Výměna stoupaček vody a odpadů

Vložil Anonymous, 2. Prosinec 2008 - 23:21 ::

Dobrý večer, měl bych dotaz, v domě (kde vlastním byt v OV)se plánuje výměna stoupaček vody a odpadů, které prochází přes koupelny jednotlivých bytů:

1)Kdo hradí náklady na uvedení koupelny do původního stavu (z fondu oprav nebo majitel bytu)?

2)Pokud z hondu oprav, jak se stanový výše úhrady na jednotlivou koupelnu (dle m2 nebo všem stejně ?) koupelna je cca půl roku po kompletní rekonstrukci

3)Podle čeho se tato záležitost řídí, tj. když toto neřeší stanovy SVJ

Děkuji za radu

Daniel

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Matějka Jaroslav, 6. Prosinec 2008 - 12:38

    Vážený pane Danieli a všichni ostatní.

    Řada „odborných“ firem při rekonstrukci bytu zapomíná na zásadní technicko bezpečnostní skutečnosti:

    1. Technická šachta je společnou částí domu a není započítávána (v dobře vypracovaném Prohlášení vlastníka) do podílové plochy k určení spoluvlastnického podílu na společných částech domu.
    2. Technická šachta musí zůstat z jedné strany po celé své stavební délce – výšce lehce přístupná! – bez nutných bouracích prací! (Pro případné opravy zde vedených ZTI, pro kontrolu požárně bezpečnostních uzávěrů-prostupů mezi jednotlivými jednotkami-byty.)
    3. Technická šachta, v případě že je zde veden NTL plynovod – plynovodní potrubí musí být:
    1. u země a stropu větraná, pokud v šachtě není umístěn detektor plynu s „hlásičem“ (samovýbušnost ZP je při 5%-15% ZP v ovzduší),
    2. plynovodní potrubí musí být po celé své stavební délce od země (spodního prostupu) po strop (horní prostup) možné každoročně kontrolovat-revidovat.

    Z výše uvedeného vyplývá, že vlastník bytu nese náklady případné bourací práce ze svého, jelikož nesmí uskutečnit stavební úpravy takového rozsahu, aby neumožnil „volný“ přístup ke společným částem domu.

    Jinak je posuzováno v případě domů klasické výstavby cihlové, kde nejsou bytová jádra s technickými stupačkami a ZTI ve vedena pod omítkou a obklady.

    Matějka

    Vložil Anonymou (bez ověření), 3. Prosinec 2008 - 6:59

    Ve stanovách je většinou větička, že majitel musí umožnit přístup ke společným částem domu, to jsou i ty roury. Z toho jasně vyplývá že způsobené škody (ty nutné pro zpřístupnění trubek) si platí každý majitel sám.

    P.L.

    Vložil E56 (bez ověření), 3. Prosinec 2008 - 11:30

    Vážený pane P.L., předpokládám, že jste se pokusil o vtip (nemístný), když zde tvrdíte, že společenství může svému členovi rozbourat jeho koupelnu a nestarat se o uvedení do původního stavu.

    Člen má ze zákona povinnost umožnit přístup ke společným částem domu, nic víc, nic méně.

    Právně je věc jasná, spíš by mě zajímalo, jak se člen může účinně domoci uvedení do původního stavu, nebo aspoň finanční kompenzace za majetkovou i nemajetkovou­ újmu.

    Vložil JarekSVJ, 3. Prosinec 2008 - 12:07

    E56 – nepřeháněj to s tím bouráním. P.L. správně připoměl, že při rekonstrukcí bytového jádra , dochází celkem často k velice laickým úpravám při kterých je zhoršen né-li znemožněn vstup do šachty kde se nachází rozvod plynu, odpad, rozvod teplé a studené vody,odsávání.

    Vložil koma (bez ověření), 3. Prosinec 2008 - 10:02

    Umožnit přístup = vpustit do patřičných mistností a rozhodně z toho nevyplývá to co tvrdíte. Jsou i domy které mají stupačky zazděné již v projektu v takovém to případě škodu samozřejmě hradí SVJ, v případě obezděných panelákových jader záleží jak se společenství dohodne a co si odhlasuje.

