stanovy

Vložil lea (bez ověření), 6. Listopad 2016 - 21:44 ::

Je pravda pokud nedodáme stanovy do konce roku 2016 k soudu ,že budeme platit pokutu do výše 100.000 Kč ? Mněly jsme problémy se na stanovách domluvit a notaři jsou teď hodně vytížení, proto stanovy asi do konce roku nestihneme.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 10. Listopad 2016 - 15:27

    Je třeba mít stanovy připravené a projednané. Pak můžete čekat až Vás soud vyzve, dá lhůtu k opravě a doplnění stanov a stanoví i sankci za nesplnění. V době platnosti lhůty lze požádat o prodloužení. Nijak bych se nestresoval.

    Vložil Li (bez ověření), 8. Listopad 2016 - 10:32

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda jsem povinna podepsat zmocnění společného zástupce spoluvlastníků jednotky nebo manželů vůči SVJ (Plná moc)? Přijde mi to jako nesmysl, když na byt máme oba vlastnické právo stejné, proč bychom neměli mít oba stejné právo se vyjádřit k nějakým budoucím řešeným problémům SVJ. Jako manželé máme stejné právo se vyjádřit ke všemu, tak proč tomu jednomu to právo upřít v otázce týkající se SVJ?

    Vložil abc (bez ověření), 8. Listopad 2016 - 10:48

    Nejste, taky jsme to nepodepsali. Skutečně je to nesmysl, protože manželé se v běžných záležitostech můžou navzájem zastupovat. Je to v NOZ, tak není co řešit. Nějaký blb si vymyslel, že bytové spoluvlastnictví je něco extra. Budete osočována, málem kamenována, budou vás pomlouvat, budou se vztekatvyhrožovat, závisí pouze na vás, zda to unesete. My jsme nepodepsali, ať si ten podpis od nás vymáhají soudně. Doufám, že pak soud ten schizofrénní nesmysl zruší. A samozřejmě máte oba právo vyjádřit se ke všemu, co se deje ve společenství. Závisí na vás, jak si vaše názory a pozici obhájíte. U nás, v našem společenstí týkajícího se bytového spoluvlastnictví tyto nesmysly nepožadujeme.

    Vložil Pavel, 8. Listopad 2016 - 10:37

    Li,

    jste v úplně jiném vláknu. Založte si vlákno vlastní.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Pavel, 6. Listopad 2016 - 23:20

    Leo,

    1)je jasné, že pokud nemáte ve stávajících stanovách notáře a jste SVJ vzniklé do konce roku 2013, tak notáře mít nemusíte.

    2)Je jasné, že úprava SVJ v NOZ je paskvil.

    V současné době se projednává ST 642, který se připravuje do Senátu.

    Dále je od 9/2016 u poslanců ST 920, který problematiku SVJ také ovlivní.

    Ve ST 920/1 uvádí vláda, že „má Ministerstvo pro místní rozvoj připravit a do konce roku 2017 předložit návrhy řešení aktuálních problémů bytového spoluvlastnictví a společenství vlastníků jednotek, tedy připravit novelu občanského zákoníku v těch otázkách bytového práva, které v praxi přinášejí problémy“.

    3)Když se seznámíte, jak rozsáhle je navržena novela ZOK, tak lze očekávat, že novela NOZ bude ještě rozsáhlejší.

    4)Za této situace jsme se v našem SVJ rozhodli novelu stanov v současné době neprovádět. Nežijeme proto, abychom skákali jak nějací neumětelové pískají. Stávající stanovy nám vyhovují. Nenavádím, jen konstatuji.

    5)Pořádková pokuta je uvedena v § 104 zákona č. 304/2013 Sb. Je veřejným tajemstvím, že rejstříkové soudy nestíhají. Dosud nevyzývají ani k plnění § 122/1 téhož zákona kde byl termín 1.7.2014.

