výtahy

Vložil Anonymous, 13. Listopad 2010 - 18:08 ::

Dobrý den, vím, že se tady náklady na provoz výtahů řešily asi 1000×,ale nenašla jsem odpověď na můj problém. Náš správce navrhuje změnu rozúčtování nákladů ( elekt. energie), navrhuje rozúčtování podle násobku výměry bytu a koeficientu daného podlaží. Máte to tak někdo? Děkuji, Blanka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lana (bez ověření), 10. Březen 2014 - 13:48

    zdravím ted tady čtu sledování výtahu,kdo jezdí…u mé mámy se také sleduje a platí se každá jízda výtahem.máte to někdo také.máma je 82 leta a potřebuje dozor mizerně chodí jezdíme na injekce a jak se hneme z bytu výtahem ,platíme jedna jízda 0.80kč.ted mámě naúčtovali 2000kč za jízdu ,výtah k tomu platí 360kč za rok.viděli jste to někde,kdo mi pomůže za mou mámou chodit přece musím,toto je v příbrami v jednou věžáku,jinde co jsem se ptala to není,když nemám čip tak se tam nedostanu,máma platí cestu s když jde skošem.

    Vložil Eva Jirmanová (bez ověření), 22. Říjen 2012 - 15:18

    Dobrý den, přidávám se k těm, kteří rozúčtovávání nákladů na výtahy považují za nevyvážené a nespravedlivé. Mám byt v 1.patře 20ti patrového domu a musím platit náklady na výtah stejné, jako kdokoliv jiný v domě. Kdykoliv vznesu na shromáždění vlastníků návrh na úpravu, jsem striktně odmítnuta ze strany členů výboru, ani jednou se nesnažili o nějakou kompenzaci lidí v nižších patrech. Přitom výtah je tak vytížen pstatními uživateli z vyšších pater, že nejastěji raději vyběhnu pěšky, než bych čekala. V domě jsou 3 výtahy osobní a 1 nákladní. Povedlo se už někomu vvysvětlit tuto nerovnováhu nebo existuje nějaký zákon, který toto upravuje? Slyšela jsem, že to bylo někde v zákoně. V poslední době slysím jen argumentace, že to záleží na odsouhlasení vlastníky, ale kdybych měla o co se opřít, moc by mi to pomohlo. Děkuju, Eva

    Vložil Liboska (bez ověření), 30. Březen 2012 - 14:16

    Zdravím,náhodou jsem zabrousil na vaše povídání o výtahu,počtu jízd,sledování jízd atd.Do této diskuze se určitě nezapojím ale jako výrobce výtahů vám mohu doporučit výrobek společnosti BetaControl s.r.o. Brno,která má ve standardu řízení výtahů sledování počtu jízd do jednotlivých pater,spotřebu el. atd.Dostanete IP adresu a můžete denně sledovat provoz,návštěvu servisu atd.Systém je schopen ohlídat celý dům – vstup do domu,kouřová a požární čidla,omezit jízdu do sklepů,omezit jízdu neplatičů aj. Je řešený celý bezdrátově a dá se postupně doplňovat.Určitě vám to pomůže při sledování četnosti návštěv servisu,počtu jízd,větší bezpečnosti v domě atd.Ale určitě ani toto řešení nepomůže při duchaplných anonymních debatách.S poz­dravem AŤ VÁM TO ZVEDÁ !!! Lift servis s.r.o.Karviná,Li­boska Miroslav,jednatel společnosti,www­.liftservis.eu

    Vložil svjvmt (bez ověření), 15. Listopad 2010 - 20:25

    pro spravedlivé http://www.goldcard.cz/… Kdo chce ušetřit, přiváže ve výtahu „Výtahový jízdní deník“ kde uživatel zapíše datum, čas, odkud/kam jel a podpis.

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 10:53

    To už mi přijde moc velké šmírování dělat statistiku, kdo kdy a do jakého patra jel. Každopádně zabezpečení výtahu je velmi jednoduché, my jsme si tam dali klíček, který se musí zastrčit a pootočit. Přistoupili jsme k tomu poté co nám nepovolaní lidé jezdili do sklepa a tam škodili. Řešeni za 60Kč.

    Vložil Anonymous, 15. Listopad 2010 - 20:35

    Řešení existuje a označuje se jako výtah s obsluhou.

