<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="https://www.portalsvj.cz" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>Portál společenství vlastníků jednotek - Lidsky faktor - Comments</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor</link>
 <description>Comments for &quot;Lidsky faktor&quot;</description>
 <language>cs</language>
<item>
 <title>Lidsky faktor - Lidský faktor</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment-12378</link>
 <description>
&lt;p&gt;Maříková&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Dobrý den!! Je „dobré“ vědět, že i jinde mají stejné problémy!
Naše SVJ je malé, ale domluvit se je velký problém. Než jsme to vzali
s přítelem (nynějším předsedou výboru) vzali do vlastních rukou, nikoho
nic nezajímalo a nikomu nevadilo, že jsou dluhy ve Fondu oprav a že střecha
je děravá. A po 2 letech „našeho“ vedení máme 0 v položce
Dlužníci, novou střechu (sice na úvěr,ale přece) a snažíme se vše vést
řádně podle stanov. Ale ejhle, lidé jsou opět nespokojení, nechápou proč
by měli platit takové „nehorázné“ peníze do fondu oprav(nyní platíme
9 Kč,– za m čtvereční), a proč by jsme měli odizolovat dům, a proč
jsme dělali střechu, ti co bydlí v přízemí, střechu nepotřebují. Je
taky pravda, že převažují lidé starší a ne příliš sociálně zdatní.
A souhlasím s názorem, že záleží jak ke svému bytu přišli. Snad se to
změní, až nastoupí dědicové současných vlastníků, ale „Jaká mamka,
taká Katka???!!!!“ Držím všem našim souputníkům palce a věřím
v lepší komunikaci. S pozdravem Petra Maříková&lt;/p&gt;
&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
 <pubDate>Mon, 02 Mar 2009 21:45:38 +0100</pubDate>
 <dc:creator>Péťa Mařka</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 12378 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Lidsky faktor - Spektrum lidi</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment-11812</link>
 <description>
&lt;p&gt;Dobry den,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;pozoruji ztratu spolecnych cilu i u generace mnohem mladsi nez 60 let a
nekteri by se toho „ujali“, ale na bazi „byznysu“. Prece jen bych radeji
videl vic lidi, kteri dum ridi. „Single wo/man“ mi pripada v dnesni dobe,
kdy se takova prace dela vedle zamestnani temer nad lidske moznosti, i kdyz
radu ukonu lze zajistit smluvne…&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;S pozdravem, M.Puchta&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 10 Feb 2009 12:47:29 +0100</pubDate>
 <dc:creator>Puchta</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 11812 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Lidsky faktor - Těžká situace</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment-11678</link>
 <description>
&lt;p&gt;Zdravím vás všechny musím souhlasit že není jednoduché lidi
přesvědčik k zájmu o byt my jsme dá se říci novostavba kde si všichni
byty koupily,ale situaci to nemění.a najít schopného člověka do
vedení…noční můra…&lt;/p&gt;
&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
 <pubDate>Fri, 06 Feb 2009 18:04:58 +0100</pubDate>
 <dc:creator>MilanVecko</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 11678 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Lidsky faktor - Lidsky faktor - reseni</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment-11671</link>
 <description>
&lt;p&gt;DD&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;dekuji za reakce, vidim, ze to je dost rozsireny jev. My jsme staveli
svepomoci, ale po dokonceni staveb polovina druzstevniku sve byty pronajala.
