vystoupení z družstva po převodu bytu do os. vlastnictví

Vložil petrx (bez ověření), 10. Listopad 2017 - 14:51 ::

V roce 1997 mi byl převeden družstevní byt do osobního vlastnictví, podle tehdejšího zákona jsem měl k určitému pevně stanovenému datu obdržet vyplacený podíl na tzv. ostatním majetku družstva (rodiče byli členy družstva od roku 1963, tak jsem k tomu snad i měl jakýsi nárok, i když podle vedení družstva jsme si prý svůj členský podíl „odbydleli“) a tím jsem měl přestat být členem družstva. Den před termínem výplaty členského podílu byl přijat údajně pouze „zdánlivě retroaktivní“ zákon, díky kterému jsem o nárok na výplatu svého podílu přišel (se mnou o výplatu podílu přišly všichni tehdejší vlastníci takto převedených bytů v celé zemi). Mělo se jednat o částku odhadem cca deset tisíc korun na jeden byt. Před schválením tohoto zákona jsem psal jednotlivým poslancům, po jeho schválení i prezidentu Havlovi, aby zákon neschvalovali, resp. aby ho prezident nepodepisoval. Argumentoval jsem mimo jiné tím, že až budou byty převedeny většině družstevníků, tak majetek v hodnotě milionů korun zůstane družstvu s hrstkou členů, kteří tak budou bezdůvodně obohaceni (zatímco my v nově vzniklém SVJ jsme museli hned ze svého povinně platit za administrativní úkony spojené s převody, i za prohlášení vlastníka, za notáře, apod.). Družstvo nám nyní vykonává správu, má díky prostředkům, které mu takto zůstaly, dodnes značnou výhodu vůči ostatním správcovským subjektům (divím se, že to nenapadnou u Úřadu pro hospodářskou soutěž, nebo u soudu). Byl jsem napadán jako rozbíječ družstva bohužel jinak velice slušnými komunisty, kteří nepochopili, že nerozbíjim socialistické družstevnictví, na které byli hrdi, ale kapitalistickou firmu, která měla v úmyslu, pokud bych ji nepřinutil byt převést do mého vlastnictví, si na tento byt okamžitě vzít úvěr a začít „podnikat“. Po prohrané bitvě jsem se přestal o tuto záležitost zajímat, takže nevím, jaká je současná legislativní situace týkající se těch z vlastníků, kterým byl byt převeden ještě podle zákona platného v roce 1997. Družstvo počkalo přesně dvacet let (to mne zaujalo) a nyní nás vlastníky vyzývá, abychom z družstva „dobrovolně“ vystoupili, přičemž nám chce vrátit náš členský podíl, který činí sto korun. Těch sto korun, které v roce 1963 můj otec zanesl do kanceláře bytového družstva a stal se jeho členem, pak doplatil třicet tisíc, které nám věnovali rodiče mé mámy a za dva roky jsme se stěhovali do nového družstevního bytu 3+1 (poté, co rodiče po roce trvání členství odmítli nabídku jiného, menšího družstevního bytu). Nezměnily se za uplynulých dvacet let zákony v tom smyslu, že bych měl nárok na větší podíl, než na oněch 100 Kč? Očekávám, že pokud nevystoupíme takto okradeni dobrovolně, nastanou nějaké odvetné akce od družstva – ustanoví nebydlícím členům různé povinnosti. Jěště dodávám, že během těch dvaceti let byli vlastníci bytů pojímáni jako „nebydlící členové“, i když je nás dnes v domě 97% máme údajně jednoho svého delegáta společného pro všechny „nebydlící členy“ – odhaduji jejich počet na deset tisíc. Delegáta jsem neměl možnost volit, a přes mé občasné dotazy, za které jsem si vysloužil nenávistné útoky ze strany orgánů družstva, jsem se o něm nikdy nic nedozvěděl). Platí v družstvech ještě pravidlo jeden člen = jeden hlas?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil rfr (bez ověření), 12. Listopad 2017 - 17:26

    v roce 1997 určite ne do osobního vlastnictví

    Vložil petrxx (bez ověření), 13. Listopad 2017 - 11:19

    Nerozumím Vám. Smlouva o převodu bytu do osobního vlastnictví podle zákona č. 72/1994 Sb. mi byla zapsána do katastru nemovitosti dne 12. listopadu 1997.