    Vložil Anonymous, 15. Listopad 2010 - 20:27

    „„Výtahový jízdní deník“ kde uživatel zapíše datum, čas, odkud/kam jel a podpis.“

    A hlavně ke komu.

    Vložil Anonymous, 15. Listopad 2010 - 20:28

    A proč tam jel.

    Vložil Jachyme hod ho.... (bez ověření), 23. Říjen 2012 - 14:03

    A jak tam dlouho byl…

    Vložil Anonymus (bez ověření), 23. Říjen 2012 - 14:13

    A já bych se schválně podepisovala za sousedy… a jezdila nahoru a dolů :D

    Vložil G.X, 14. Listopad 2010 - 17:59

    Výše uvedený způsob je neobvyklý, ale domnívám se, že je smysluplný.

    Reflektuje do jisté míry reálnou závislost spotřeby energie na výši podlaží. A na rozdíl od jakéhokoliv rozúčtování podle osob (resp. člověkodní) je potřebný údaj jasně dán, je kontrolovatelný a je v čase konstantní.

    Otázkou je, jak jsou navrženy koeficienty. (Např. 1. patro =1; 2. patro = 2 atd … ?)

    G.X.

    Vložil AnonymousB (bez ověření), 14. Listopad 2010 - 18:02

    To právě nevím. V pozvánce na shromáždění je pouze návrh ´koeficienty podle výměry a podlaží´. Hodlám napsat správci. Chtěla jsem nějaké porovnání. Výtah má při rozjezdu jinou spotřebu, nejde to ( podle mě) tedy počítat jen prostým násobkem pater… Blanka

    Vložil Anonymou (bez ověření), 14. Listopad 2010 - 18:38

    No pokud začnete debatovat o tom jaký je vzorec na spotřebu elektřiny dle jízdy do různých pater tak si na tu schůzi vyhraďte týden. Zapomínáte, že kolem výtahu jsou i jiné náklady než elektřina. Co úklid, opravy, servisní prohlídky?

    Opět jsme u toho, že můžete vymyslet super-vzorec klidně plný integrálů dle pater a kdovíčeho ale ihned narazíte na anomálie jako sportovec z 10. patra co zásadně chodí pěšky, drbna z 1. patra co jede denně 38× výtahem atd..

    Nevymýšlejte nesmysly, spravedlnost neexistuje. Počítejte dle podílů a šmitec.

    Předseda

    Vložil AnonymousB (bez ověření), 14. Listopad 2010 - 19:32

    Já to nevymýšlím. Náš správce to navrhuje na shromáždění ke schválení. Tak o tom přemýšlím. Opravy, servis a pod. jde z ´fondu oprav´- což je podle výměr. Tady jde pouze o náklady na elektrickou energii. Chtěla jsem jen vědět, jestli to tak někdo má a jaký je ten koeficient. Jestli pouze podle pater, nebo jak. Blanka

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 15. Listopad 2010 - 18:14

    my sečteme náklady na opravy a údržbu a náklady na elektřinu a ropočteme na osoby (od druhého patra výše). Za rok 2009 to vycházelo na osobu 65Kč/měsíc. Na schůzi jsme řešili, zdali to nedat od prvního patra, neboť je tam matka s kočárkem a výtah používá. Vzhledem k tomu, že se proti tomuto návrhu ostře ohradila tak každý radši mávnul rukou, než se hádat, takže asi tak. Spravedlnost neexistuje, a diskutovt můžeme dlouze. Proč např. by měly platit výtah děti, když je v řádu jasně uvedeno, že děti do 10. let nesmi výtahem samostatně jezdit? A jak ošetříte návštěvy, někdo nemá návštěvu jak je rok dlouhý a někdo jich má děnně několik. Otázka je zdali za těch pár korun měsíčně vás ty hádky stojí.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 15. Listopad 2010 - 19:24

    Víte všichni co je legrační? Skoro všude mají počítáno aspoň něco podle OSOB. Ale existule alespoň jedno SVJ kde mají DEFINICI co je to ta OSOBA?

    Jsem na 99% přesvědčen že neexistuje ani jediné SVJ s exaktní definicí co je to OSOBA. Již z tohoto vyplývá, že rozpočtení dle nějaké imaginární jednotky OSOBA je už od základu chybné, neprokazatelné a už vůbec ne spravedlivé!

