Zasklení lodžie

Vložil coromoro (bez ověření), 19. Červenec 2015 - 8:34 ::

Prosím, nevíte náhodou někdo, jak to je po právní stánce – jsme majiteli bytu, společenství vlastníků. Momentálně se u nás řešil výtah, na který jsme si brali společnou hypotéku a nyní se řeklo, že ze zbylých peněz se budou zasklívat lodžie. Tu jsme ale neměli v plánu nikdy zasklívat a rozhodně bychom ji nefinancovali z hypotéky. Jednak mi tedy přijde divné, že aniž by nás někdo uvědomil, tak se brala natolik vysoká hypotéka, ze které se ví, že jsme schopni zaplatit i lodžie (na schůze chodíme, tudíž toto vím), ale jde mi spíš o to, jak to je v zákoně a jestli tím pádem, že již nejde o společné prostory, tak jakmile jeden z nájemníků nebude souhlasit, tak takto peníze nelze použít. Nevím, jestli píši srozumitelně, ale mám prostě strach, aby k tomuto odhlasování nestačila jen jakási nadpoloviční většina a my si nemuseli nechat lodžii zasklít, aniž bychom chtěli. Podle mě se nejedná o společné prostory, tudíž bych to tak chápala. Ale ví někdo doopravdy, jak to je? Mnohem raději už bych byla, kdyby peníze zůstaly na účtě a platily se z toho opravdu společné věci.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil coromoro (bez ověření), 28. Červenec 2015 - 20:38

    Dobrý den, pro úplnost – jednalo se o opravě výtahu a o hypotéce, spojené s ním. Odsouhlasila se hypotéka dva miliony. Hned na poradě nám na závěr předsedkyně výboru řekla, že pokud by nám zbyly peníze, tak se pak můžeme domluvit na společném zasklení lodžií. Uběhlo cca 14 dní a na společné tabuli byla vyvěšena zpráva, že správkyni byla nabídnuta výhodná nabídka zasklení lodžií. Podotýkám, že s opravou výtahu by se mělo začít až v září, tudíž buď jsme měli od počátku špatné informace a cena hypotéky byla rovnou navýšena i o částku, která by umožňovala i společné zasklení, nebo budeme muset peníze doplácet. V domě je spousta důchodců, kteří nemají peněz nazbyt, někteří se cukali už s braním hypotéky na výtah. Nyní mám ale strach, že uslyší na zasklívání lodžií a že si neuvědomí, že ve finále jde pořád jen a jen o jejich peníze. V dohledné době se uvažuje i o výměně stupaček, netuším jaká je finanční rozvaha, ale stav je pry havarijní.

    „…nyní se řeklo…, jsme ale neměli v plánu“: Znamená to, že shromáždění schválilo platně nebo ne v plánu oprav zasklení lodžií potřebnou většinou hlasů?

    Ne, shromáždění nic neschválilo. Schváleny byly prozatím peníze jen na výtah. Buď ale byla tato částka navýšena a správkyně měla v úmyslu chtít zasklení lodžií a tu sumu si prostě samovolně navýšila. Nebo prostě máme na účtě už tolik peněz, že by z toho financování zasklení bylo možné. V tom případě ale měly být tyto peníze automaticky použity na výtah a doloženy částkou z hypotéky. Alespoň dle mně.

    „…bychom ji nefinancovali z hypotéky“: Znamená to, že shromáždění schválilo platně nebo ne uzavření smlouvy o úvěru společenstvím vlastníků včetně výše a podmínek úvěru potřebnou většinou hlasů? (NOZ §1208/g3)

    Hypotéka byla schálena platně. Ale jen na výtah. V domě se někteří vlastníci jednotek rozhodovali už dříve, že si lodžie nechají zasklít. Je to sice jen můj vlastní názor, ale přijde mi to nejnormálnější. Chci si zasklíz – zasklím si. Nechci – nezasklím. Financování taktéž volí každý dle svých možností. My jsme takto vtaženi opět do hypotéky, kterou bychom k zasklení lodžie určitě nevolili.

    „…nejde o společné prostory…“: Skutečně nejde o společné části domu, které jsou ve výlučném užívání jednotlivých vlastníků podle prohlášení vlastníka?

