Smlouva o obstarávání správy domu

Vložil gl, 6. Únor 2016 - 21:25 ::

Dostali jsme nabídku na smlouvu o obstarávání správy domu ve znění, které přikládám. Rád bych se zeptal na vaše názory, zda je smlouva v tomto znění standardní.

Bohužel nejdou přidat soubory, posílám tedy přes ulož.to

PřílohaVelikost
sazebnik2.jpg124.43 KB
sazebnik1.jpg148.49 KB
smlouva2.jpg240.28 KB
smlouva1.jpg240.03 KB

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil anežka (bez ověření), 9. Únor 2016 - 7:58

    Dobrý den, proč uzavírat takovou smlouvu, když se vedle FO platí provozní fond, kde všichni vlastníci přispívají na „vlastní správu“ např. vedení účetnictví, pojištění, odměna výboru apod. Tak se některé činnosti platí 2× – jednou jako odměna správci ze smlouvy a pak v příspěvkách na FO a FP. Nemusíte psát o tom, že FO a další neexistuje, ale my ho máme v Prohlášení a většina SVJ s ním pracuje, dokonce i soudy. Takže přispějte pouze k meritu věci: proč musíme platit za vlastní správní činnost, když řadu z toho dělá pověřený správce na základě smlouvy. Jak je vidět tato smlouva koluje mezi správci, protože naše SVJ má podobnou i s těmi chybami v textu.Anežka

    Vložil gl. (bez ověření), 9. Únor 2016 - 8:23

    To je pro mne nová informace. Mohu se zeptat, u vás v SVJ je pověřeným vlastníkem (předsedou) také bytové družstvo? To by mohlo znamenat, že autorem textu smlouvy a sazebníkem by mohl být SČMBD, o čemž jsem nevěděl.

    Stanovy nám totiž nabízí ty, co doporučuje SČMBD. Bylo by docela možné, že jde o balík právních dokumentů, které vytvořilo SČMBD (stanovy, smlouva, sazebník, čert ví co ještě).

    Vložil sus (bez ověření), 9. Únor 2016 - 8:21

    Tyhle smlouvy určitě nabízí družstva, ne správci obecně. Ty lidi, kteří byli nebo ještě jsou členy družstva jim po převodu bytů tak bezmezně věří, že jim schválí cokoliv co jim předhodí. Odsouhlasí cokoliv i ty poplatky za zeptání. Pak se nebudou ptát, aby to nemuseli platit a to družstvosprávce potřebuje, pak si dělá co chce. Vlastníci bytů totiž nevědí, že se nemají ptát toho družstvosprávce, ale společenství zdarma. Takto je družstvospráce drží v šachu. Jenom nechápu ty lidi ve statutárním orgánu, že to pomáhají družstvosprávci prosazovat a předhodí to lidem ke schválení. To musí být nepředstavitelní hlupáci. Pane, co jste dal původní dotaz, vyřiďte jim to.

    Vložil gl. (bez ověření), 9. Únor 2016 - 8:33

    Zdravím! V obecné rovině, nechci být vysloveně konkrétní, tato SVJ nemají výbor, ale pověřeným vlastníkem (předsedou) je jisté bytové družstvo. Mám v úmyslu iniciovat diskusi o změnách, ale hledám podpůrné argumenty. S ohledem na to, že SVJ nemají výbor (pověřený vlastník v těchto domech zaměstnává domovníka), a s ohledem na nové stanovy z pera SČMBD a tuto nabízenou smlouvu, se SVJ stanou impotentními nevolníky, faktickou pobočkou družstva (naše družstvo o svých SVJ hovoří jako o „hospodářských střediscích“). Ano máte pravdu, vlastníci jsou současně členy družstva a bohužel bezmezně družstvu věří. Kdo má jiný názor, či jen položí zjišťující dotaz, je potížista, dobrodruh, blázen, člověk nemocný duchem, nebezpečné individuum, zloděj a podvodník (tyto pojmy jsem si nevymyslel, cituji je z článků z interního zpravodaje dotyčného družstva).

    Vložil sus (bez ověření), 9. Únor 2016 - 9:17

    A kdo má tedy podepsat tu smlouvu o správě, každý vlastník bytu?