    Předseda

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 9:56

    Legrační jste vy Předsedo. Na otázku odpovím otázkou, co jsou to ty vaše metry? Je to podlahová plocha bytu do které započtete sklepy, balkóny a lodžie půlkou, nebo jen skutečná plocha bytu (zanedbáváte niky a podparapetní výklenky?), nebo započitatelná plocha bytu dle vyhlášky 372/2001 Sb., nebo… zase můžeme diskutovat do nekonečna. Počet lidí nahlášených na služby je znám v každém domě a jak zde několikrát zaznělo, výtahem jezdí lidé ne metry, na chodbě svítí lidé, odpadky produkují lidé, nepořádek na chodbě dělají lidé, čipy pro vstup do domu jsem rozdal lidem… Nějak si neumím představit že bych čipy pro vstup rozdával metrům a převzetí si nechal od metrů podepsat :-) Ty metry jsou jen ulehčení práce účetního, který není povinnen sledovat jak se mění počet lidí nahlášených na služby a rozpočítává služby podle jednoho vzorce, ale je to naprosto v rozporu se zdravým selským rozumem.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 10:11

    Omlouvám se za zjednodušený výraz „metry“. Na mysli mám samozřejmě spoluvlatnický podíl, který je exaktně daný dle katastru a ± odpovídá metrům bytu.

    K vašim „osobám“. Jak jste přišel na nesmysl, že cituji „Počet lidí nahlášených na služby je znám v každém domě“? V našem domě např. žádný počet osob nesledujeme, protože už tady asi po tisícé opakuji, že NELZE DEFINOVAT co ja ona OSOBA tak jak to pak asi máme sledovat?!

    Můžu se zeptat, jak vaše účetní sleduje počet osob? Používá mnou navrženou „děníčkovou“ metodu nebo snad nějakou jinou? Doufám že nechcete tvrdit, že věříte nahlášené hodnotě co lidi sami přiznají že ne? Tak naivní určitě nejste!

    Určitě víte, že není nic neobvyklého že lidi fixlují s elektroměry, vodoměry apod. A myslíte si že všichni lidi opravdu nahlásí správný počet osob (pomíjím co je vlastně ta „osoba“). Vždyť není nic jednoduššího než zatlouct jednu osobu a hned je klidně pětikilo ročně „v kapse“. Jak jednoduché! A právě proto že je tak tak jednoduché na „osobách“ fixlovat, tak to ve výsledku dělá 1/3 bytů z domu.

    Předseda

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 14:47

    Předně my jsme BD. Pokud se jedná o přihlášení osob na služby, tak podle zákona je nájemce povinen písemně oznámit pronajímateli, tedy předsedovi BD, veškeré změny v počtu osob, které žijí s nájemcem v bytě, a to do 15 dnů ode doby, kdy ke změně došlo. My máme v domě čipy pro vstup, každá nahlášená osoba na služby dostane čip zdarma, má přístup všude, tedy včetně dvora, kde jsou popelnice atd. Návštěvnický čip je zpoplatněn a má pouze přístup hlavním vchodem do domu, nikam jinam. Pokud přihlašuji osobu na služby čip dostávám, když odhlašuji čip vracím. Jednoduché prosté. Jen tak na okraj jedna paní bydlící v bytě 1+1 tento pronajala 6ti Ukrajincům. Ti mají plno návštěv a někdy mám pocit že výtahem jezdí jen oni, protože kdykoliv čekám na výtah tak v něm jede někdo z tohoto bytu. To samé je i u popelnic, ti Ukrajinci vygenerují velké množství odpadu a třídit PETky, nebo na ně šlápnout je ani nenapadne. Částečná kompenzace je že jsou nahlášeni na služby (i když nám to dalo práci), neumím si představit jak by lidé v domě nadávali, kdyby podíl tohoto bytu na celkových útratách byl jen dle podlahové plochy bytu 1+1.

    A hlavně si nezapomeňte naklikat hodně plusů k svým příspěvkům a mínusů všem co s Vámi nesouhlasí.

