Vyúčtování vody - chybné odečty

Vložil pavlinaes, 18. Květen 2016 - 21:11 ::

Dobrý den, chci se zeptat, jak můžeme postupovat u pověřeného vlastníka ohledně provedeného vyúčtování vody. Vodoměry v domě byly vyměněny v 1/2015, takže by měly měřit relativně přesně. Nicméně 10 % bytů jsou naměřené „divné hodnoty.“ Například poměr studené a teplé vody 1:2, nebo jedna voda ukazuje „normální spotřebu“ druhá téměř nulovou. Nebo byl případ, že se zjistilo poškození plomby vodoměru, vodoměr nenaměřil téměř nic. Ve všech těchto případech správce naúčtoval spotřebu dle čísla na vodoměru.

Co s tím teď? Kontrolní komise označila cca 10% bytů, kde se domníváme, že je jeden z vodoměrů nefunkční. No ale jak dál? Když má někdo spotřebu 120 kubíků studené a 2 teplé, tak do čeho máme tlačit správce, který nehodlá na hotovém vyúčtování nic měnit a vytrvale tvrdí, že je možné, aby byla spotřeba teplé 90 a studené 50 kubíků. Některé případy jsou evidentní, některé méně, ale v domě se „ztratilo“ cca 20 % vody a správce mi pořád tvrdí, že se prostě jenom rádi koupou v horké vodě. Díky.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous123 (bez ověření), 19. Květen 2016 - 8:18

    Těžko odpovědět, každý spotřebitel se chová jinak. Někdy to vypadá, jako by se někteří neumývali. Já mám spotřebu teplé větší, než studené. V rámci domu jsou rozdíly nebetyčné. Dáte za poplatek Vm na kontrolu? Jinak je to věcí SVJ, vy jste právnická osoba, správce si může tvrdit co chce a na něj se neodvolávejte, takže to řešte. A co dodavatel vod? Tvrdí se, že Vm umístěný v jiné poloze než dle výrobce neměří přesně + tolerance Vm (víte, jaká je v litrech denně?). Víte, jaký kdo má v bytě „odkap“? Sledujete vývoj spotřeby?

    Vložil Pub (bez ověření), 18. Květen 2016 - 22:58

    Nedomnívejte se ale zjistěte to – zkoušku provede ČMI. Pokud se zjistí, že měřidla nejsou v tolerancích zkoumejte dodavatelské listiny z r. 2015. A reklamujte u dodavatele té Vaší „výměny“ v rímci smluvních podmínek dodávky.

    Jako „kontrolní komise“ samozřejmě správce k ničemu nepřinutíte – nátlak čiňte na SVJ a nepomůželi to výbor na dalším shromáždění, odstřelte. Pak zjistíte, osobní zavínění a vyvodíte trestní odpovědnost.

    Pokud jde o nesmyslné náměry: nezbude Vám, než se dohodnout, zda použijete alespoň ty odečty které nebudou zpochybňovány. Na zpochybňovanou spotřebu se použijí „směrná čísla“ a na zbytek „podílové rozúčtování“. Půjde ale o „ruční práci“ a správce ji tedy neudělá zadarmo. Náklad byste měli dát k úhradě identifikovaným viníkům.

    No a pokud „pro klid v domě“ nebudete viníky hledat, tak se smiřte s trvzením, že někteří „se prostě jenom rádi koupou v horké vodě“.

    Vložil pavlinaes, 19. Květen 2016 - 7:54

    Nemáme výbor, ale pověřeného vlastníka, který je zároveň správce. On resp jeho dodavatel vodu odečítal. Viděla jsem protokoly, kde bylo upozornění Pozor rozbitý vodoměr. Přesto naúčtoval spotřebu dle čísla vodoměru a ani nezařídil výměnu vodoměru, takže i další rok bude mít podle této logiky daný byt vodu zadarmo. Takže se domnívám, že chyboval hlavně správce a vyúčtování by měl předělat zadarmo. A pokud je chybovost opravdu přes 10 % bytů, tak si myslím, že je to na opravu celého domu.

    Vložil Vladimir B., 18. Květen 2016 - 21:58

    Z vašeho popisu závad se domnívám, že závadu mohou způsobovat vadné kartuše v bytových bateriích, kdy jedna voda o vyšším tlaku přetéká do druhé vody. Pokud nemáte na bytových vodoměrech instalovány zpětné klapky tak je ten přetok víc než možný. Zpětné klapky u vodoměrů se podceňují- je to korunová záležitost, ale hodně problému zmizí. Jinak také je možná manipulace vlastníka s vodoměry. Rozdíly ve spotřebě vody u vlastníků (100m3 SV a 2m3 TV)lze obtížně napadnout, jsou lidi, kteří se umývají pouze v SV a nebo naopak. Ještě bych doporučil sledovat teplotu TV, mnohde je na vstupu do objektu nebo na výstupu z OPS teplota TV 44–46 st.C a to je pak ten poměr TV/SV… 90/50 vysvětlitelný­.U poškozené plomby vodoměru účtoval správce chybně-mělo být účtováno dle vyhl.327/2001Sb. U nefunkčního vodoměru se pak bytu účtuje průměr. spotřeby za minulé roční období v uvedeném bytě. .

    Vložil Kate, 26. Duben 2017 - 0:26

    u, vcera mi bylo doruceno vyuctovani tepla a vody. SV doslo k narustu minimalne o 100m3. Od 1.1.2016 do 20.6.2016 – byla spotreba 32m3. 21.6.2016 nam byly vymeneny nove vodomery, ale k 31.12.2016 jsme meli jiz stav 125 m3

    Od 1.1.2017 do 25.4.2017 zase spotreba 20m3.

    Spotreba SV v minulych letech byla:
    V roce 2015 – 63m3
    V roce 2014 – 52m3
    V roce 2013 – 40m3
    V roce 2012 – 31m3 Chtela jsme podat reklamaci, ale bylo mi sdeleno prac. Co ma na starosti odecty vody, ze pokud mam Tento stav na merici tim padem jsme ji tolik spotrebovali, ohanel se Tim, ze nam asi protekal zachod. Coz jsme si jisti, ze se nedelo. Necham si prozkouset ten novy meric, jen mam strach jestli nejsou domluveni se zkusebnym ustavem o zamitani overenych mericu. Prosim poradte mi jak se muzu branit. Dekuji Kate (ksmolikova@cen­trum.cz)

    Vložil pavlinaes, 19. Květen 2016 - 8:00

    Díky, ty klapky zjistím. Teplota myslím výrazně nekolísá a je určitě přes 55 st. V domě je 270 bytů, takže myslím celkem slušný statistický vzorek. Kdyby byla teplá voda studená, tak ten vyšší poměr bude u podstatně většího počtu bytů.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".