    6)Rozhodnutí je na Vás. Já bych dal přednost důkladnému projednání stanov. Osobně považuji stanovy za dokument, který by neměl podléhat rozmarům vrchnosti, ale měl by být relativně stálý.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil VN (bez ověření), 8. Listopad 2016 - 9:54

    Ohledně tohoto bodu se různí výklady. Něco jiného je , pokud v minulosti se svolalo první shromáždění a notář byl přítomen a něco jiného , pokud první shromáždění ještě neproběhlo a jede se dle vzorových stanov…

    Vložil Pavel, 8. Listopad 2016 - 10:27

    VN,

    v prvním odstavci tvrdím:

    „1)je jasné, že pokud nemáte ve stávajících stanovách notáře a jste SVJ vzniklé do konce roku 2013, tak notáře mít nemusíte.“

    Pokud se první shromáždění nesešlo a jede se podle vzorových stanov, tak v nich je uveden notář. Takže mé tvrzení je pravdivé, ve stanovách je notář a notář musí být i na shromáždění. Jiný výklad jsem nezaznamenal. Můžete ho uvést?

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil P.V., 8. Listopad 2016 - 10:44

    Pouze upřesním, že požadavek na notáře při schválení/změně stanov je uveden pouze ve vzorových stanovách dle nařízení vlády č. 322/2000 Sb. a ve zrušeném zákoně č. 72/1994 Sb.; ve vzorových stanovách dle nařízení vlády č. 371/2004 Sb., kterým bylo nařízení vlády č. 322/200 Sb. zrušeno, již není. Pokud se tedy první shromáždění nesešlo, jede se velmi pravděpodobně podle vzorových stanov bez notáře. Jinak plný souhlas s příspěvkem Stanovy 5 (http://www.portalsvj.cz/…e/stanovy-24#…)

    P.V.

    Vložil abc (bez ověření), 7. Listopad 2016 - 8:34

    A vkládáte tam ty původní stanovy do konce roku 2016 znovu?

    Vložil Pavel, 7. Listopad 2016 - 9:24

    abc,

    nevidím důvod pro opakované vkládání stejných stanov do sbírky listin.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil MartinII, 7. Listopad 2016 - 8:32

    Mám jednoduchý dotaz. Co je ST 642 či920, a kde to hledat. Na netu jsem to nezjistil, ani když jsem zadal „do konce roku 2017 předložit návrhy řešení aktuálních problémů bytového spoluvlastnictví a společenství vlastníků jednotek“.

    Vložil Pavel, 7. Listopad 2016 - 9:21

    Martine,

    ST 642 je zde:

    http://www.psp.cz/…historie.sqw?…

    Týká se také SVJ, nemusí se změnit název. Je před odesláním do Senátu. Pravděpodobně projde.

    ST 920/0 je zde:

    http://www.psp.cz/…historie.sqw?…

    Zde je vláda silně proti viz ST 920/1. Vláda totiž připravuje novelu NOZ a ZOK ohledně bydlení na konec roku 2017. ST 920/0 asi neprojde.

    http://www.psp.cz/…xt/tiskt.sqw?…

    Smyslem mého příspěvku bylo, že když je tak rozkymácený právní systém, tak nebudeme stále měnit stanovy. Judikátů také není mnoho.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil HajdyHou (bez ověření), 7. Listopad 2016 - 8:32

    „…ST 642, …“

    V základním dokumentu nemá se SVJ nic. A ani v pozměňovacím návrhu 4827 není uveden „žádný vliv“ na notáře v souvislosti se SVJ.

    „…ST 920, …“
    V § 1186 odstavec 2 zní:
    „(2) Převádí-li vlastník vlastnické právo k jednotce, dochází k převodu jednotky včetně dluhů převodce souvisejících se správou domu a pozemku vůči osobě odpovědné za správu domu a pozemku. Za dluhy splatné ke dni převodu jednotky, které na nabyvatele jednotky přešly, ručí převodce osobě odpovědné za správu domu.“.
    Otázky:
    1. mně se jeví, že je zcela jisté, že nabyvatel NEBUDE spolupracovat (platit jak trouba nějaký zateplení) a SVJ se tedy MUSÍ obrátit na ručitele. True or false? :)
    2. jak se určí NAJISTO, co patří pod dluhy „související se správou domu a pozemku “ jak je uvedeno v Návrhu v ST?
    3. jsou „dluhy“ ve druhé větě také POUZE „související se správou domu a pozemku “ nebo jsou to VEŠKERÉ dluhy (i za služby či cokoli co bude dluhem od SVJ deklarováno)?
    4. pokud má převodvce (zcizitel) ručit, tak příklad:
      • v čase T+000 se provede převod z A na B
      • v čase T+200 se provede převod z B na C
      • v čase T+400 se provede převod z C na D
      • v čase T+800 se provede převod z D na E
      • …atd.