    Vložil Mous (bez ověření), 17. Listopad 2010 - 5:11

    Syslousi, ja souhlasím. Stejně je možné postupovat u SVJ. Kdo zde hlásá něco jiného je mimo mísu.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 15:34

    Syslusi, toto je portál o SVJ. Pokud jste BD, bylo by solidní to říci hned na počátku Vašich příspěvků. Povinnosti u BD dle ObčZ jsou známé. V SVJ nic takového není. Pak se nedivte, když k Vašim příspěvkům, které jsou pro SVJ mimo mísu, dávají čtenáři z SVJ minusy.

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 17:17

    V obou případech o těchto věcech rozhoduje členská schůze tak, netuším v čem máte problém Anonymousi ;-) Když dům bude třeba 100 pater a nebude v něm nikdo bydlet tak ty metry čtvereční nespotřebují ani jednu kWh na výtah či svícení a nevyprodukují ani jeden odpadek. Toto jsou provozní věci, které jsou přímo závislé na množství osob v domě. Další perlička je že když jsem chtěl snížit počet popelnic neboť jsme je dlohodobě nezaplňovali, ale platili, tak PS a.s. chtěly vědět kolik je lidí nahlášených na služby a na základě toho řekli jaký minimální počet popelnic můžeme mít. Takže zdravý selský rozum by to občas chtělo.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 23:16

    Syslusi, pokud by u Vás byl zdravý selský rozum, nemohl byste napsat: „Počet lidí nahlášených na služby je znám v každém domě“. Toto platí u BD nikoliv u SVJ. Pokud neznáte předpisy SVJ, tak raději své zkušenosti z BD sem nepište. Je to pro SVJ zavádějící.

    Vložil Anonymouou (bez ověření), 20. Listopad 2010 - 11:40

    Počet osob lze uhlídat. Stačí to jenom ošetřit v zákl.dokumentech a zorganizovat. Nic na tom není.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 20. Listopad 2010 - 11:56

    A jak to jako chcete zorganizovat? Jaké dokumenty myslíte?

    Opakuji dotaz možná po dvoutisícépda­desáté:

    1. Jakou máte definici OSOBY v těch vašich dokumentech?
    2. Co myslíte slovem ZORGANIZOVAT? Pořádáte pravidelné prohlídky bytů denně v 8, 12, 16 a 20h?

    Zdá se mi že spíš teoretizujete, ještě mi tu NIKDO prakticky nedokázal že toto může správně fungovat – viz především můj stále opakovaný dotaz č. 1.

    Předseda

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 23. Listopad 2010 - 13:40

    Předsedo tu „definici“ jsem Vám psal např. 16. Listopad 2010 – 14:47, (více Zákon Národního shromáždění č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník § 689, novela z roku 2006) místo adekvátní reakce furt melete něco o tom, že by měla holka hlásit na služby kluka, kterého pozvala domů na víkend a podobné nesmysly. Zkuste si nejdříve zjistit fakta, tím že budete „tapetovat“ jeden příspěvek v celé diskusi nic nevyřešíte.

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 20. Listopad 2010 - 11:17

    Mohu Vás ujistit Předsedo, že předpisy BD i SJV znám velmi dobře. Bohužel pro Vás diskuse je o rozúčtování služeb, tedy věc která je stejná jak pro BD tak pro SVJ tak např. pro nájemní domy. Zákony a vyhlášky platí pro všechny stejně. Samozřejmě jinou věcí je co si může domluvit členská schůze a jak tento institut funguje a jaké má páky, ale o tom diskuse není – každopádně u nás v domě se hodně diskutuje zdali nepřejít z BD na SVJ, bohužel SVJ spatřuji jako dosti bezzubé při řešení problémů. Počet osob musíte znát už jen kvůli rozúčtování odpadů (když jsme odhlašovali popelnice, které nikdy neměly využití tak paní od služeb chtěla znát počet lidí a nezajímal jí typ vlastnictví), dále kvůli rozdaným čipům v domě a konečně doposud jste to potřeboval i kvůli těm službám. Také je vhodné vědět, že určitá garsonka je pronajata 15 Vietnamcům, a dle toho se zařídit. Pokud je zde možnost změnit způsob rozúčtování služeb je to asi na každé konkrétní členské schůzi (někde do osob, kterým se rozúčtovává výtah zahrnují i psy), jak zde již nesčetněkrát zaznělo služby spotřebovávají lidé a ne metry a tedy tento způsob má blíže ke skutečnosti. Vaše věta „Věci jako výtah, STA, odpad apod. nemá vůbec smysl řešit“ mě docela pobavila a utvrdila v tom, že o problematice moc nevíte. Náklady na výtah, odpad, úklid atd. vůbec nejsou zanedbatelné a zodpovědným přístupem se dají ušetřit nemalé částky. STA je jiná kapitola s příchodem digitalizace do ní muselo každé společenství investovat vysokou částku (v našem případě přes sto tisíc), ale zase jsme dosáhli toho, že v STA je jak terestriál tak satelit a zbavili jsme se individuálních „nočníků“ na fasádě a balkónech. Toto je ale jiná kapitola do jiné diskuse, chtěl jsem jen říci že toto bylo financováno z fondu oprav a nic se nerozúčtovává (elektřina na provoz techniky je brána ze společných prostor).

