Zatečení po výměně vodoměru

Vložil Zuzava, 26. Leden 2018 - 12:05 ::

Dobrý den, po výměně vodoměrů v domě bylo nahlášeno v jednom z bytů zatečení. Ve vyšším patře pod vodoměrem kapala voda. Dle rozsahu zřejmě dost dlouho na to, než bylo zatékání nahlášeno. Máme podezření, že záměrně nebylo zatékání hlášeno ihned – majitel bytu nárokuje škodu 250 t., která dle našeho názoru absolutně neodpovídá. Skoda se začala řešit s firmou, která výměnu prováděla, ale ta dělá mrtvého brouka. Vše bylo předáno právníkovi k řešení. Kdo odpovídá za tuto škodu, když firma nekomunikuje? Vodoměr je majetek bytu a každý při montáži podepisuje převzetí. Může být škoda vymáhána na SVB nebo na majiteli bytu, kde vodoměr protékal? Momentálně situaci řeší právníci a zřejmě bude mít dohru u soudu, ale i tak by mě zajímal Váš názor. Děkuji Zuzava

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 30. Leden 2018 - 17:03

    Pokud skutečně vlastní vodoměr každý vlastník a ne SVJ tak bych já v pozici vlastníka vodoměr odmontoval. Se svým majetkem si mohu dělat co uznám za vhodné. Také by jste se dopustili neoprávněného zásahu do majetku vlastníka výměnou jeho vodoměru a tím za škodu plně odpovídáte.

    Vložil ... (bez ověření), 30. Leden 2018 - 17:35

    Tak to jste na omylu. Vaše právo k vodoměru není absolutní. Vodoměr slouží k rozúčtování nákladů.

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 26. Leden 2018 - 17:40

    Kapání vody hned nezjistíte, nedíváte se přece denně na kohoutky a to ještě v šachtě. Takže se to pozná až v bytě pod. Za práci odpovídá firma, měli se statutáři ptát při zadávání zakázky zda je pojištěná. SVJ, vlastník bytu není pojištěn? Na pojišťovně to mělo být nahlášeno hned, aby byla škoda známá, zadokumentovaná. Ta mohla chtít náhradu po firmě. Škodu bude třeba vyčíslit (znalcem), posoudit, zda ji zavinila firma, bez toho k soudu nelze.
    Kdo odpovídá za tuto škodu, když firma nekomunikuje? . Odpovídá, kdo ji způsobil.

    Vložil janica, 26. Leden 2018 - 17:24

    Firma provede montáž a zkusí, zda vodoměr neprotéká. To se vlastník bytu ani nepodíval a nezkusil, zda z něho kape? Pak podepíše převzetí, že je všechno v pořádku.

    Vložil JaVa, 26. Leden 2018 - 13:32

    Vaše úvodní informace jsou nedostatečné.To,že vodoměr patří k bytové jednotce,ještě neznamená,že odpovědnost za jeho správnou instalaci nese majitel bytu.Nepíšete vůbec o tom,kdo s dotyčnou „firmou“,sjednal smlouvu o výměně/instalaci bytových vodoměrů.Zřejmě to byla právnická osoba SVJ,resp.její výkonný orgán.Ta by měla také být proti takovéto události pojištěna a její pojišťovna už určitě vyčíslila vzniklou škodu nejen na majetku dotčeného vlastníka jednotky,ale také na společných částech domu.Z této pojistky, by právnická osoba SVJ měla také odškodnit majitele bytu.

    Zkuste dodat více informací.Děku­ji.JaVa

    Vložil Zuzava, 29. Leden 2018 - 17:27

    Výměnu objednalo SVB. Po nahlášení škody majitelem vytopeného bytu, byla škoda předána firmě, která výměnu prováděla. Z firmy přišli i na prohlídku, prý předali pojišťovně. Následně nám oznámili zamítnutí pojišťovnou bez jakéhokoliv oficiálního oznámení a jakákoliv komunikace z jejich strany ustala. Vše bylo předáno právnímu zástupci a veškerá komunikace z jeho strany je také bez odezvy. SVB škodu nahlásilo i na svoji pojišťovnu, která bude nejspíš dalším účastníkem při soudním sporu. Majitel jednotky totiž požaduje přes 250 t. na celé nové jádro. Momentálně je v bytě umakartové, 60 let staré, obložené kachličkami. Dle fotodokumentace požadované částce škoda neodpovídá.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".