      V čase T+800 má tedy SVJ již 4-ručitele a to A,B,C,D ?? (předpokládejme, že zcizitel-A si alikvótně objednal rekonstrukci za 20-Mega splatnou skrze úvěr SVJ v čaze T+5400).
      Jak bude SVJ udržovat kontakt se všemi ručiteli – pokud by jich muselo použít?

    5. je „dluhem převodce“ (zcizitele) i alikvótní podíl na „úvěrech SVJ, které si SVJ vzalo na různé … (“rekonstrukce" či jiné insolventnosti)" ale ke kterému má dlužní úpisy s konkrétními osobami (členy společenství) – tzn. ty úpisy nějak automaticky zaniknou a není jich dále vůči nabyvateli potřeba?
    6. je „dluhem převodce“ (zcizitele) i alikvótní podíl na „úvěrech SVJ, které si SVJ vzalo na různé … (“rekonstrukce" či jiné insolventnosti)" ale ke kterému nemá dlužní úpisy s konkrétními osobami (členy společenství) – ale platí je z oblíbeného „Fondu Oprav“ (a to ať už šlo o „provinční rekonstrukční“ úvěr nebo úvěr na marné advokátní palmáre za různé „službičky“)

    to zatím stačí :)

    Takže, mohuli se zeptat: jak to máte u Vás, jak budete udržovat „živé spojení“ na své ručitele?

    Vložil krcma, 6. Listopad 2016 - 22:27

    Ne. Pokud nedodáte stanovy do konce roku 2016, neznamená to, že automaticky dostanete pokutu. Nejdříve Vás k dodání stanov vyzve příslušný soud, který Vám na to stanoví přiměřenou lhůtu. Teprve až jejím uplynutím se vystavíte hrozbě sankce. Takže pak záleží i na tom, kdy soudy začnou tyto výzvy rozesílat.
    Nicméně doporučuji přesto stanovy přijmout co nejdříve, těžko říci co je přiměřená lhůta. Může to být třeba 15 dní, za tu dobu ani nesvoláte shromáždění.
    Byly tu rady "počkejte na výzvu soudu", ale já bych do takového rizika nešel. I kdyby byla tato lhůta 30 dní (a víc to podle mě nebude) budete mít co dělat.

    Vložil TN (bez ověření), 6. Listopad 2016 - 22:44

    Lhůtu jde prodloužit, zrovna rejstříkový soud prodlužuje ochotně. Mně prodloužil lhůtu o dva měsíce (čekal jsem na apostilu ze zahraničí).

    Představa, že soudní úředníci sednou 2. ledna 2017 k počítači a začnou rozesílat výzvy, je směšná.

    Soudy na to kašlou.

    Podal jsem podnět na jeden významný mediálně známý spolek, který do března 2016 nezaložil do sbírky listin účetní závěrku za 2014 a reakce soudu nula, uběhl půl roku, ÚZ nezaložená.

    Pokud vím, tak se zavedení § 3041 politicky vysvětlovalo potřebou pročistit obchodní rejstřík, takže soudy se v první vlně zaměří na eseróčka s ukrajinskými a moldavskými jednateli a na SVJ budou zvysoka kašlat.

    Vložil krcma, 7. Listopad 2016 - 7:54

    Ano, to souhlasím, soudům to pravděpodobně bude trvat minimálně několik měsíců, možná i let - jestli to budou kontrolovat stejně jako třeba vložení účetních závěrek.
    Nicméně co jsem psal bylo reakcí na to co jsem tu v některé diskusi kdysi četl tj. "klidně počkejte na výzvu soudu". To považuji za nerozumné.. Jinak souhlasím, že není se čeho bezprostředně bát, i když třeba státní správa tentokrát překvapí..

    Vložil Rona (bez ověření), 6. Listopad 2016 - 22:21

    ke schválení stanov starších SVJ není notářský zápis třeba

    Vložil JaVa, 7. Listopad 2016 - 8:57

    Špatně jste si příspěvek pana Pavla přečetla.Stojí tam ,že notář není nutný pouze u „změny stanov“ SVJ, vzniklých ze zákona 72/1994 Sb., do konce roku 2013.JaVa

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".