    Vložil Anonymou (bez ověření), 20. Listopad 2010 - 12:01

    Vím toho dost, neb toto řeším dnes a denně a znám i konrétní částky pro náš dům. Upřesním svojí větu o zanedbatelnosti – především jsou zanedbatelné ROZDÍLY ve způsobu účtování. Spíš tu vidím rozdíl mězi poměrem SNAHA/ZISK:

    1. Pokud se budete snažit bojovat se ZPŮSOBEM vyúčtování, nezíská dům jako celek ANI KORUNU. Jen někdo měsíčně 10 kaček získá a někdo ztratí.
    2. Pokud budete řešit raději např. osvětu co se týče správného topení, používání vody, nebo řešit technické vylepšení kolem vytápění a zateplení dají se získat (sta)tisíce ročně a to pro každého.

    Už jen poznámka – opět se mýlíte – na popelnice žádný počet osob nepotřebujeme. Věřím že někde ano, ale ve městěch kde se platí za kontejner před domem jako celek to smysl nemá.

    Předseda

    Vložil Votočka, 23. Listopad 2010 - 12:16

    Co je podle Vás ta osvěta? To jako, že mě osvítí pouliční lampa nebo co?

    S Vámi bych chtěl mít ve správě panelák o 17 vchodech a 675 bytech. Svítil byste jak otevřený reaktor.

    Votočka

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 23. Listopad 2010 - 11:15

    Předsedo, už jste zase mimo mísu. Diskuse je o rozúčtování výtahu, popř. dalších služeb které se rozúčtovávaly na osoby jako např. popelnice, osvětlení společných prostor, úklid atd. Vy sem začnete motat STAčka (rozúčtovávané na zásuvku), nebo vodu (spotřebu hlídají vodoměry) či teplo (spotřeba ošetřena měřáky tepla). Zkuste se držet tématu a ne plácat páté přes deváté, tím jen utvrzujete ostatní diskutující, že nevíte o čem mluvíte. S těmi popelnicemi jsem uvedl vlastní zkušenost, tedy že při žádosti o změnu počtu nádob jsem byl požádán o počet lidí hlášených na služby a teprve na základě tohoto údaje nám to bylo povoleno. Tedy logicky náklady na odpad rozpočítáváme dle lidí hlášených na služby. Velice se mi líbí, jak ihned poté co se objeví váš příspěvek tam najednou máte 7 plusových bodů – nenaklikám-li si sám nikdo to za mě neudělá že… :-)

    Vložil Anonymou (bez ověření), 23. Listopad 2010 - 16:25

    Zkuste sám sobě naklikat třeba 9 plusů. Já to nedělám a ani na to nemám čas. Nebude to třeba tím, že se mnou ten počet lidí souhlasí?

    Předseda

    Vložil Anonymou (bez ověření), 23. Listopad 2010 - 17:26

    Předsedo, Syslus si dokáže během okamžiku naklikat několik mínusů. To nedokáže ani Chuck Norris! Pozor na něj!