    Vložil JaVa, 9. Únor 2016 - 9:08

    Pokud se Vy osobně počítáte mezi tzv. „potížisty“,které já osobně nazývám lidmi,kteří si s prominutím nenechávají kálet na hlavu a důsledně prosazují svá práva vůči SVJ,tak Vás vítám v klubu a držím palce.U nás je těchto „tupých ovcí“ stále většina a také si po roce osamostatnění od SBD,kdy byl předsedou SVJ jeden z vlastníků, zvolili do funkce předsedy SVJ původního vlastníka budovy „Družstvo“,jelikož jim přece jejich dům 40 let spravovalo dobře a jsou na něho zvyklí. JaVa http://www.portalsvj.cz/…ni-vlastniku

    Vložil sus (bez ověření), 9. Únor 2016 - 8:47

    To je neuvěřitelný nesmysl. Ty svj nejsou jejich. Kdy byly byty převedeně? Možná to svj u vás už existuje ze zákona, jenom o tom nevíte. Možná by jenom stačilo svolat schůzi a zvolit statutární orgán. Ještě u vás družstvo vlastní nějaké byty?

    Vložil gl. (bez ověření), 9. Únor 2016 - 9:34

    To jsme se nepochopili. Statutárním orgánem v dotyčných SVJ je pověřený vlastník (předseda). Samozřejmě, že jde legálně o samostatná SVJ zapsaná v rejstříku a samostatné účetní jednotky, jen v praktické rovině fungují nesamostatně jako hospodářská střediska družstva a nemají vlastní vnitřní legislativu (převzala směrnice družstva). Ohledně smlouvy to nejspíše proběhne tak, že smlouvu si družstvo podepíše samo se sebou (na jedné straně jako předseda za objednatele – SVJ, na druhé straně jako správce – příkazník), shromáždění SVJ nejspíš smlouvu a sazebník ani neuvidí, protože uzavření smlouvy je v působnosti statutárního orgánu SVJ (podle dosavadních stanov). Já se ke smlouvě dostal oklikou neoficiálně, teoreticky můžu navrhnout, aby si shromáždění usnesením vyhradilo předchozí souhlas se smlouvou a toto asi budu navrhovat.

    Vložil JaVa, 10. Únor 2016 - 9:04

    Pokud je tomu tak, jak zde tvrdíte,tak každé SVJ má na své IČO založen samostatný bankovní účet,na který všichni vlastníci jednotek poukazují svoje povinné měsíční platby a z něho se také platí všechny energie a služby se správou domu a pozemku spojené(samozřejmě pokud nemáte ve svých stanovách zakotveno,že veškeré měsíční platby odvádíte na účet právnické osoby pověřené správou vašeho majetku).Každé SVJ jako právnická osoba a účetní jednotka vede od svého vzniku samostatné účetnictví a to prokazatelně oddělené od účetnictví Družstva.Můžete tyto dvě věci nějak písemně prokázat?Pokud ne ,tak se koukněte na § 4z.č. a § 37aa z.č. 563/1991 Sb., a § 1414 z.č.89/2012 Sb. JaVa

    Vložil sus (bez ověření), 9. Únor 2016 - 10:00

    Společenství je správcem domu ze zákona. Proč jste si tedy nezvolili výbor, jako statutární orgán, ale družstvo jako pověřence? Společenství se stejně této zákonem dané povinnosti nemůže vzdát, prostě tím správcej je i kdyby nechtělo. Musí členům odpovídat a hezky zdarma. Pokud ne, můžete si odpověď vynutit soudní cestou. Platí to, co jsem už psal, veškeré dotazy máte právo i povinnost posílat na svj ne na družstvo. Takže jestli tomu dobře rozumím, tak tu smlouvu s družstvem podepíše samo družstvo jako pověřený vlastník, tedy družstvo samo se sebou. A vy ještě nemáte, nesmíte znáte, co je jejím obsahem. Proč to proboha děláte? Pane, k tomu nelze napsat nic jiného jenom to, jste se všichni vlastníci bytů pomátli na rozumu. Předložit shromáždění to můžete, přítomni vám to stejně hodí pod stůl. Členům vašeho společenství není pomoci.

    Vložil gl. (bez ověření), 9. Únor 2016 - 10:30

    Napadá vás ještě jiný argument, než že se všichni pomátli na rozumu? Např. co je na smlouvě špatné. Lidé budou chtít slyšet věcné argumenty, ne nadávky v jejich stranu.

