Výstavba vlastní kotelny - souhlas s odpojením, nesouhlas s výstavbou - řešení?

Vložil SVJ Haškovka, 16. Červenec 2012 - 11:28 ::

Dobrý den.

Pro neustálé zdražování a neprůhledné účtování již tak vysokých nákladů na otop a TUV (otop bytu 40m2 20.000Kč a ohřev 40m3 8000Kč za GJ + 2500 za vodu!!!) jsem se jako člen poohlédl po řešení – výstavba vlastní kotelny se přímo nabízí. Jsme totiž vytápěni domovní kotelnou umístěnou ve vedlejším domě (24 bytů) a vytápí i nás (36bytů) Provozovatelem je komerční subjekt. Přesvědčil jsem výbor, uspořádali jsme schůzi – na ní se pro odpojení a výstavbu kotelny vyslovilo 83% vlastníků jednotek. A ted jsme v bodu, kdy nevíme jak dál.

75% souhlasu stačí k odpojení od dodávky tepla. na výstavbu je třeba 100% – chápeme, že nemůžeme nikoho nutit podílet se na další investici, když nechce, i když na druhou stranu při nesouhlasu jediného člena z 36 by mi to přišlo opravdu podive.

Vymyslel jsem řešení a ptám se Vás (zvláště pana Lake) co si o něm myslíte a je-li proveditelné: Kotelnu vystavíme nákladem pouze souhlasících členů a teplo nepodílejícím se vlastníkům budeme dodávat za cenu nákladovou (stejnou pro všechny) + odpisy kotelny, které nám budou tvořit rezervu ve fondu oprav na opravy a modernizaci kotelny. Vlastníci i tak samozřejmě ušetří, provozovatel si účtuje asi 150.000 zisk, který mi samozřejmě vytvářet nebudeme.

Prosím o názory anebo případně návrhy jiného proveditelného řešení. Zástupci stavebních firem nám například tvrdí, že když se odpojíme, musíme vystavět a zajistit teplo, tudíž 75% stačí i k výstavbě. To už jsem ale na začátku popsal jako nezákonné.

Díky

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 17. Červenec 2012 - 0:46

    „75% souhlasu stačí k odpojení od dodávky tepla“
    Nesouhlasím. Kde se tyto fantazie berou? Nepůjde přece o žádné odpojení, nýbrž pouze o změnu dodavatele tepla.

    • Pokud nyní smluvním odběratelem tepla pro dům je SVJ, může současnou smlouvu prostě vypovědět výbor podle § 9 odst. 11 ZoVB.
    • Pokud si rozhodnutí vyhradilo shromáždění, pak postačuje souhlas více než 50% přítomných na shromáždění podle § 11 odst. 2 ZoVB.
    • Pokud smluvním odběratelem tepla je vlastník domu (jde nejspíše o smlouvu podle § 6 odst. 1 písm. (f) ZoVB), pak k výpovědi současné smlouvy je nutný souhlas všech VJ, tedy 100% (viz § 12 ZoVB).

    „… na výstavbu je třeba 100%“
    Jestliže má vzniknout v domě kotelna z místnosti kolaudované jako sklep, pak půjde o změnu účelu užívání stavby a souhlas všech je nutný (§ 11 odst. 5 ZoVB).

    „Kotelnu vystavíme nákladem pouze souhlasících členů …“
    Tedy plánujete, že kotelnu postaví SVJ do svého vlastnictví. Pak nejjednodušší a právně čisté řešení je financovat výstavbu z úvěru nebo půjčky. Tyto náklady budou pak „rozpuštěny“ v ceně dodávanéhpo tepla. To je standardní postup při kalkulaci věcně usměrněné ceny tepla. Úvěr může poskytnout banka, nebo i skupina soukromých investorů o které píšete (souhlasící vlastníci).

    „… teplo nepodílejícím se vlastníkům budeme dodávat za cenu nákladovou (stejnou pro všechny) + odpisy kotelny“
    Teplo přece bude SVJ dodávat VŠEM jednotkám v domě. Nejen „nepodílejícím se vlastníkům“. A cena za teplo musí být kalkulována stejná pro všechny odběratele. Budete ji počítat jako věcně usměrněnou cenu tepla podle metodiky Energetického regulačního úřadu. Do nákladů budou zahrnuty i náklady na splácení úvěru či půjčky.

    „… odpisy kotelny, které nám budou tvořit rezervu ve fondu oprav“
    To pletete hrušky s jablky. Odpisy majetku a tvorba rezervy v účetnictví jsou dvě odlišné věci.

    lake

    Vložil Krobot (bez ověření), 16. Červenec 2012 - 17:33

    Pokud plynem měl bych technickou radu.

    Vložil SVJ Haškovka, 17. Červenec 2012 - 18:52

    Ano, plynem, povídejte…

    Vložil Krobot (bez ověření), 18. Červenec 2012 - 16:48

    vlastní „kotelnu“ tak, že se spojí do kaskády kondenzační kotle 48 kW stavebně odděleny (kantkou). Toto zařízení nemá parametry kotelny a nevztahují se na něj proto předpisy pro kotelny. (Odtahy spalin a sání lze spojit.) Pro domovní plynovou instalaci pak není třeba stavební povolení a stačí projekt potvrzený plynárnou (distributorem). Vy si jako SVJ požádáte plynárnu o připojení nebo rozšíření kapacity a na základě podmínek zadáte projekt, který si necháte plynárnou schválit. Pak zadáte oprávněné firmě zhotovení a provozujete na základě výchozí revize. Projektant Vám spočítá počet kotlů, odhaduji, že tři budou stačit i pro TUV. Pokud je dostatečná kapacita uličního plynovodu neměl by být jiný problém. Rozdělení kotlů je výhodné i z provozních důvodů.

    Vložil SVJ Haškovka, 19. Červenec 2012 - 17:27

    je asi běžné zapojení, vsechny tri predbězné nabídky s ní počítají. Jen ty kotle maji 60KW – neni to uz problem? Nevim v cem nam to jinak muze pomoci – se stavebnim povolenim nemame problem…

    Vložil dům hrůzy (bez ověření), 16. Červenec 2012 - 11:54

    Pro výstavbu kotelny musíte mít stavební povolení.Většina stavebních úřadů toto nedodržuje a nepožaduje od stavebníků smlouvu o výstavbě.Zdů­vodňují to tím,že SVJ by nic nepostavili,kdyby stav.úřad vyžadoval 100% souhlasu.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".