    Vložil jarča (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 7:50

    V minulosti byl používán termín „osoboměsíc“, při soudním jednání s dlužníkem soudkyně tento pojem označila jako „směrné číslo“. Jedná se o počet osob fakticky bydlících v domě během roku, tzn. pokud v domácnosti během roku fakticky bydlí 2 osoby, je na tento byt a rok směrné číslo 24. Pro některé náklady na služby spojené s bydlením je to nejoptimálnější údaj a např. při odvozu a likvidaci TDO většina obcí účtuje podle skutečně bydlících. I dle vzorových stanov je vlastník povinen oznámit SVJ změnu počtu osob žijících v domácnosti. U nás to takto funguje bez problémů už 10 let a podle směrného čísla rozpočítáváme náklady na EE ve společných prostorách, výtah a zmiňovaný TDO. Směrné číslo pro rozpočet nákladů na provoz výtahu je nižší, než na TDO, protože i my se držíme léta ustáleného názoru, že lidé bydlící v 1. a 2. nadzemním podlaží výtah neužívají. Všichni jsou si vědomi toho, že v tomto případě „spravedlivé“ rozúčtování nelze provést. Např. já i manžel větší část roku použijeme výtah a rozsvítíme si na společné chodbě ráno, když jdeme do práce (každý zvlášť)a odpoledne, když se vracíme(společně), zatím co do bytu na stejném podlaží, ve kterém bydlí také 2 osoby (a platí stejnou částku jako my), před mým odchodem přijde dcera, vyvenčí psa, vrátí ho domů, odejde do práce a pak odchází jeden po druhém rodiče. O odpolední frekvenci odchodů a příchodů vůbec nemluvím. Ale je pravda, že málokomu by se líbilo, aby soused, který je sám trvale nahlášen v bytě, skutečně tam nebydlí, byt pronajme 4 členné rodině, platil náklady za 1 osobu.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 9:30

    Zajímavá definice. A opět končíme u deníčku. Je lepší deníčkem sledovat kdo kdy a kolikrát jel výtahem nebo je lepší dát deníček ke každým dveřím do bytu a sledovat kolik lidí tam kolik dnů v roce přebývalo?

    Já se nad tím úplně bavím, jak většina domů postupuje podle nějaké naprosto zcestné definice OSOBY a ani si snad neuvědomují ten nesmysl.

    Ale já stále čekám – najde se aspoň jedno SVJ, kde se alespoň pokusili o nějakou DEFINICI OSOBY?

    Předseda

    Vložil AnonymousABC (bez ověření), 15. Listopad 2010 - 19:34

    Osoba,která platí zálohy na služby je člověk s trvalým bydlištěm v domě.Co je na tom k nepochopení a bádání.Tedy každý platí svou část,jak to využívá je na něm.Jsme ale malé SVJ a každý je s tím srozuměn.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 9:28

    Sám jste se usvědčil z pěkného nesmyslu. Pokud někdo pronajímá byt 15 vietnamcům ale hlášený je tam jeden majitel tak pro daný byt platí POČET OSOB = 1?

    A za druhé – jak zjistíte kdo je na dané adrese hlášený? NIJAK!

    Jak jsem psal již dříve – na jednu stranu je počet hlášených osob jediná existující exaktně popsaná definice, na druhou stranu je ale zaprvé neprokazatelná a za druhé minimálně spravedlivá.

    Předseda

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 15:20

    Tímto příkladem jste si právě naběhl na vidle. Když mám garsonku, ve které je 15 Vietnamců, tak pokud platím služby dle podlahové plochy tak za výtah a odpad zaplatím nějaké minimum odpovídající metrům té garsonky, ale pokud tam mám nahlášeno na služby všech 15 Vietnamců tak se podílím na službách daleko větší (a spravedlivější) částkou, neboť ti Vietnamci produkují odpad a jezdí výthahem. Jak zde zaznělo výtahem jezdí lidé ne metry. Snad jste to konečně pochopil i Vy a pan Předseda.

    Vložil Ano (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 9:37

    Předsedo, někteří diskutující jsou v honbě za „spravedlností“ nepoučitelní. Jak říká klasik Blahoslavení chudí duchem! Je jim možno závidět, jak taková blbost, jako je rozpočítávání nákladů na výtahy, je uspokojuje. Asi nemají nic jiného na starosti.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 10:15

    Kdyby šlo jen o výtahy! U nás v domě byli někteří schopni napráskat i přítele jedné slečny, který přebýval v bytě cca od pátku do neděle. A to vedlo na dobety, zda náhodou nezvyšuje např. objem vyhozeného odpadu a nemělo by se jim tedy připočíst řekněme 3/7 osoby (jako že je tam 3 dny v týdnu). A opět se jedná víceméně o „pár kaček“.

