stanovy

Vložil Dana0608, 17. Říjen 2016 - 15:49 ::

prosím, jak mám dál postupovat po vypracování Stanov.Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Abcd (bez ověření), 21. Říjen 2016 - 7:51

    Už se v tom vůbec nevyznám. Stanovy se posílají rejstříkovému soudu do sbírky listin? Závěrka se posílá do rejstříku SVJ? Ke stejnému rejstříkovému soudu, ale do tzv. Rejstříku SVJ. To znamená jeden soud „rejstříkový“. Pro neznalé to dělá dojem, že to jsou dva soudy. Děkuji.

    Vložil Taisa, 21. Říjen 2016 - 7:59

    Nene, nejsou to 2 soudy. Je to jeden a ten samý rejstříkový soud (Krajský, nebo v Praze Městský).

    A ten stejný soud vede více různých veřejných databází – obchodní rejstřík, insolvenční rejstřík, sbírku listin, rejstřík SVJ, určitě ještě nějaké další.

    A pravidla jsou různá podle toho, do které z těch databází chcete vkládat.

    Vložil Abcd (bez ověření), 21. Říjen 2016 - 8:03

    Už jsem se lekla,

    Vložil DN (bez ověření), 21. Říjen 2016 - 7:43

    Už se v tom vůbec nevyznám. Stanovy se posílají rejstříkovému soudu do sbírky listin? Závěrka se posílá do rejstříku SVJ? Ke stejnému rejstříkovému soudu, ale do tzv. Rejstříku SVJ. To znamená jeden soud „rejstříkový“. Pro neznalé to dělá dojem, že to jsou dva soudy. Děkuji.

    Vložil Dana0608, 17. Říjen 2016 - 18:50

    Jsem předseda,ale krátkou dobu.Stanovy máme schválené a teď nevím, jak je poslat a kam.Volala jsem notářce, ta mě odkázala na někoho, kdo už stanovy má, na KS se se mnou vůbec nechtěli bavit, že to není v jejich kompetenci.

    Vložil Taisa, 17. Říjen 2016 - 19:11

    Příště byste měla psát ty dotazy konkrétnější :-) Takže na rejstříkový soud, kde máte zapsané SVJ, poslat CD, na něm stanovy naskenované ve formátu .pdf + krátký průvodní dopis, že žádáte o založení do sbírky listin.

    Vložil Dana0608, 18. Říjen 2016 - 6:20

    Dobrý den a moc děkuji za odpověď :-)

    Vložil Dana0608, 18. Říjen 2016 - 7:25

    Chtěla bych se ještě zeptat,jestli Stanovy, které budu skenovat a posílat mají být podepsané.Ještě jednou děkuji za odpověď.

    Vložil Zdenek 22, 21. Říjen 2016 - 8:02

    Paní Dano

    pokud byste četla můj výše uvedený příspěvek a např. i podmínky, podle kterých se mají zasílat dokuumenty do Sbírky listin, tak byste věděla, že se nezasílají skenované dokumenty, ale dokumenty v PDF vzniklé přímým datovým převodem (např. DOCX uložený jako PDF). Takto vzniklý dokument není možné podepsat, tedy dokumenty ukládané do Sbírky listin se nepodepisují.

    Vložil Taisa, 18. Říjen 2016 - 15:40

    Ano, musí být podepsané způsobem, který je v nich uveden. My máme např. předseda + 1 člen výboru.

    Vložil Tazatel01 (bez ověření), 18. Říjen 2016 - 16:28

    Mohu vědět, kde je určeno, že stanovy musí být podepsány? Děkuji.

    Vložil Oldřa (bez ověření), 18. Říjen 2016 - 18:16

    „… kde je určeno, že stanovy musí být podepsány?“

    • Stanovy jsou veřejnou listinou, proto…
    Vložil Taisa, 18. Říjen 2016 - 16:41

    Vážně netuším. Odjakživa jsme je takhle podepisovali. Koukala jsem teď namátkou na asi desatery stanovy ve Sbírce listin a všechny jsou buď podepsané statutárním orgánem, anebo mají formu notářského zápisu.

