Vložkování komínu

Vložil Vladimír Šplíchal, 19. Červenec 2012 - 20:31 ::

Náš dům je ve společenství vlastníků. Má 8 bytů a centrální plynové vytápění. Každý byt má navíc svůj komín. Do svého bytu jsem si pořídil malá krbová kamna. Při připojování mě kominík doporučil vyvložkovat komín, pouhým zasunutím nerezové trubky bez nutnosti komín vrtat. Vyvložkování si samozřejmě zaplatím sám.Mám dotaz, zda k vyvložkování komínu potřebuji souhlas všech vlastníků.
Vladimír

  • vložkování

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil Milan Merglevský, 13. Únor 2014 - 13:35

Podobný problém jsem řešil minulý rok v našem bytovém domě. Osobně jsem raději všechny sousedy o plánovaném vložkování komínu informoval a Vám doporučuji totéž. Pokud chcete vše hradit sám, jistě s tím nebudou mít žádný problém a vyhnete se tak případným nepříjemnostem.

Vložil MartinVorel (bez ověření), 25. Listopad 2013 - 16:59

Dobrý den,

pokud Vám vložkování komínu doporučí kominík, raději jeho radu poslechněte. Pokud komín vložku vůbec nemá, nebo pokud je vložka požkozená, může docházet k prosákávání dehtu skrz zdi a tvořit nehezké a smradlavé šedo hnědé „mapy“ – sousedi vám asi moc nepoděkují. Pokud je komín pouze váš a není k němu připojen žádný další spotřebič, neměl by být souhlas vlastníků nutný.

Vložil Jana Aa (bez ověření), 16. Listopad 2012 - 16:48

Pro krbová kamna komín nemusí obsahovat komínovou vložku, pokud je v dobrém technickém stavu. Teoreticky by se měl dát připojit i do stávajícího komína.

Je však nutno dodržet Vyhlášku č. 91/2010, kde je uvedeno, že před připojením nového spotřebiče, nebo změně druhu paliva se musí provést revize spalinové cesty a revizní technik komínů tak prověří stav komína a jeho možnost odvádět spaliny od tohoto druhu spotřebiče. My jsme si komín museli vyvložkovat. Na nic jsme se nikoho neptali. Za hodinu bylo vše hotovo. To víte, že všichni řvali. Ale nemohou nic. Nás už štvalo doprošovat se o přitopení-stejně marně. Horší bude po nich žádat o proplacení vyvložkování.To je na delší popis, samy bychom chtěli poradit jak dál. Jeden těžko prosazuje své potřeby proti ostatním 9ti nájemníkům.
Držím palce a jděte do toho. Dejte vědět jak jste dopadl.

Vložil Ladislav Halada, 2. Září 2012 - 13:38

Mám ten samý problém .jsme také SVJ o 8byt.Vytápění máme každý byt svoje centr.vytápění plynem s komínem v každé bytové jednotce,na které SVJ hradí veškeré opravy a revizní zprávy.Bohužel, každý byt má možnost použít svůj náhradní-alternarivní zdroj vytápění na tuhá paliva s vlastním komínem ,který byl při stavbě celé budovy taktéž veden do každé samostatné byt.jednotky,s mož­nosti využívání.Jelikož vedení SVJ máme závistivce a pitomce,kteří tvrdí že topení v krbových kamnech je luxus a nikdo z dalších nájemníků doposud možnost vytápění svého bytu př.krb.kamny aj.tep.zdroji nevyužil, tak přesto nadále vedení SVJ požadují aby jsem si na vlastní náklady svůj komín vyvložkoval i když revizní zprávy jsou bez závad které předkládám i když to není moje povinost, a to již 5rokem.Krbové kamna mám připojeny řádně i s revizní zprávou,ale přesto 2členové z vedení SVJ požaduji aby jsem si vyvložkoval komín že je na to zákon.i po předložení revizní zprávy o bezporuchovosti komína.Vím to,že pokavaď komín neni žádným způsobem narušen,nedehtuje aj.vložkovat se nemusí!!je mi známo,že tento dotaz je často na portálu SVJ a i tak opět věřím v seriozní ,kvalifikované odpovědi,od osoby zaměřené na řešení těchto dotazů..Nehledě k tomu že budovu jsme kupovali celou -kompletní,tedy i s veškerými prostory a i s veškerými komíny mělo by vedení SVJ zajištovat revizní zprávy nejen na komíny s odvodem spalin plynu,tak i na komíny s odvodem spalin na tuhá paliva??Dopusud jsem si 5let revize komínu platil sám,ale v r.2011 SVj zajistilo po radě s právníkem revizi všech komínů jak na spaliny plynu a taktéž i mého komínu na spaliny z tuhých paliv .Jsem ochoten v případě vložkování komína na kterém tak vehementně trvají si platit práce provedené na komínu pouze ve svém bytě jenž vlastním.Závě­rem,Vložkovat,či ne?? ,jeli revizní zpráva komínu bez závad a kdo by měl platit vložkování???Děkuji předem za kvalifikovanou odpověd.Ladislav