    Vložil ... (bez ověření), 13. Listopad 2017 - 11:27

    Protože neexistuje žádné osobní vlastnictví. To by pak muslo existovat i vlastnictví neosobní, nebo snad nákladní? Jednoduše jste vlastníkem bytu, to je vše. Není to žádné osobní vlastníctví. Proč by mělo být osobní? Je to vaše vlastnictví.

    Vložil petrxx (bez ověření), 13. Listopad 2017 - 12:01

    Máte pravdu, v zák. č. 72/1994 Sb. to osobní vlastnictví není, je to asi skutečně pojem z dřívějších dob (vyskytuje se tam, kde se tento zákon odkazuje na starší právní normy). Je to fakt, jaképak osobní, jednoduše vlastnictví. Děkuji za upozornění.

    Vložil petrxx (bez ověření), 13. Listopad 2017 - 11:53

    Nechci se přít, možná máte pravdu. Domíval jsem se, že osobní vlastnictví je forma vlastnictví, která je opakem společného vlastnictví, které také existuje. Každopádně se ten pojem aspoň tehdy v tom zákoně a v těch smlouvách podle něj uzavíraných myslím používal, ale jistý si tím po tolika letech také nejsem a hledat ten zákon nemám chuť.

    Vložil levape, 13. Listopad 2017 - 11:26

    Určitě to nebyla smlouva o převedení bytu do osobního vlastnictví ale smlouva o převedení jednotky do vlastnictví (ne do osobního)

    Vložil aaaa (bez ověření), 10. Listopad 2017 - 15:20

    Odpověď musíte hledat ve stanovách družstva. U družstva se vše řídí pouze stanovami a ničim jiným. Co říkají o vyplacení podílu stanovy družstva? V čem spatřujete výhodu zůstat i nadále členem družstva? Jinak musíte počítat s tím, že z vás bude družstvo tahat peníze možným i nemožným způsobem. Boj s družstvem je marný. Lepší je prodat byt. Na toto téma je tady spousta vláken.

    Vložil petrxx (bez ověření), 13. Listopad 2017 - 11:42

    Ano, rozhodně máte pravdu. Prodat byt a pokud možno zmizet nenápadně někam do zahraničí, mimo EU, z dosahu té neskutečné svoloče, která tu za pomoci soudů a policie všemu demokraticky vládne.

    Vložil tep (bez ověření), 13. Listopad 2017 - 12:52

    Byla zvolena v demokratických volbách – je to vzorek většiny z obyvatel této země. Tak si nestěžujte a volte příště z rozmyslem. Začněme každý sám u sebe, šiřme osvětu a snažme se napravit sami sebe a ty, které se nám podaří oslovit. Vítěz voleb by měl sloužit a ne brát zem v plen. To platí v malém i u voleb do výboru SVJ.

    Vložil petrxx (bez ověření), 13. Listopad 2017 - 16:15

    Nemyslím si totéž co píšete Vy. To, co dnes politici označují za „demokracii“ je založeno na tom, že můžete volit koho chcete, aby Vám nakonec vždy vládla svoloč myslící jen na tunely, trafiky a dobře placená místa s alespoň šestimístnými pla­ty.

    Vložil tep (bez ověření), 14. Listopad 2017 - 14:32

    Chcete utíkat mimo EU – ale Británie utečence nechce, USA jakbysmet. Máte šanci utéct do Afriky anebo na východ. A EU je taková, jaké si tam volíme lidi – komunisty ze všech stran! Pak se nedivte, jak to vypadá u nás i v EU. Navíc – v tuzemsku při implementaci doporučení ještě vše švejkovsky přitvrdíme a pak vše svádíme na Brusel. Koukněte, kde je Slovensko a kde jsme my? A kdo za to může, když si to tak volíme sami?

    Vložil aa (bez ověření), 10. Listopad 2017 - 15:39

    Proč by prodával svůj byt? Už to nehul!!

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".