U tech, kteri byt koupili nevidim zatim zasadni rozdil proti ostatnim. Zkousel
jste nekdo „osvetu“? Dalo by to dost prace, ale nejsem si jisty, zda bude
vysledek odpoviat vynalozenemu usili.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Dekuji predem za Vase reakce.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;S pozdravem, M.Puchta&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 06 Feb 2009 15:54:09 +0100</pubDate>
 <dc:creator>Puchta</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 11671 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Lidsky faktor - Způsob získání bytu</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment-11661</link>
 <description>
&lt;p&gt;Já v našem domě vedle toho co bylo výše popsáno pozoruji ještě jeden
faktor a to je způsob jakým vlastníci byt získali. Ti, kteří byli členy
družstva a získali byty před rokem 89 v podstatě příliš nemají zájem,
sice si byty převedli, ale žádný rozdíl to pro ně není a jejich majetek
končí dveřmi bytu. Ti co si byt zakoupili za tržní cenu si spíše mnohem
více uvědomují že to není jenom byt co vlastní a že se musí starat.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 06 Feb 2009 07:34:45 +0100</pubDate>
 <dc:creator>Vizi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 11661 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Lidsky faktor - Lidsky faktor - další</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment-11651</link>
 <description>
&lt;p&gt;Přesně tak. Já dělala předsedu družstva 5 let. Půlka lidí chtěla
svj, půlka ne, nakonec jsem to dotáhla v loňském roce zdárně
k převodům do vlastnictví všech bytů. Nezměnilo se nic. Ani poté co
lidé vidí své jméno na katastru, se v jejich myšlení nic nemění …
starého psa novým kouskům … Přijde mi, že snad ani nevěří, že
nějaký majetek mají. Možná je to v nich z dob minulého režimu. Za zlé
jim to mít nemohu. Další stránkou toho je, že většina z nich je věkem
hodně přes 60 let. Opravovat dům – na co, proboha??? To ať si udělají
mladí, my už stejně za chvíli zaklepeme bačkorama. Do té doby to nespadne.
Tak ať si to pak schválí (a hlavně platí) oni (synové, vnuci zkrátka
dědicové). Otázka je, zda se mladí k majetku umí stavět jinak – mám
spíš zkušenosti, že ti si zase majetku neumí vážit. Raději peníze
nacpou do svých požitků než do jeho správy. No nic, plakat nad tím nemá
smysl. Já osobně jsem ráda, že naše SVJ vedu, aspoň mám přehled, kam
jdou peníze a dohlédnu alespoň na ty základní nutné opravy a údržbu. Tak
držim palce i Vám všem ostatním bláznivým nadšencům, kteří
neztrácíte chuť to dělat! Alena Jůtová&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 05 Feb 2009 18:36:51 +0100</pubDate>
 <dc:creator>ajutova</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 11651 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Lidsky faktor - Odpověď</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment-11649</link>
 <description>
&lt;p&gt;O.J. Já mám zase takovou zkušenost, že když se starám ať je vše jak
má být tak je mě to vyčítáno, že jsem papežtější než papež.To je
pak těžké v takovém préstředí něco podnikat.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 05 Feb 2009 18:02:12 +0100</pubDate>
 <dc:creator>onderka jan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 11649 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Lidsky faktor - Souhlas!</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment-11648</link>
 <description>
&lt;p&gt;Dobrý den. Také to nechápu! Lidé vlastní nemovitost(byt+po­díl na
domě) v hodnotách několika stovek tisíc korun či hodně přes milion a
přitom je nic nezajímá! To nepochopím nikdy.&lt;/p&gt;
&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
 <pubDate>Thu, 05 Feb 2009 17:32:49 +0100</pubDate>
 <dc:creator>Ferat</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 11648 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Lidsky faktor - Lidsky faktor 1</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment-11645</link>
 <description>
&lt;p&gt;Naprosto s tebou souhlasím, nezájem a pasivita a hlavně nezodpovědnost
vlastníků to je podle mne největší problém SVJ.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 05 Feb 2009 15:40:47 +0100</pubDate>
 <dc:creator>JarekSVJ</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 11645 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
<item>
 <title>Lidsky faktor</title>
 <link>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor</link>
 <description>
&lt;p&gt;DD&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;mne pripada,ze horsi nez nektere technicke nebo pravni problemy je pasivita
az aktivni rezistence lidi. Jak se s tim vyporadavate? Mam pocit, ze i vyber
tri lidi do vedeni SVJ je nekonecny problem.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Dekuji predem za reakce.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;S pozdravem, M.Puchta&lt;/p&gt;
&lt;!-- by Texy2! --&gt;</description>
 <comments>https://www.portalsvj.cz/diskuse/lidsky-faktor#comment</comments>
 <category domain="https://www.portalsvj.cz/tema/zkusenosti-s-firmami/ostatni-zkusenosti-s-firmami-0">Ostatní zkušenosti s firmami</category>
 <pubDate>Thu, 05 Feb 2009 14:46:15 +0100</pubDate>
 <dc:creator>Puchta</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">3655 at https://www.portalsvj.cz</guid>
</item>
</channel>
</rss>
