Vedení účetnictví

Vložil Anonymous, 14. Květen 2012 - 13:40 ::

Dobrý den. Obracím se s prosbou na pana Pavla a Lake, na které mě s mým problémem odkázala paní Klainová. Jsem předsedkyně výboru a kromě správy domu vedu i účetnictví našeho SVJ.V předešlém roce jsme všichni 3 členové výboru dostávali odměnu(nebyla to velká částka,na rodinu 140Kč pro všechny).Jak už to ale bývá,někteří se ozvali,že odměny platit nebudou,že nejsou s naší prací spokojeni.Já, že dělám vše špatně a že se vedení zadá externí firmě. Od ledna 2012 se proto odměny přestaly vyplácet. Na schůzi v únoru došlo k bouřlivé reakci,protože část byla s mou prací spokojena, část ne. Nakonec se odhlasovalo,že celé vedení účetnictví a správa domu zůstane na mně s tím,že si sama budu odvádět daň a zdrav.pojištění (příp. i soc pojištění). Mám totiž živnostenský list na vedlejší prac.činnost. Chtěla jsem se zeptat, zda je tedy možné, abych vystavila fakturu za tuto činnost SVJ.Předem moc děkuji za odpověď. S pozdravem Andrea

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil svjHl, 1. Únor 2015 - 17:36

    Dobrý den, pročítám se diskuzemi a snažím se přijít na to, kolik je přijatelná cena za vedení účetnictví na ŽL. Ale všude vidím jen cenu za správu (asi včetně účetnictví). Dům má 125 jednotek, 5 vchodů, každý vchod má má svůj „fond oprav“. Přispívají všichni podle vlastnických podílů, ale každý vchod chce mít o svém hospodaření přehled (každý vchod má svého nájemníka nebytových prostor, naspořené prostředky čerpá každý vchod jinak… ve stanovách to je). Platby od lidí nejdou přes inkaso, vše se zadává ručně, jeden po druhém. Náklady i výnosy, které jdou ze záloha na správu, se musí vydělit 5, třeba i bankovní poplatky i úroky, úroky z úvěrů, je toho moc. V podstatě co není fakturováno na jeden konkrétní vchod, se musí rozpočítávat. Na konci roku bývá problém s počtem osob, to je asi všude, a také se změnou vlastníků, protože se to dozvím až když je vyúčtování služeb hotové. Potom následuje několik oprav, podle toho jak si kdo vzpomene, že není vlastníkem celý rok. Zástupci vchodů (členové výboru) to nijak neřeší a je jim to jedno. Prosím vás, kdo je ochotný se podělit o zkušenost, je účetnictví a vyúčtování 40 Kč/byt a měsíc moc nebo málo? Děkuji za odpověď. Ji

    Vložil Pavel, 1. Únor 2015 - 18:10

    svjHL,

    1. „naboural“ jste se do vlákna z roku 2012. Za chvíli případné příspěvky zmizí. Lepší je založit nové vlákno, to vydrží déle
    2. problém s počtem osob můžete odstranit tak, že na osoby nebudete nic rozpočítávat. U nás máme 141 jednotek, kdybych připustil rozpočítávání podle osob, tak nedělám nic jiného než šmíruji, kde kdo bydlí. Na to nemám povahu ani čas. A pak řešit spory, že jsou osoby jinak. Nerozumím tomu, že u dakového počtu jednotek to někdo schválí
    3. to „hospodaření“ máte velmi nepřehledné a velmi sporné
    4. obecně cena dost záleží na regionu
    5. i když dodáte účetnímu vše připravené podle vchodů k pouhému zaúčtování, tak 40Kč/jednotku/měsíc je dost málo.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil svjHl, 1. Únor 2015 - 18:31

    Pane Pavle, děkuji za odpověď. Trochu zmatek v tom je, ale takto si to poručili. Jen jsem se možná dost dobře nevyjádřila. Já jsem ten účetní, který dělá tohle všechno (Váš bod 5.), dostávám jen faktury, výpisy, pokladnu, výpisy z úvěrů a půjček. Asi ta cena je dost malá, teda. Uvažuji zvýšit aspoň na 60 Kč. Děkuji a přeji hezký den. Ji

    Vložil lake, 15. Květen 2012 - 6:38

    Na stejné téma jsem psal zde: http://www.portalsvj.cz/…u-organu-svj
    Je tam řešena i otázka co je minimální náplní činnosti statutárního orgánu.
    Pouze na tyto činnosti je vyloučeno uzavřít dohodu či smlouvu.


    lake

    Vložil AndreaA (bez ověření), 18. Květen 2012 - 10:51

    Děkuji Vám oběma za odpověď. Moc jste mi pomohli.Přeji Vám příjemný den. S pozdravem Andrea

    Vložil Pavel, 14. Květen 2012 - 14:36

    Andreo,

    domnívám se, že vedení účetnictví není součástí výkonu funkce člena výboru. Proto nevidím problém vedení účetnictví fakturovat.

    Se správou domu je to komlikovanější. Ale i zde lze rozdělit, co je výkon funkce a co vlastní správa v užším smyslu. Vlastní správu by mělo jít opět fakturovat.

    I když vím, že se SVJ neřídí ObchZ, tak se koukněte na povinnosti funkcionáře s.r.o. (jednatele) a podle toho navrhněte, co je výkon funkce a co vlastní správa domu. Třeba to tu dáme dohromady. :-))

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Petr, 16. Květen 2012 - 11:21

    Andreo, s čím nebyli někteří spokojeni ? S vyúčtováním služeb a záloh správy nebo se správou ? Dostávají řádné vyúčtování služeb a vědí, za co se utratily prostředky na správu a jaký je stav prostředků na dům a byt na konci roku ? Odhlasovává se účetnictví – závěrka na konci roku ?

    Správní firma (technik a účetnictví) stojí tak 180 Kč/byt bez DPH.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".