    Vložil JaVa, 9. Únor 2016 - 13:37

    A porovnal/a jste již vzor zde uveřejněné Příkazní smlouvy s tou vaší.Zjistila jste v čem základním se obě liší?Že tento vzor (k úpravám) vlastníkům jejich zákonná práva nekrátí a že se hlavně jedná o tzv.smlouvu „prostou“ bez nesmyslného zplnomocnění,jehož přesná kriteria se určí až jejími dodatky?JaVa

    Vložil JaVa, 8. Únor 2016 - 12:28

    Nahlédněte do ceníku služeb a porovnejte. http://www.sbdhlubina.cz/cs/uvod/cenik JaVa

    Vložil JaVa, 10. Únor 2016 - 9:10

    Mandátní smlouva,kterou nabízí jedna právnická osoba Společenstvím vlastníků,kterým pak na jejím základě vede účetnictví a správu domu a majetku.

    I. Smluvní strany

    Mandatář: xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Sídlo: xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx IČ: xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxx bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Mandant: Společenství vlastníků xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxx Sídlo: xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxx IČ: Zastoupen: .............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­......

    II. Předmět smlouvy

    1. Mandant uděluje mandatáři plnou moc ke všem právním úkonům, které bude mandatář jménem a na účet mandanta vykonávat na základě této smlouvy. Mandatář prohlašuje, že má oprávnění podle příslušných platných předpisů k výkonu všech činností, k nimž se touto smlouvou zavazuje.
    2. Mandatář podle této smlouvy jménem a na účet mandanta bude:
    1. k zajištění bezporuchového bydlení
    • sjednávat smlouvy na zajištění dodávky pitné vody, teplé vody, tepla, elektřiny pro společné prostory, SIPO, příp. další smlouvy nutné k provozu domu
    • sledovat termíny pro provádění revizí vybraných technických zařízení
    • podle požadavků mandanta dodavatelsky zajišťovat údržbu a odstraňování poruch výtahů, rozvodu elektřiny, plynu, vody, tepla, telefonu, televizního signálu
    • obstarávat povinnosti, které vlastníku domu ukládají zvláštní předpisy (bezpečnostní, požární, hygienické a další)
    1. k zajištění finančních a právních záležitostí domu
    • vést účetnictví v předepsané podobě- viz. bod III. smlouvy
    • podávat přiznání k daním, u nichž je mandant registrován jako plátce
    • zajišťovat placení smluveného pojistného na dům, včas hlásit případné pojistné události a sledovat, zda pojišťovna vyplatila náhradu škody
    • sjednávat smlouvy o nájmu nebytových prostor podle dispozic mandanta
    • vést evidenci bytů a jejich vlastníků, nájemců nebytových prostor
    • sledovat měsíční platby /inkaso/ záloh a nájemného, předepisovat poplatky z prodlení, rozesílat upomínky a připravovat veškeré podklady pro vymáhání dlužných plateb soudní cestou.
    • po zaplacení služeb dodavatelům zpracovávat vyúčtování plátcům záloh a zajišťovat vrácení přeplatků, či vyžádání nedoplatků v rámci SIPO, nebo jiným dohodnutým způsobem
    • kontrolovat správnost účtů za dodávky a práce provedené pro mandanta a zajistit jejich úhradu
    • zastupovat mandanta na úřadech

    III. Podmínky pro vedení účetnictví

    1. Vymezení předmětu smlouvy

    • účtování o pohybu peněz a majetku
    • evidence přijatých faktur
    • evidence o stavu závazků a pohledávek
    • vyhotovení daňových přiznání a zastupování před správcem daně
    • fakturace (např. vystavení fa za pronájem nebytových prostor)
    • vyhotovení příkazů k úhradě a doručení mandantovi (platby faktur za provedené práce a služby)
    • archivace účetních dokladů pro potřeby revizí
    • předmětem smlouvy není vedení pokladny (příjem a vydání hotových peněz)

    2. Účetní výstupy

    • účetní deník, hlavní kniha, kniha analytické evidence, výsledovka, rozvaha, saldokonto (pohledávky, závazky)
    • Požadované výstupy z účetnictví budou předávány pověřeným osobám mandanta za dohodnuté období, vždy do 30-ti kalendářních dnů po převzetí dokladů za toto období.

    3. Odpovědnost mandatáře Mandatář odpovídá za vedení účetnictví podle platných předpisů. Zaviní-li porušením smluvních povinností předpis pokuty, penále, či jinou újmu na majetku mandanta, je povinen je v plné výši nahradit. Při své činnosti je mandatář povinen zachovávat mlčenlivost o interních záležitostech mandanta. Výjimku tvoří informace požadované správcem daně nebo advokátem zastupujícím mandanta v soudním sporu.

