Vodoměry TV

Vložil Anonymous, 23. Červen 2009 - 12:46 ::

Dobrý den, nevíte, jestli existují vodoměry na teplou vodu, které by měřily opravdu pouze vodu mající parametry teplé vody? – myslím tím dostatečnou teplotu, např. od 45 °C? Již několik měsíců nám teče teplá voda o teplotě okolo 20 °C a družstvo opravu příliš neřeší a nechce se mi platit tuto vodu jako vodu teplou. Předem děkuji za odpověď. Anna.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Matějka Jaroslav, 27. Červen 2009 - 12:43

    Vážený „lake“,

    v družstvu je nutno postupovat v souladu se stanovama družstva a jeho vnitřními kontrolními mechanismy.

    Pro neplnění si povinností na úseku dodávky tepla a teplé vody v souladu s ustanoveními energetického zákona a jeho prováděcích vyhlášek máme opět oprávněné instituce proti tomu kdo si neplní své povinnosti při správě či dodávkách služeb: SEI, ČOI (teplo i teplá voda je zboží), živnostenský úřad, posléze soudy = nehradit náklady za službu dodávky TUV dle vyhlášky č.372/1994 Sb., jelikož nebyla kvalitativně poskytnuta dodavatelem v souladu s vyhláškou č.194/2007 Sb.

    Matějka

    Vložil Matějka Jaroslav, 26. Červen 2009 - 19:27

    Vážená paní Anno,

    je porušováno ustanovení §4 vyhlášky č.194/2007 Sb. Podejte stížnost na místně příslušné pracoviště SEI.

    Matějka

    Vložil lake (bez ověření), 25. Červen 2009 - 10:10

    Vodné a stočné za vodu platit musíte, protože při otočení kohoutkem to opravdu teče a vodárny tuto vodu fakturují.
    Jiná otázka je spotřeba tepla pro ohřev vody. Pokud se vůbec neohřívá, měřič tepla ukáže nulu, nebude se fakturovat a za ohřev Vám žádné výdaje nevzniknou.
    Pokud je nefunkční regulace ohřevu, nebo dodavatel teplé vody nekontroluje její teplotu, pak se skutečně může stát, že za vodu o teplotě 20 stupňů budete platit jako za ohřátou na 55-60 stupňů.
    Je dobré vědět, že za dodávku tepla a vody se fakturuje měsíčně, kdežto vy budete mít šanci zkontrolovat vyúčtování bytu až po skončení ročního zúčtovacího období. Jakákoliv zpětná reklamace u dodavatele teplé vody bude bezúspěšná, uznají jedině poslední fakturovaný měsíc.
    Jestliže vám už delší dobu neteče teplá voda a vy se nedomáháte prokazatelným způsobem nápravy (písemně), riskujete, že při vyúčtování se s Vámi nikdo nebude o neoprávněně naúčtovaném ohřevu bavit.

    Vložil Anonymous, 26. Červen 2009 - 6:43

    Ovšem měřič tepla je pouze na vstupu do objektu, kde žádný problém není. Tedy dodavatel vody za to nemůže. Problém je v cirkulaci vody, kdy i po 5ti minutovém odtočení teče voda o teplotě pouze okolo 20 °C. Rekonstrukce rovodů vody byla provedena před pár lety a je tedy ještě i v záruce. Nicméně družstvo přestože o tomto problému ví již několik měsíců, stále nezjednala nápravu. Nevíte, zda se dá proti „ignoraci“ družstva nějak bojovat? Je dána zákonem doba, do které by mělo družstvo vyřešit podobné problémy? Anna

    Vložil lake, 26. Červen 2009 - 10:27

    Dá se bojovat. Pokud jste prokazatelně vyzvala k odstranění závady (písemně s doručenkou a opakovaně) a nic se neděje, můžete to nechat opravit na vlastní náklad a po správci/majiteli objektu budete požadovat refundaci vynaložených nákladů.
    Píšete, že proběhla rekonstrukce rozvodů. Pokud její součástí byla instalace cirkulačního čerpadla, které se možná porouchalo, pak není vhodné pokoušet se o opravu jinak než reklamací u firmy která provedla rekonstrukci. Přišli byste o právo na bezplatné odstranění vady v záruční době.
    K uplatnění reklamace je ovšem třeba součinnosti toho, kdo rekonstrukci zadal (družstvo?)
    Takže prosím upřesněte, jakou roli hraje ve věci družstvo na které jste se obrátila. Je vlastníkem nemovitosti a všichni obyvatelé domu jsou nájemci-družstevníci? Nebo je družstvo jedním z více majitelů bytových jednotek v domě? Nebo je správcem vašeho domu?

    Vložil Čtenář (bez ověření), 26. Červen 2009 - 10:36

    Nemůžete, prosím, upřesnit, kde přesně je právní opora k níže uváděnému postupu? Jeví se mi totiž jako efektivní, zejména když by se v případě nespolupráce (= neuhrazení vynaložených nákladů) spojil s právem započíst vzájemné pohledávky, což by v daném případě znamenalo, že vlastník je oprávněn přestat platit příspěvky až do doby, kdy se mu takto zaplatí náklady jím vynaložené na opravu.