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 17:31

    Nechat schválit na shromáždění a zaslat na KS. Vy nemáte správce? Ten to snad zná.

    Vložil JarekSVJ, 17. Říjen 2016 - 18:26

    Hele mouku – statutárním orgánem není správce ale výbor… ten je zodpovědný…

    Vložil Pavel II (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 16:34

    jen novelizujete Vaše současné?

    Vložil Dana0608, 17. Říjen 2016 - 18:50

    Nové podle NOZ

    Vložil sanny, 17. Říjen 2016 - 19:00

    U nás to dělal za poplatek notář. Hledejte jiného. Pepan

    Vložil Dana0608, 17. Říjen 2016 - 19:10

    Dík, zítra tam zavolám

    Vložil EvaS. (bez ověření), 18. Říjen 2016 - 15:25

    Dobrý den, dneska jsem zjišťovala úplně stejně kam zaslat schválené stanovy. Také mi nikdo neporadil. Zjistila jste něco víc? Mě dost překvapuje zaslat CD. Mám je vytištěné. Děkuji.

    Vložil Taisa, 18. Říjen 2016 - 15:51

    Dobrý den, Evo, nemusíte na CD, je více možností. Nicméně CD je nejjednodušší, pokud nemáte datovku ani elektronický podpis. Dokumenty do sbírky listin je možno zaslat následujícími způsoby:

    • datovou schránkou
    • na elektronickou adresu soudu (emailem) – s elektronickým podpisem
    • prostřednictvím online podání do Sbírky listin dostupného přes https://or.justice.cz/ias/ui/podani – s elektronickým podpisem
    • webovou aplikací ePodatelna dostupnou z www.justice.cz – s elektronickým podpisem
    • na technických nosičích dat CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW
    Vložil EvaS. (bez ověření), 18. Říjen 2016 - 18:36

    Děkuji za reakci,

    ale bohužel… nemám elektronický podpis ani si ho řídit nebude. Potřebuji prosím zaslat stanovy fyzicky poštou.. jak? Uplně obyčejně postaru. Platí se za zápis kolek? Jakým způsobem. Dneska jsem hledala informace a každý se vyvlékl… nevím..

    Vložil RD (bez ověření), 18. Říjen 2016 - 20:40

    Taisa má pravdu. Na mínusovače nedejte, jsou to hloupé zlomyslnosti. Rejstříkový soud bohužel již nepřijímá dokumenty v papírové podobě. Taky mne to štve, přidává to práci.

    Vložil Zdenek 22, 19. Říjen 2016 - 13:15

    Práci to může přidávat jedině tomu, kdo nedokáže využívat možnosti elektronické komunikace s úřady.

    Listiny do Sbírky listin se zasílají rejstříkovému soudu výhradně v PDF formátu a přednostně by tento formát měl vzniknout přímou konverzí (např. DOCX uložit jako PDF) a nikoliv dokument vytisknout a následně skenovat do PDF.

    Vložil Taisa, 18. Říjen 2016 - 19:14

    Poslat fyzicky poštou je musíte právě na tom CD. Bohužel jiná možnost než elektronicky není. Za uložení do sbírky listin se nic neplatí. Informace např. zde

    https://or.justice.cz/…pecifikaceSL

    Vložil EvaS. (bez ověření), 19. Říjen 2016 - 14:16

    Děkuji za informace. Skutečně je to tak. Pouze na CD v PDF. Na tiskopis Návrh změny… se nalepí kolek v hodnotě 2.OOO,– Kč. Takže to zadarmo není.

    Vložil JaVa, 19. Říjen 2016 - 14:37

    Ano,za provedení změny v RS se platí.Vy jste totiž ve svém úvodním dotazu opomněla uvést,že chcete vložit nově schválené stanovy,kterými chcete nahradit ty původní. JaVa

    Vložil Taisa, 19. Říjen 2016 - 14:40

    Pane JaVa, ještě Vás doplním, jde o to, zda se přijetím nových Stanov něco mění nebo nemění v Rejstříku SVJ. Viz

    https://or.justice.cz/…pecifikaceSL

    Vložil Taisa, 19. Říjen 2016 - 14:36

    Poplatek je za změnu zápisu v rejstříku SVJ. To pak můžete (tuším že dokonce musíte) poslat dokumenty včetně stanov v listinné verzi.

