Zase ty stoupačky

Vložil Anonym (bez ověření), 25. Únor 2016 - 20:28 ::

Vážení, opět je tu dotaz ohledně havárie ve stoupačkách. Asi před měsícem byl za námi soused s tím, že má u sebe doma na záchodě mokrý flek na zdi a že od nás teče voda. Koukáme do stoupaček a nic, soused se u nás byl podívat, taktéž nic nevypozoroval a odešel. Problému byl na měsíc klid. Včera opět soused volá, že mokro je víc a víc, že to musíme řešit, že voda teče od nás. Zjistilo se, že je to závada na těsnění kolem trubky a zavřel se kohout teplé vody, zavoval intalatéra, který měl odpoledne přijet. Soused byl se vším obeznámen, ale nejspíš ho něco hlodalo a šel za správnkyní, které situaci vylíčil, jako havárii vody, která se musí neodkladně řešit. My odjetí a sousedka volá majiteli bytu, že musíme zpřístutpnit byt, že od nás teče voda a musíme vpustit havarijní službu dovnitř. Ta přijela, zjistila, že je voda zastavená, nic neteče, odjela. Správcová teď chce po nás, přesněji řečeno po majiteli bytu, uhradit výjezd služby, která podotýkám nic nevyřešila, jen udiveně koukala, proč tu jsou. Kdo výjezd platí a kdo nese odpovědnost? Instalatér vše dotáhl a utěsnil to, co měla udělat firma, která dělala nové stoupačky v celém domě asi v březnu minulého roku a tady to asi zanedbala.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 25. Únor 2016 - 22:26

    Není zřejmé co řešíte. Výjezd havarijní služby bude hradit ten, kdo si havarijní službu objednal. Podle Vašeho líčení jste to nebyl ani Vy, ani vlastník bytu.

    lake

    Vložil Hubert (bez ověření), 25. Únor 2016 - 20:43

    Kdo výjezd platí a kdo nese odpovědnost?

    Vždy ten kdo je objednal.

    Správkyně se měla přesvědčit:

    • že událost se stala – flek na stropě
    • kdo podal podnět
    • rozhodnout zda se jedná o havárii či záruční opravu
    • zaleží tedy jak byla zadaná objednávka

    pokud se jedná o společné zařízení, opravy nespadající pod záruku se hradí ze společných peněz, tedy pokud objednává oprávněná osoba.

    Jestli něco správcová chce, ať se písemně vznese požadavek a pak to předejte výboru a nebo rovnou správcovou odkažte na výboru. Případné náhrady SVJ by měl řešit vždy výbor.

    PS… on u Vás nikdo z výboru nebydlí ? … takovéto prkotiny si jako předseda řeším sám …

    Vložil KurfRicht (bez ověření), 25. Únor 2016 - 20:59

    Moc děkuji za odpověď, zítra mi to určitě pomůže při pokračování v řešení a pokud myslíte předsedu, ten bydlí o kousek dál a ten měl dát údajně svolení k tomu, aby paní správcová volala havarijní službu, ale jak říkáte, měla se jít přesvědčit, něž tak učinila.

    Vložil Hubert (bez ověření), 25. Únor 2016 - 22:15

    U nás jsem vydal pokyn, že všechny havárie jdou přes mě ( předseda SVJ ), všichni mají telefon, pokud se nedovolají mě, jsou tu členové výboru a až pak smluvní havarijní služba, ale ta má pokyn řešit havarijní stav – ochranu majetku a osob.

    Další postup musí mít odsouhlasený alespoň telefonicky zase výbor či správní agentura.

    Nezažil jsem ještě situaci, kdy by se někdo někomu nedovolal.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".