    přepíšu přesně text ze STANOV – doufám, že je to přesně ten text, který vysvětluje majetkové vztahy: SPOLEČENSTVÍ DÁLE ZAJIŠŤUJE SE SOUHLASEM VŠECH ČLENŮ SPOLEČENSTVÍ ZMĚNY STAVBY (NÁSTAVBY, PŘÍSTAVBY, PŘÍP. REKONSTRUKCE A MODERNIZACE)A ZMĚ­NY V UŽÍVÁNÍ STAVBY. K PŘIJETÍ USNESENÍ O PODSTATNÝCH ZMĚNÁCH TÝKAJÍCÍCH SE SPOLEČNÝCH ČÁSTÍ DOMU JE ZAPOTŘEBÍ SOUHLASU VŠECH VLASTNÍKŮ JEDNOTEK. JDE – LI O MODERNIZACI, REKONSTRUKCI, TAVEBNÍ ÚPRAVY A OPRAVY SPOLEČNÝCH ČÁSTÍ DOMU, JIMIŽ SE NEMĚNÍ VNITŘNÍ USPOŘÁDÁNÍ DOMU A ZÁROVEŇ VELIKOST SPOLUVLASTNICKÝCH PODÍLŮ NA SPOLEČNÝCH ČÁSTÍ DOMU, POSTAČUJE SOUHLAS TŘÍČTVRTINOVÉ VĚTŠINY VŠECH VLASTNÍKŮ JEDNOTEK.

    Děkuji za info

    Vložil Štěk (bez ověření), 28. Červenec 2015 - 20:46

    „My jsme takto vtaženi opět do hypotéky, kterou bychom k zasklení lodžie určitě nevolili.“

    Pane coro,

    zaplaťte cash. Jednoduché, vyřešeno.

    Vložil coromoro (bez ověření), 28. Červenec 2015 - 20:56

    To bych mileráda udělala, jen pokud bude odhlasováno jinak, tak nám nic jiného nezbyde

    Vložil Štěk (bez ověření), 28. Červenec 2015 - 21:12

    Jste povinna podílet se na nákladech na správu (BytZ, ObčZ). Tečka. Nemůžete být nucena hradit k tomu navíc náklady na úvěr, jakmile náklady uhradíte najednou, resp. (v praxi spíše) jakmile složíte odpovídající zálohu. (Jednorázové hrazení předem není bez rizika.)

    Vložil coromoro (bez ověření), 28. Červenec 2015 - 22:07

    Chcete tím říct, že nejsem nucená si brát hypotéku v rámci SVJ, pakliže mám hotovost? Pro příklad – dům mám deset bytových jednotek, výtah bude stát 2 000 000 Kč – je tedy možno zaplatit svůj podíl hotově (200 000Kč) a zbytek členů si pak vezme společnou hypotéku ve výši 1 800 000Kč? Myslíte to takto?

    Vložil Štěk (bez ověření), 28. Červenec 2015 - 22:31

    Přesně jak píšete.

    Raději zopakuji, že vycházím z názoru, že náklady úvěru nejsou náklady na správu domu, na nichž jste povinna se podílet, což plyne z definice správy domu. V tomto směru bych se snažil jednat. Pokud by to nevyšlo, tj.:

    Pokud by snad náklady úvěru ve Vašem případě byly považovány za náklady na správu domu, potom by řešení představovala dohoda vlastníků jednotek o tom, že na nákladech úvěru se budou podílet pouze ti vlastníci jednotek, kteří neuhradili svůj podíl na úvěrované částce předem.

    Vložil lake, 19. Červenec 2015 - 19:30

    Vážená coromoro, Váš dotaz je napsán tak, že je na samé hranici srozumitelnosti. Není srozumitelné co znamená že „se řešil výtah“. Není srozumitelné co znamená že „se řeklo, že se budou zasklívat lodžie“. Můžete to upřesnit?

    Je zjevné, že nerozlišujete prázdný prostor lodžie od stavebních konstrukcí, které tento prostor obklopují a vytvářejí. Skutečnost může být taková, že máte výlučné právo užívat prostor lodžie, přístupný balkonovými dveřmi z Vašeho bytu. Ale ve Vašem dotazu nejde o užívání prázdného prostoru, nýbrž o nakládání se stavbou a o její zhodnocení (zlepšení).

    Proto si prosím zjistěte v prohlášení vlastníka budovy kdo je vlastníkem lodžií ve vašem domě. Teprve pak bychom snad mohli pokročit někam dál.

    lake

    Vložil coromoro (bez ověření), 30. Červenec 2015 - 19:45

    Dobrý den, pro úplnost – jednalo se o opravě výtahu a o hypotéce, spojené s ním. Odsouhlasila se hypotéka dva miliony. Hned na poradě nám na závěr předsedkyně výboru řekla, že pokud by nám zbyly peníze, tak se pak můžeme domluvit na společném zasklení lodžií. Uběhlo cca 14 dní a na společné tabuli byla vyvěšena zpráva, že správkyni byla nabídnuta výhodná nabídka zasklení lodžií. Podotýkám, že s opravou výtahu by se mělo začít až v září, tudíž buď jsme měli od počátku špatné informace a cena hypotéky byla rovnou navýšena i o částku, která by umožňovala i společné zasklení, nebo budeme muset peníze doplácet. V domě je spousta důchodců, kteří nemají peněz nazbyt, někteří se cukali už s braním hypotéky na výtah. Nyní mám ale strach, že uslyší na zasklívání lodžií a že si neuvědomí, že ve finále jde pořád jen a jen o jejich peníze. V dohledné době se uvažuje i o výměně stupaček, netuším jaká je finanční rozvaha, ale stav je pry havarijní.