    Zde se celou dobu bavíme o ukládání do Sbírky listin a to je pouze elektronicky a zdarma.

    Vložil Dana0608, 19. Říjen 2016 - 12:58

    Ještě se chci zeptat, jestli podpis musí být ověřený.Asi je to hloupá otázka,ale raději se zeptám, ať neudělám nějakou chybu .

    Vložil Taisa, 19. Říjen 2016 - 13:02

    Dobrý den, ne, podpis nemusí být ověřený.

    Vložil Dana0608, 19. Říjen 2016 - 13:08

    Děkuji ,tak snad už vím všechno :-)

    Vložil Taisa, 19. Říjen 2016 - 13:10

    nemáte zač :-)

    Vložil EvaS. (bez ověření), 19. Říjen 2016 - 14:19

    Promiťe prosím, ale podpis musí být ověřen. Ptala jsem se na Krajském soudu v Praze.

    Vložil Taisa, 19. Říjen 2016 - 14:36

    Ne. Podpis na stanovách ani na průvodním dopise ověřen být nemusí.

    Vy píšete nahoře o návrhu na změnu, to je něco jiného, na tom být podpis ověřený musí.

    Vložil EvaS. (bez ověření), 19. Říjen 2016 - 15:39

    Promiňte, ale už velmi slovíčkaříte a sofistikujete… původně se ptala paní Dana O608 na stanovy… jak pokračovat, když jsou schváleny .. co s nimi dál. I já měla tento dotaz. Polopatě a selským rozumem co dál. Ano dle NOZ u mě změny stanov, tedy změna názvu společenství. U paní Dany nové stanovy. U obou zápis do rejstříku. V tomto duchu chápu diskuzi a rady. Vy už jste to nějak zamotali. Asi víte víc než mi s paní Danou. Prostě návrh na změnu zaslat na KS: Stanovy na CD ve formátu PDF. Přiložit pozvánku na schůzi shromáždění, prezenční listinu, zápis ze schůze shromáždění a průvodní formulář vyplněný a stažený z www.justice.cz. (jmenuje se inteligentní formulář). K tomu úředně ověřené podpisy předsedy nebo výboru(podle toho co je ve stanovách) a k tomu kolek ve výši 2.000,– Kč. Troufám si napsat pro paní Danu, že tento postup bude stejný i při zapsání nových stanov.

    Vložil Taisa, 19. Říjen 2016 - 15:52

    Paní Evo, Rejstřík SVJ opravdu není totéž, co Sbírka listin. To není slovíčkaření, to je prostě něco jiného.

    Pokud měníte stanovami zároveň i něco v Rejstříku SVJ, musíte zaplatit soudní poplatek, zaslat návrh na jejich formuláři a podpisy musí být ověřené a stanovy stačí papírové.

    Pokud ukládáte pouze stanovy do Sbírky listin (tj. bez změny v Rejstříku SVJ), tak je to zdarma, průvodní dopis stačí napsat rukou, podpisy nemusí být ověřené a stanovy musí být na CD.

    Vložil EvaS. (bez ověření), 19. Říjen 2016 - 18:40

    tak vidíte.. dneska mi řekli na informacích KS v Praze něco jiného. Mluvím teď o změně stanov, tedy o své problematice. Musí být na CD. Je to pro mne problém. Mám nový nootebok, levnější typ. Dneska prodavají bez ofisů. Takže jsem bez Wordu. Stanovy mi musí někdo za úhradu na CD naistalovat. Takže jedna věta v názvu společnosti nás vyjde s kolkem zase na pěkné peníze. Jsme malé SVJ a příspěvky na FO za rok pomalu padnou na předpisy, za které není nikdo zodpovědný. Všechno kolem správy domu je zbytečně složité. AŤ žijí nesmyslné přepisy…

    Vložil Klopilová (bez ověření), 21. Červenec 2019 - 17:22

    „Musí být na CD.“ Vložil EvaS. (bez ověření), 19. Říjen 2016 – 18:40

    CD je zastaralá technologie. Nejeví se pravděpodobné, že by ji po Vás nějaký úředník požadoval. Spíše to bude tak, že je CD nabízeno jako jedna z možností.

