výměna nosných lan výtahu

Vložil Jiří Suchánek (bez ověření), 3. Leden 2012 - 15:20 ::

Mám skromný dotaz. Jaký by měl být dle Vás postup v případě poškození nosného lana u výtahu? V domě působí SVJ. Nechci zde uvádět své názory.Mám zájem zjistit fundované informace, které by měly zapůsobit k řešení záležitosti fin.náhrady dodavateli.Dopředu děkuji. J.Suchánek

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 3. Leden 2012 - 16:50

    Nemohl byste se zeptat srozumitelně?
    Jakou finanční náhradu chcete platit dodavateli?
    Dodavateli čeho?
    Náhradu míníte platit za co?

    V případě poškození nosného lana je postup tento:
    Vlastník nebo provozovatel výtahu je povinen trento výtah zablokovat (zajistit jej proti dalšímu používání). Ponechání v provozu s takto vážnou bezpečnostní závadou by bylo nejspíše posouzeno jako trestný čin obecného ohrožení.

    lake

    Vložil Jaroslav Jaroslav (bez ověření), 3. Leden 2012 - 17:09

    a nebo tento:

    • požádám dodavatele o vypracování cenové nabídky,
    • podle závažnosti situace nechám odsouhlasit svolané shromáždění nebo výbor (pokud to jste schopni obhájit jako havárii) opravu.
    • objednám opravu
    • zkontroluji opravu
    • zaplatím vystavenou fakturu z dlouhodobých záloh (místy zvaných jako „fond oprav“)

    a dál vesele a spokojeně jezdím výtahem s novými lany.

    Vložil Jiří Suchánek (bez ověření), 3. Leden 2012 - 19:06

    Děkuji za dosud uvedené odpovědi. Jinak tedy doplním můj dotaz.Dodavatel,ji­nak servisman našeho výtahu,zběžně informoval býv.člena výboru o nutnosti výměny nosného lana u výtahu.Předs.SVJ nic nevěděl.Na tohoto předsedu SVJ býv.čl.výboru odkazoval servismana s touto informací.Nikdo z mechaniků nikomu nic nedokladoval,tedy neukázal konkrétní provedenou opravu. Nebyla provedena ani jak jsem dodatečně zjistil,revizní zpráva, která má být údajně provedena. Dodavatel neměl ani nikomu dokladovat atestaci nosných lan, kde by měla být údajně uvedena kvalita,tedy předpoklad trvanlivosti,kdy se zde má údajně uvádět min.100 tis.cyklů v tahu,tedy pojezd,zastáv­ka,pojezd,zas­távka atd.tedy cykly. Takto mně to bylo v současné době i sděleno.Zda je to vše pravda,nevím a ani neznám.Proto z pohledu neznalosti se zde obracím na Vás,kteří s tímto případem se již setkali a mohli by eventuelně poraditjak postupovat.O těch penězích,je zde skutečnost,že výměna lan byla provedena a následně dodavatel požaduje cca 11.500,–Kč,vč.DPH.Jde o to, že s nikým tyto náklady nekonzultoval. Tak toť vše. Děkuji za pochopení. J.Suchánek.

    Vložil lake, 3. Leden 2012 - 19:44

    Pane Suchánku, snad jste chtěl napsat toto:
    "Lano výtahu bylo vyměněno bez souhlasu provozovatele výtahu".

    Přečtěte si smlouvu která je uzavřena s organizací zajišťující servis výtahu ve vašem domě. My ji neznáme. Ze smlouvy zjistíte, o čem je organizace oprávněna rozhodovat sama a k čemu by případně potřebovala předchozí souhlas zákazníka. Výměna lana je opravou.

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".