili před měsícem, takže ještě
nevíme, co a jak řešit. Dle Vaší reakce asi nemáte dobré zkušenosti
s výborem – jste sám členem výboru nebo Vám jen vadí, co výbor
řeší? My jsme si na správu domu najali firmu, se kterou mají velmi dobré
zkušenosti okolní bytové domy, tak snad to bude fungovat i u nás.
Hezký den.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 13 Jun 2011 18:27:35 +0200</pubDate>
 <dc:creator>Markéta Vaníčková</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41678 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - 
členové výboru mnohdy</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41639</link>
 <description>
&lt;p&gt;členové výboru mnohdy řeší soukromý majtek s velikou oblibou. Řeší
jej dokonce raději než správu domu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 13 Jun 2011 09:59:18 +0200</pubDate>
 <dc:creator>Anonymousss</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41639 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - Parkovací stání nelze koupit</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41630</link>
 <description>&lt;p&gt;Markéta Vaníčková napsala: &lt;em&gt;&quot;... každá bytová jednotka si k bytu koupila i parkovací stání&quot;&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Parkovací stání nelze samostatně koupit, takže Vaše informace není pravdivá. Jedině kdyby šlo o samostatné (nezastavěné) parcely 3 &amp;times; 6 metrů, s přiděleným parcelním číslem v katastru. Pak samozřejmě se může vlastník bytu stát vlastníkem takové parcely. Ale nekoupil ji &quot;s bytem&quot;, nýbrž zcela samostatně, na bytu nezávisle.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Možná se vlastníci jednotek mylně domnívají, že si něco koupili, avšak věc se má zcela jinak. Ve skutečnosti jsou nejspíše všichni podílovými spoluvlastníky jednoho pozemku. Napište tedy přesně co si kdo &quot;koupil&quot;. Jinak nelze odpovědět. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nejlépe, když budete citovat z kupní smlouvy a rovněž z Prohlášení vlastníka. Rovněž napište, jak je stav zachycen v katastru. Na katastrální mapě je jistě vidět, zda skutečně existují desítky samostatných malých parcel okolo domu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;lake&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 13 Jun 2011 01:54:37 +0200</pubDate>
 <dc:creator>lake</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41630 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání - 
Nechť si každý vlastník</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment-41611</link>
 <description>
&lt;p&gt;Nechť si každý vlastník (nebo kdo chce mít jistotu parkování) zakoupí
toto: &lt;a
href=&quot;http://www.arbex.cz/venkovni-vybaveni/parkovaci-zabrana-tg-sklopna/&quot;&gt;http://www.arbex.cz/…-tg-sklopna/&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Nevidím důvod, proč by měl výbor řešit soukromý majetek.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 12 Jun 2011 19:52:22 +0200</pubDate>
 <dc:creator>penik</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 41611 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Parkovací stání</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani</link>
 <description>
&lt;p&gt;Dobrý den, prosím o radu – nedávno jsme založili SVJ a tak se
prokousáváme prvními problémy. Jedním z nich je, že každá bytová
jednotka si k bytu koupila i parkovací stání (a nebylo zrovna levné),
které má i oficiálně zapsané na katastru. No a samozřejmě se velmi
často stává, že na těchto parkovacích místech stojí přímo sousedé
nebo jejich návštěvy (přitom každý přece musí vědět, které místo je
jeho!). Ca. 50m od těchto míst je spousta volných parkovacích míst, ale ty
nikdo nechce používat – zřejmě je to moc dalko. Vím, že se moc nejedná
o věc, kterou by mohlo SVJ řešit, je to věc majitelů bytů, ale nebyla by
nějaká rada? Může SVJ nějakým způsobem apelovat na bezohledné sousedy,
kteří vlastně používají cizí majetek? Ještě upozorňuji, že místa
zatím nejsou nijak označná – nevíme, zda označit parkovací stání
číslem bytu nebo SPZ (jiná možnost tu není, parkovací místa jsou kolmo
k obrubníku a za ním už jen příkop, takže dávat ke každému extra
značku by bylo asi dost drahé…). Snad už někdo podobný problém
řešil – budu moc vděčná za radu.&lt;/p&gt;
&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
 <comments>https://www.portalsvj.cz/diskuse/parkovaci-stani#comment</comments>
 <category domain="https://www.portalsvj.cz/tema/zkusenosti-s-firmami/ostatni-zkusenosti-s-firmami-0">Ostatní zkušenosti s firmami</category>
 <pubDate>Sun, 12 Jun 2011 19:09:56 +0200</pubDate>
 <dc:creator />
 <guid isPermaLink="false">8210 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
</channel>
</rss>