    Komárek

    Vložil Anonymou (bez ověření), 3. Prosinec 2008 - 12:14

    Jen odkazy k zamyšlení. Opravdu si myslíte, že tady půjde jednou třeba vyměnit zazděná odpadní trubka nebo stoupačky vodovodu? A jestli v bytě bude „prudič“ a bude chtít rozbořený „chlívek“ na pračku zaplatit tak nevím.. ale asi bych ho poslal… Ještě se tím chlubí a říkají tomu „chytré uložení pračky“!

    P.L.

    Odkaz na článek:

    http://bydleni.idnes.cz/…a_napady.asp?…

    naprosto děsivé foto:

    http://i.idnes.cz/…_Kopie13.jpg

    Vložil JarekSVJ, 3. Prosinec 2008 - 10:42

    Dejme tomu, že vlastník si vybuduje nové bytové jádro a oproti původnímu stavu zamezí nebo zhorší vstup do šachty, kde jsou stupačky. Tady nevidím důvod aby nějakou škodu hradilo SVJ. Je to problém vlastníka.

    Vložil koma (bez ověření), 3. Prosinec 2008 - 12:59

    Znova podotýkám že záleží na tom co se dohodne a odhlasuje v SVJ. Pokud se odhlasuje že se to zaplatí ze společných peněz SVJ tak to tak i bude, v opačném případě máte pravdu že si to bude hradit majitel ze svého. U nás v domě má jádro většina zazděno a má jen montážní dvířka, nedávno jsme měnili stupačky a nikomu nevznikla žádna škoda. Firma která prováděla tuto rekonstrukci byla tak šikovná že ji pro výměnu stupačk stačil otvor 40×40cm. Vše je v plastu a nebyl nejmenší problém. Z toho plyne že když se chce tak to jde udělat i tak aniž by se muselo bourat a ničit.

    Komárek

    Vložil verysek (bez ověření), 26. Listopad 2019 - 18:58

    Dobrý den, můžu se vás zeptat ten otvor 40×40 máte za wc nebo nad ním? Děkuji

    Vložil Jana Sladká (bez ověření), 8. Září 2016 - 11:41

    Dobrý den, můžete mi prosím napsat, o jakou firmu se jednalo ? Děkuji

    Vložil Ajarda (bez ověření), 24. Listopad 2010 - 18:48

    prosim o kontakt na dodavatele. predem dekuji.jac@vol­ny.cz

    Vložil Matějka Jaroslav, 4. Prosinec 2010 - 17:07

    Chcete dodavatele z Ostravy nebo z Aše? Asi Vám nezáleží na dopravném, které si firma naúčtuje.

    Matějka

    Vložil Anonymou (bez ověření), 3. Prosinec 2008 - 13:09

    Ale s tím souhlasím, u nás to proběhlo obdobně. Jen tvrdím, pokud je ve stanovách běžná formulace „musí zpřístupnit..“ a stoupačky vypadají jak fotka co jsem uváděl tak by to měl hradit jednozačně majitel takto „zmrveného“ provedení.

    P.L.

    Vložil Anonymo (bez ověření), 3. Prosinec 2008 - 20:21

    A co když jsou v tom domě opravdu trubky ve zdi(ne zazděná šachta), takže jinak než vybouráním se k trubkám nedostanete, ale rekostrukce koupelny byla udělaná „svépomocí“ bez projektu, ohlášení, povolení? Platí SVJ nebo majitel?

    Vložil JoJo (bez ověření), 4. Prosinec 2008 - 13:18

    tam už samotný název SVJ na toto odpovídá, bude záležet pouze na hlasování spoluvlastníků v jakém rozsahu budou chtít nechat firmu provádějící celkovou opravu zdi uvést do původního nebo lepšího stavu, popřípadě žádného. Ale montážní šachta je součástí společných prostor a svévolně jí zazdít je stejný prohřešek jako svévolné zazdění hlavních vchodových dveří

    Vložil Anonymou (bez ověření), 3. Prosinec 2008 - 11:04

    Tento případ jsem myslel a v panelácík se objevuje nejčastěji. V takovém případě je proplacení z peněz SVJ nesmysl.

    P.L.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".