    „Pokud jste prokazatelně vyzvala k odstranění závady (písemně s doručenkou a opakovaně) a nic se neděje, můžete to nechat opravit na vlastní náklad a po správci/majiteli objektu budete požadovat refundaci vynaložených nákladů.“

    Vložil lake, 26. Červen 2009 - 21:06

    Pokud si vzpomínám, je to § 691 občanského zákoníku a platí pro vztah nájemce-pronajímatel bytu. Řeší se tam případ, kdy byt má závadu, kterou by měl majitel odstranit na svůj náklad, ale nemá se k tomu.
    Nájemce má právo po předchozím upozornění pronajímatele závady odstranit a požadovat od něj náhradu účelně vynaložených nákladů. Je třeba vždy napřed písemně informovat pronajímatele o potřebě opravy/výměny. Teprve pokud pronajímatel v rozumné době nezajistí odstranění závady, má nájemce právo provést opravu na náklady pronajímatele.
    Právo na náhradu účelně vynaložených nákladů musí u pronajímatele uplatnit bez zbytečných odkladů, a to do šesti měsíců od odstranění závad.
    V případě, že by pronajímatel nebyl ochoten opravy zaplatit, může nájemník tuto svou pohledávku započíst tak, že strhne určitou částku z jedné nebo z více měsíčních plateb nájemného.
    Jde-li o závadu která podstatně nebo dlouhodobě zhoršuje užívání bytu, má nájemce ještě k tomu nárok na slevu nájemného.
    [viz např. http://www.penize.cz/17909-kdo-plati-opravy-v-byte ]
    lake

    Vložil Čtenář (bez ověření), 26. Červen 2009 - 22:11

    Takže je uvedený postup ve společenství nepoužitelný (nejedná se o nájmní vztah). Bohužel.

    Vložil lake, 27. Červen 2009 - 6:17

    Ale kdepak, postup je použitelný i pro společenství vlastníků nebo družstvo. Jen nemůžete použít přímo ten paragraf. Takže:
    1. Požádáte o opravu (písemně s doručenkou).
    2. Není-li provedena, oznámíte (opět písemně), že to necháte opravit vlastním nákladem. Pro jistotu oznámit nejen výboru společenství, ale všem vlastníkům bytů v domě.
    3. Necháte zjistit závadu, opraví se, zaplatíte.
    4. Požádáte o proplacení. Měli by se zastydět a Vám poděkovat, že jste udělal(a) práci za ně.
    5. Pokud neproplatí, ostatním vlastníkům vzniká neoprávněný majetkový prospěch, protože na opravu společné části domu nebylo čerpáno z "fondu oprav". Oznamte, že přestáváte platit příspěvek na opravy do doby, než se vám vrátí zaplacená částka.
    Při tomto postupu dbejte, aby bylo prokazatelné, že částka byla účelně vynaložena právě jen na odstranění závady, bránící řádnému užívání Vašeho majetku i ostatních bytů v domě. A při výměně (například) vadného čerpadla cirkulace by měl být osazen shodný typ.
    Výhody tohoto postupu jsou dvě:
    a) konečně poteče teplá voda
    b) pokud se to družstvu nebo výboru společenství nelíbí, nechť se oni obrátí na soud. (Museli by pak doložit, že žádná závada vyžadující opravu nebyla, nebo že majetkový prospěch nikomu nevznikl.)
    lake

    Vložil Matějka Jaroslav, 27. Červen 2009 - 6:56

    Vážená/ý lake,

    teoreticky ano, prakticky může být problém.

    Tepelný zdroj či domovní výměník nebo bojlerovnu obsluhuje většinou „oprávněná osoba“ na základě „nějakého“ smluvního ujednání. Jedná se o vybranná technická zařízení, ke kterým nájemce či člen družstva nebo vlastník jednotky nemá povolen vstup = nemá klíč.

    Tak pozor na sankce plynoucí z neoprávněného vstupu do vymezené „cizí“ věci, pokud se nejedná o havárii, které může způsobit škody na majetku či zdraví!

    Matějka

    Vložil lake, 27. Červen 2009 - 8:33

    Pane Matějko,
    máte samozřejmě pravdu. Za běžných okolností do zařízení výměníkové stanice nemůže zasahovat kdokoliv. Tady jde ovšem o stav, kdy závada na teplé vodě podstatně a dlouhodobě omezuje řádné užívání všech bytů.
    Sankce za neoprávněný vstup do místnosti výměníkové stanice určitě existuje: počítám, že v přestupkovém řízení by to skončilo napomenutím.
    lake

    Vložil JarekSVJ, 23. Červen 2009 - 14:23

    Aničko , nehledej problém ve vodoměrech ale v poskytovate­li TUV…

    Vložil EdaSVJ (bez ověření), 23. Červen 2009 - 19:14

    Opravdu ve vodoměrech to není – ty za nic nemohou ! Ustavte si komisi z několika obyvatel různých bytů a proveďte několikrát po sobě v různých dnech kontrolní měření teploty dodávané TUV. Sepište zápis o zjištění, podepište jej (svědectví) a předejte dodavateli TUV – majiteli domu, SBD, Společenství vlastníků, Pražské teplárenské ad. Pokud se situace nezlepší, máte právo odmítnout platbu za TUV – ten zápis bude sloužit při příp. dohadování (např. u soudu) jako doklad, čili předmět doličný.Přece nebudete platit to, co nedostáváte v plné a deklarované kvalitě (dle vyhlášky musí mít TUV teplotu 48 – 58 st. C). Eda – místopředseda výboru SVJ.

    Vložil Anonymous, 26. Červen 2009 - 7:02

    Jistě že to není ve vodoměrech – je to v špatné správě družstva. Je dáno, do kdy musí podobné problémy správcovské družstvo vyřešit? Anna

    Vložil Fyzik (bez ověření), 24. Červen 2009 - 16:55

    Na měření teploty vody není potřeba ustavovat komisi.

    Jinak souhlasím, vodoměry měří proteklý objem, který je sice přísně vzato závislý na teplotě, ale s tím nelze v daném případě uspět.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".