Vložil Jana Aa (bez ověření), 16. Listopad 2012 - 17:34

Pane Halado, Pro krbová kamna komín nemusí obsahovat komínovou vložku, pokud je v dobrém technickém stavu. Teoreticky by se měl dát připojit i do stávajícího komína. Je však nutno dodržet Vyhlášku č. 91/2010, kde je uvedeno, že před připojením nového spotřebiče, nebo změně druhu paliva se musí provést revize spalinové cesty a revizní technik komínů tak prověří stav komína a jeho možnost odvádět spaliny od tohoto druhu spotřebiče. Když chtějí vyvložkování, tak at vás na náklady domu vyvložkují. Vy poviné revize máte. Pokud je chce dům, tak a je také zaplatí. To je můj názor. Nenechte se otrávit závistivci. My bohužel máme společné vytápění pro celý dům a už jsme se nechtěli doprošovat o přitopení a pořídili jsme si také krbovky a vyvložkovali jsme si.Jsme tepelně náročnější byt pod neobydlenou púdou. Máte někdo radu jak ted vyúčtovávat společné náklady na teplo? Měřáky nemáme. Větrači je nechtějí. Mohu požadovat proplacení našich nákladů do vyvložkování a dotápění si? Nechtějí zvyšovat společné náklady a přitápět pouze kvůli nám, když samy teplo mají. Jeden proti 9ti nic nezmůže. Máte někdo radu?

Vložil lake, 2. Září 2012 - 13:50

Pane Halado,
komu patří který komín najdete jedině v Prohlášení vlastníka budovy.

O tom co SVJ musí či nemusí zajišťovat nemá cenu se bavit, když nevíme kdo je vlastníkem komínů. Netušíme ani, zda kontroly komínů provádí SVJ v rámci správy domu, nebo jako placenou službu jednotlivým vlastníkům jednotek.

Revize komínů, o kterých píšete, se běžně neprovádějí. Povinností vlastníka je provádět kontroly spalinové cesty. Revize se provádí pouze výjimečně, ve speciálních ve vyhlášce vyjmenovaných případech.

Jste žádán o vyvložkování komína - takže se na důvod zeptejte těch, kdo tvrdí "že je na to zákon". Ať Vám tento zákon označí.

lake

Vložil Ladislav Halada, 27. Září 2012 - 13:21

komíny byly vyprojektovány a postaveny kompletně s budovou v 70letech.komíny jak na tuhá tak i plyná paliva patří do společných částí domu

Vložil petrsv, 20. Červenec 2012 - 7:41

Pochopil jsem to tak, že samotný komín je ve vlastnictví SVJ a používáte ho pouze vy. Pak nevidím důvod mít souhlas ostatních vlastníků. Akci by vám formálně měl odsouhlasit Výbor s tím, že následně doložíte revizní zprávu.

Vložil Ladislav Halada, 2. Říjen 2012 - 12:05

ne pouze já..každá z 8bytovek má tento svůj komín průchozí bytem,tak jako každá jednotka má také samostatný komín na plynná paliva-plyn,topení plyn.kamny a používání karmy.Takže závěrem ,budovu jsme kupovali celou i s těmito komíny které od původní stavby budovy měli sloužit jednotlivým nájemníkům jako altrnativní zdroj topení,a každý samostatný majitel bytovky má možnost za asistence kominíka do svého komínu nabourat s revizní zprávou o připojení externího zdroje

  • kamen na tuhá paliva do komína a využívat vestavěný komín
k alternativnímu zdroji tepla a tímto si pořídit př.krbové kamna .Tuto možnost využíváme pouze 2 nájemníci včetně mé osoby ,Nikomu nic negrání si tento zdroj topení v zimních měsících pořídit,ale bohužel, v našem SVJ vládne závist od 1.člena výboru SVJ a vymýšlí soustavně s prominutím– krávoviny, aby nás donutil komíny vložkovat,i když každoročně předkládáme revize,respektivně zprávy o čištění spalinových cest renovovaným kominíkem s výsledkem ..bez závad a komín se může nadále používat do další kontroly,která je kominíkem automaticky prováděna vždy po roce před začátkem topné sezóny.Ladislav

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".