výběr jiné firmy

Vložil Aktij (bez ověření), 3. Říjen 2011 - 20:24 ::

Dobrý den, zajímal by mě názor na problematiku v našem domě. Na shromáždění byla řádně schválena revitalizace domu včetně úvěru. Když se práce na domě začali objevili se samozřejmě problémy, které se museli akutně řešit. Na některé části díla vybral výbor bez souhlasu vlastníků jinou firmu, neboť původní firma odmítla provést změnu prací. Nebyl čas vypisovat výběrové řízení a tak se vzala firma, která byla schopna práce zajistit tak aby na sebe firmy navazovali. Nová firma překročila limit schválený vlastníky o cca 20.000,–Kč. Dále nastal problém s tím, že si nikdo nevšiml, že nemáme sjednán odvoz odpadu ze stavby a tak jej výbor zajistil, odvoz odpadu byl v částce cca 45.000,–Kč. Nyní je výbor napadán, že vybral tyto akce bez souhlasu vlastníků. Platí pro nás vzorové stanovy, protože nejsou schváleny. A bylo schváleno čerpání na opravy bez souhlasu vlastníků částkou 20.000,–Kč, změna stanov se nedělala. Je výbor v právu, že vybral jinou firmu sám, nebo se měla svolat schůze vlastníků?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Ferat, 3. Říjen 2011 - 21:53

    Rozhodování v SVJ popřípadě v SBD je příšerně nepružné, vznikne komplikace, kterou je třeba řešit operativně. Než se sejde schůze, uplynou minimálně 2–3 týdny a ani pak není záruka, že bude usnášení schopná. A když „jedete“ na dotaci nebo úvěr, musíte dodržet tisíce maličkostí! Já bych se řečí nebál, pokud byste projekt zastavili uprostřed realizace, bylo by to mnohem problematičtější! A jinak – SVJ není žádná státní instituce, takže zadávání výběrového řízení NENÍ pro něj vůbec povinné! Jistě je to lepší, ale z ničeho tato povinnost společenstvím nevyplývá. Nehledě na to, že málokdo z členů výborů vůbec ví, jak správně postupovat při zadávání a hodnocení výběrového řízení.

    Vložil Aktij (bez ověření), 4. Říjen 2011 - 9:47

    A můžeme vůbec rozhodnout o změně firmy sami? Jsme napadáni, že takto tedy ne, že se měla svolat mimořádná schůze, když jsme sdělili, že na to nebyl čas, tak nám dali x argumentů proč jsme tak učinit měli. Přitom na jedné ze schůzí když se práce blížili ke konci se schválilo, že té firmě se po odstranění závad, které vlastníci na schůzi přednesli, se zaplatí, o částce jsme nemluvili, neboť jsme na to nebyli připraveni, ale hlasování proběhlo. Členové výboru teď nechtějí práce od té firmy převzít a nechtějí firmě zaplatit, protože se obávají toho, že na nás podají vlastníci žalobu, že jsme vyčerpali z úvěru částku pro jinou firmu, která nebyla odsouhlasena vlastníky a práce byli za víc než těch 20.000,–Kč měsíčně, které si v minulosti vlastníci schválili.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".