    Jediné opravdu zásadní položky v poplatcích jsou „FO“ (omluvte ten výraz), teplo, TUV a SV.

    Věci jako výtah, STA, odpad apod. nemá vůbec smysl řešit.

    Předseda

    Vložil Ano (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 10:57

    Předsedo, jste pragmatik. Sice Vám fandím, ale budete tu mít problém s teoretiky a hnidopichy. Nicméně vydržte.

    Vložil Anonymous, 16. Listopad 2010 - 8:10

    „Osoba,která platí zálohy na služby je člověk s trvalým bydlištěm v domě.“

    Osoba, která platí zálohy na služby, je vlastník jednotky. O tom zde ale není diskuse.

    Vložil AnonymousABC (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 15:45

    Tím chci říct,je-li v bytové jednotce 5 lidí,tak platí zálohu za 5,je-li tam hlášen 1 člověk,tak platí za jednoho.O tom snad diskuze je,jak je vhodné rozpočítávat služby na osoby.

    Vložil lake, 14. Listopad 2010 - 20:25

    Blanko,
    jednou jsem se setkal s osobou, u níž v domě měli obdobný systém. Ten člověk tvrdil, že náklady na provoz výtahu počítají od 2. nadzemního podlaží, které má základní koeficient a každé další patro má koeficient o 5% vyšší. Odsouhlasili si to a údajně si nikdo nestěžuje.

    lake

    Vložil rivr, 15. Listopad 2010 - 11:08

    5% oproti bezprostředně předchozímu nebo konstantně oproti tomu 2.hému ?

    rivr

    Vložil AnonymousB (bez ověření), 15. Listopad 2010 - 9:20

    Aha, děkuji.Zeptala jsem se správce, ale zatím neodpověděl. Nezdá se mi totiž, že by 1.patro platilo třeba 50,–, druhé 100,– atd.Náklady na rozjedzd jsou větší, prostý násobek je divný. Tohle už vypadá lépe. Děkuji.B

    Vložil Anonymou (bez ověření), 15. Listopad 2010 - 10:26

    Proboha uvědomte si že nějaké operování s energií potřebnou na rozjezd je úplná hovadina. Trochu zkusím nastínit o jakých částkách se tu bavíme:

    U nás je spotřeba elektřiny všech společných prostor v domě cca 77 korun měsíčně. Když plácnu hodně od boku, tak výtah činí 1/2 – tedy cca 38 korun měsíčně. To jsem vzal rovným dílem na počet bytů.

    No a nyní když to budu počítat buď dle podílů nebo dle osob, nebo dle patro-osob, nebo dle patro-podílů vždy budu operovat s částkou řádově ± max dvacka měsíčně. OPRAVDU má celá tato debata vůbec smysl?

    Není lepší řešit věci jako úspory tepla, vody, elektřiny které můžou „hodit“ i statisíce za rok?

    Předseda

    Vložil Václav1 (bez ověření), 15. Listopad 2010 - 19:22

    Vy máte spotřebu společných prostor opravdu 77,– Kč měsíčně?? A jak velký je to dům? Naše SVJ má 2 domy, každý o 7 patrech a dvou vchodech, dohromady asi 400 bytů. Celkem tedy máme 4 výtahy (v každém vchodě 1). Energie společných částí domu v rozpočtu činí cca 880.000,– Kč ročně (tedy asi 73.000,– Kč měsíčně).

    Vložil Anonymou (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 9:33

    Opravdu je to tak. Dokonce si myslím, že na velikosti domu až tak nezáleží. Velice zhruba lze totiž říct, že spotřeba na chodbách (světla) je přímo úměrná počtu bytů a to samé platí i pro výtah.

    Máme úplně nové moderní výtahy to asi udělá nejvíc na úsporách.

    Předseda

    Vložil Václav1 (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 15:50

    A jak tedy máte velký dům? To je docela nepoměr 73.000,– Kč a 77,– Kč měsíčně za elektřinu společných prostor. Buď u vás, anebo u nás tedy něco nehraje. Můžete to upřesnit? díky

    Vložil Anonymou (bez ověření), 16. Listopad 2010 - 16:23

    Možná jsem to napsal nejasně tak pro jistotu upřesním – 77 korun jsem samozřejmě myslel na měsíc a byt ne za celý dům!

    Předseda

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".