    Vložil Leukocit (bez ověření), 21. Červenec 2019 - 8:51

    Nebrecte tu pro nesmysly, Open office je zdarma (stejne jako Microsoft Office pro iOS) a datova schranka vcetne postovneho take, stejne jako i export do PDF.

    Vložil Taisa, 19. Říjen 2016 - 18:59

    Paní Evo, oni na tom jejich infocentru taky nejsou neomylní. Pošlete stanovy prostě na papíře. V tom odkazu, který jsem tady dávala, je výslovně uvedeno, že elektronicky musí být pouze listiny, kterými se žádná změna nedokládá. Vy dokládáte změnu, tudíž elektronicky nemusíte.

    Viz:

    „Upozorňujeme podatele, že v souladu s (…zákony…) musí být listiny určené k zakládání do Sbírky listin, jimiž se nedokládají skutečnosti uvedené v návrhu na zápis, změnu nebo výmaz zápisu ve veřejném rejstříku, zaslány rejstříkovému soudu v elektronické podobě v datovém formátu Portable Document Format (PDF).“

    Vložil EvaS. (bez ověření), 19. Říjen 2016 - 15:44

    .....Promiňte doplňuji… při zápisu nových stanov nebude nejspíš potřeba inteligentní formulář (dle www.justice.cz), ale asi jiný formulář. Ona nežádá o změnu ale o zápis nebo vložení. Ostatní bude určitě stejné. Včetně ověřených podpisů. Dneska jsem se ptala na KS v Praze velmi ochotně mi sdělili informace.

    Vložil Dana0608, 20. Říjen 2016 - 16:24

    Tak jsem ze všeho jelen,takže mám vypracované nové stanovy, potřebuji je nějak dostat na Krajský soud, teď už vlastně nevím ani přesně , kam je mám poslat, podepsané x nepodepsané, s kolkem x bez kolku ? Taisa – prosím , můžete to pro mě a pro Evu shrnout a udělám to,jak radíte.děkuji

    Vložil Dana0608, 20. Říjen 2016 - 16:33

    Taisa – prosím, shrňte to JEN pro mně.Můj dotaz byl , že mám vypracované ( =nové) stanovy, takže jestli jsem Vás dobře pochopila, tak žádám o vložení do Rejstříku SVJ, dám je podepsané ve formátu pdf na CD, napíšu průvodní dopis a pošlu na Krajský soud?

    Vložil Taisa, 20. Říjen 2016 - 17:33

    Jo pozor – nežádáte o uložení do rejstříku SVJ, ale do Sbírky listin!

    Vložil Taisa, 20. Říjen 2016 - 16:43

    Důležité dotazy pro paní Danu:

    Není to nové SVJ, máte ho už zapsané, ano?

    Mění se nebo nemění novými stanovami něco, co se zapisuje do Rejstříku SVJ?

    (typicky název doplněný o sousloví „společenství vlastníků“, pokud jste ho v názvu již dříve neměli)

    Vložil Dana0608, 20. Říjen 2016 - 17:16

    Taisa – není to nové SVJ, máme ho už zapsané, název se nemění,

    Vložil Taisa, 20. Říjen 2016 - 17:23

    Takže jenom zakládáte do Sbírky listin a platí pro Vás: Stanovy na CD, podpisy na stanovách i na průvodním dopise stačí neověřené, průvodní dopis stačí napsat rukou (žádný formulář).

    Vložil Eva F. (bez ověření), 21. Říjen 2016 - 8:13

    Teď jsem zaregistrovala příspěvek od Zdenek22 a to je pravda – přednostně se požadují dokumenty vzniklé převodem soboru doc. do pdf, tedy tam vlastnoruční podpis asi nebude.

    Vložil Eva F. (bez ověření), 21. Říjen 2016 - 6:41

    Mohu se připojit ještě s jedním dotazem k této problematice? Je třeba se stanovami v pdf a průvodním dopisem zaslat i zápis ze schůze (s prez.listinou), na které se změněné stanovy schválily?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".