    „…nyní se řeklo…, jsme ale neměli v plánu“: Znamená to, že shromáždění schválilo platně nebo ne v plánu oprav zasklení lodžií potřebnou většinou hlasů?

    Ne, shromáždění nic neschválilo. Schváleny byly prozatím peníze jen na výtah. Buď ale byla tato částka navýšena a správkyně měla v úmyslu chtít zasklení lodžií a tu sumu si prostě samovolně navýšila. Nebo prostě máme na účtě už tolik peněz, že by z toho financování zasklení bylo možné. V tom případě ale měly být tyto peníze automaticky použity na výtah a doloženy částkou z hypotéky. Alespoň dle mně.

    „…bychom ji nefinancovali z hypotéky“: Znamená to, že shromáždění schválilo platně nebo ne uzavření smlouvy o úvěru společenstvím vlastníků včetně výše a podmínek úvěru potřebnou většinou hlasů? (NOZ §1208/g3)

    Hypotéka byla schálena platně. Ale jen na výtah. V domě se někteří vlastníci jednotek rozhodovali už dříve, že si lodžie nechají zasklít. Je to sice jen můj vlastní názor, ale přijde mi to nejnormálnější. Chci si zasklíz – zasklím si. Nechci – nezasklím. Financování taktéž volí každý dle svých možností. My jsme takto vtaženi opět do hypotéky, kterou bychom k zasklení lodžie určitě nevolili.

    „…nejde o společné prostory…“: Skutečně nejde o společné části domu, které jsou ve výlučném užívání jednotlivých vlastníků podle prohlášení vlastníka?

    přepíšu přesně text ze STANOV – doufám, že je to přesně ten text, který vysvětluje majetkové vztahy: SPOLEČENSTVÍ DÁLE ZAJIŠŤUJE SE SOUHLASEM VŠECH ČLENŮ SPOLEČENSTVÍ ZMĚNY STAVBY (NÁSTAVBY, PŘÍSTAVBY, PŘÍP. REKONSTRUKCE A MODERNIZACE)A ZMĚ­NY V UŽÍVÁNÍ STAVBY. K PŘIJETÍ USNESENÍ O PODSTATNÝCH ZMĚNÁCH TÝKAJÍCÍCH SE SPOLEČNÝCH ČÁSTÍ DOMU JE ZAPOTŘEBÍ SOUHLASU VŠECH VLASTNÍKŮ JEDNOTEK. JDE – LI O MODERNIZACI, REKONSTRUKCI, TAVEBNÍ ÚPRAVY A OPRAVY SPOLEČNÝCH ČÁSTÍ DOMU, JIMIŽ SE NEMĚNÍ VNITŘNÍ USPOŘÁDÁNÍ DOMU A ZÁROVEŇ VELIKOST SPOLUVLASTNICKÝCH PODÍLŮ NA SPOLEČNÝCH ČÁSTÍ DOMU, POSTAČUJE SOUHLAS TŘÍČTVRTINOVÉ VĚTŠINY VŠECH VLASTNÍKŮ JEDNOTEK.

    Děkuji za info

    Vložil Nad (bez ověření), 19. Červenec 2015 - 15:21

    Jen pár poznámek, rozklíčujte si nejprve co znamená:

    • „…nyní se řeklo…, jsme ale neměli v plánu“: Znamená to, že shromáždění schválilo platně nebo ne v plánu oprav zasklení lodžií potřebnou většinou hlasů?
    • „…bychom ji nefinancovali z hypotéky“: Znamená to, že shromáždění schválilo platně nebo ne uzavření smlouvy o úvěru společenstvím vlastníků včetně výše a podmínek úvěru potřebnou většinou hlasů? (NOZ §1208/g3)
    • „…nejde o společné prostory…“: Skutečně nejde o společné části domu, které jsou ve výlučném užívání jednotlivých vlastníků podle prohlášení vlastníka?
    Vložil Čtenář (bez ověření), 19. Červenec 2015 - 10:47

    Když je to panelák, máte se na co těšit. U nás byly zasklený balkóny před čtyřmi roky a od té doby pořád dokola řešíme plíseň.

    Vložil Petřík (bez ověření), 31. Červenec 2015 - 21:58

    Vážený čtenáři, je to zajímavé, ale v Prostějově je řada bytů se zasklenými balkony a tento problém tam nevzniká. Otázka je ve správné izolaci qa v sytému větratelnosti tohoto prostoru. Jestliže pod a nad nebudou balkony zasklené, bude u zaskleného a uzavřeného balkonu docházet k rosným bodům, což může mít za následek i výskyt vznik řas a plísní. Proto je třeba na to pamatovat a balkony by neměly být nikdy hermeticky uzavřené.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".