změna prohlášení vlastníka

Vložil j.bil (bez ověření), 16. Leden 2013 - 20:01 ::

Dobrý den, mám dotaz. Může SVJ měnit prohlášení vlastníka ve věci rozdělení jednotek a společných částech, konkrétně jde o přesunutí oken v jednotkách do společných částí? Děkuji za odpověď

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 16. Leden 2013 - 20:05

    SVJ nic měnit nemůže.
    Společenství je pouhý správce domu, služebník vlastníků jednotek.
    Prohlášení vlastníka budovy může měnit pouze vlastník budovy, jak ostatně plyne už z názvu tohoto dokumentu.

    lake

    Vložil tazatel jaryn, 16. Leden 2013 - 20:09

    to znamená, změnu může provést pouze 100% souhlas vlastníků…

    Vložil j.bil (bez ověření), 16. Leden 2013 - 21:18

    Lze souhlas jednoho vlastníka (do potřebných 100%)do prohlášení vlastníka doplnit dodatečně? Vlastík bude souhlasit, jen nebyl na schůzi shromáždění, když se prohlášení měnilo – přesun oken do společných částí. Původně žádné prohlášení vlastníka nebylo, jednotky se převáděly smlouvou o výstavbě a okna nebyly ani ve společných částech ani v jednotkách. Díky

    Vložil . (bez ověření), 17. Leden 2013 - 9:48

    „jednotky se převáděly smlouvou o výstavbě a okna nebyly ani ve společných částech ani v jednotkách“

    Pokud nebyla část domu výslovně vyjmenována jako součást jednotky, pak je společnou částí domu.

    Vložil lake, 16. Leden 2013 - 21:29

    Prohlášení se nemění na schůzi shromáždění, protože tato záležitost nemá se SVJ nic společného. Svůj podpis na prohlášení může vlastník jednotky připojit kdykoliv dodatečně a samozřejmě i bez přítomnosti ostatních vlastníků jednotek.

    lake

    Vložil Vojtík (bez ověření), 16. Leden 2013 - 22:26

    Zákon 72/1994 Sb. ale v § 11, odst. 4 jasně říká, že „K přijetí usnesení o věcech, které jsou obsahem prohlášení podle § 4, … je zapotřebí tříčtvrtinové většiny přítomných hlasů.“.

    Vložil lake, 17. Leden 2013 - 20:03

    Pane Vojtíku, v tomto dotazu jde o změnu vlastnických vztahů a o změnu Prohlášení. Nejde o pouhé „přijetí usnesení o věcech, které jsou obsahem prohlášení“. Směšujete tedy dohromady dvě různé záležitosti. Mimochodem – usnesení shromáždění není právním úkonem a nemůže nahradit projev vůle vlastníka budovy.

    Okna jsou ve všech jednotkách, takže změna vlastnictví oken se týká všech vlastníků jednotek. Změna Prohlášení vlastníka budovy měnící vlastnické poměry je možná pouze se souhlasem všech, kterých se změna týká. Příslušná zákonná úprava je naprosto jednoznačná a nečiní v soudní praxi žádné výkladové těžkosti.

    K tomu viz např. usnesení Nejvyššího soudu 29 Cdo 406/2010 ze dne 30. listopadu 2011, psalo se o tom zde: http://www.portalsvj.cz/…-vlastnika-7#….

    lake

    Vložil Petr, 6. Únor 2013 - 19:00

    Základní otázka je, proč chce tazatel j.bil zařadit okna ze společných částí domu k bytu. To by mohl mít potom asi každý různá okna. Jak by dům vypadal. Právě proto je lepší když jsou okna částí společných ploch (i když jejich sklení hradí každý sám i kdyby okno rozbil prakem někdo z ulice).

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".