    IV. Doba plnění mandatáře

    1. Smlouva je uzavřena na dobu určitou s účinností od………………….do………………………­…………………

    V. Odměna mandatáře

    1. Mandatáři za jeho činnost náleží odměna spočívající v paušální sazbě 135,– Kč za jeden byt, či pronajímaný nebytový prostor a jeden měsíc. Odměna zahrnuje náklady bezprostředně vyplývající z povahy předmětu smlouvy. Mandatář má právo na úhradu dalších nákladů, které nutně nebo účelně vynaložil při plnění závazků z této smlouvy. Jedná se např. o cestovné mimo obec, soudní a správní poplatky apod. O nutnosti a účelnosti vynaložených nákladů rozhoduje mandant.
    2. Platba odměny bude provedena na základě faktury se splatností 14 dnů od jejího doručení. Vyúčtování odměny se provádí čtvrtletně, vždy uprostřed daného čtvrtletí.

    VI. Práva a povinnosti mandatáře

    1. Mandatář je pro svou činnost oprávněn použít i jiných subjektů. Poruší-li v takovém případě tento subjekt závazek ze smlouvy, odpovídá mandatář stejně, jako kdyby závazek porušil sám.
    2. Mandatář postupuje zásadně podle pokynů mandanta. Při výkonu své činnosti je povinen upozornit mandanta na zřejmou nevhodnost jeho pokynů, které by mohly mít za následek vznik škody.

    VII. Sankce za neplnění smlouvy

    1. Oba účastníci se dohodli, že:

    1. v případě prodlení s úhradou jakéhokoliv peněžitého plnění dle této smlouvy, bude povinen uhradit provinivší se účastník zbývajícímu poškozenému účastníku úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení a dále
    2. v případě prodlení s realizací činností mandatáře dle této smlouvy, bude tento povinen uhradit mandantovi pokutu ve výši 0,05% měsíční paušální odměny za každý den prodlení se splněním každé takové činnosti (povinnosti).

    Zaplacením úroku z prodlení a smluvní pokuty není dotčen nárok druhého účastníka na náhradu škody.

    VIII. Výpověď smlouvy

    1. Obě smluvní strany se dohodly, že tuto smlouvu je možno písemnou formou vypovědět:

    1. i bez uvedení důvodu s dvouměsíční výpovědní lhůtou a dále
    2. s jednoměsíční výpovědní lhůtou, pokud je mandatář v prodlení s realizací kterékoli z činností (plněním povinností) v této smlouvě po dobu delší 14 dnů.

    2. Výpovědní lhůta, řádná i zkrácená, počíná běžet prvního dne měsíce následujícího po dni, v němž byla výpověď druhému účastníku této smlouvy doručena. Oba účastníci smlouvy se dohodli na nevyvratitelné právní domněnce doručení, v případě nepřevzetí výpovědi kterýmkoliv z účastníků, třetího dne po jejím uložení na příslušné doručné poště v sídle mandanta či bydliště mandatáře.

    3. O povinnostech mandatáře v průběhu výpovědní lhůty platí ustanovení § 574 a 575 Obch. zák.

    V xxxxxxxxxxxx dne:

    mandatář mandant

    Vložil lake, 8. Únor 2016 - 8:10

    Vážený gl,

    Nejlépe přesvědčíte váhající, když bude shromáždění předlożena konkurenční nabídka jiného správce, která bude obsahovat ceník činností s nižšími čísly než jsou v nabídce bytového družstva. Zařiďte to tedy. Pouze fakta a čísla jsou použitelná jako argument.

    Obecně platí, že pokud výbor chce předložit ke schválení tak důleźitou věc, jako je určení externího správce, pak by měli být schopni doložit, že smluvní správce navržený výborem je nejvhodnější. K tomu by museli napřed pohnout zadkem a zjistit zda existují jiní smluvní správci – kromě družstva – a dát vlastníkům možnost nabídky porovnat.

    Pokud snad máte neschopný výbor řízený družstvem, buďte ve střehu. Přečtěte si „Jak se krade v Kanadě“ http://www.portalsvj.cz/…ade-v-kanade.

    lake

    Vložil JaVa, 7. Únor 2016 - 18:39

    Tato smlouva je naprosto běžná za předpokladu,že ani jeden z vlastníků bytových jednotek v domě a členů statutárního orgánu vašeho SVJ nesplňuje text uvedený v § 4 odst.1 zákona č.89/2012 Sb.,doporučuji vyhledat na:http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89 ,neboť jak je psáno v písmu svatém:„Blahos­lavení buď chudí duchem“. JaVa

    Vložil gl. (bez ověření), 7. Únor 2016 - 19:23

    Potřeboval bych pomoci s argumenty proti smlouvě a proti sazebníku, které použiji na schůzi, aby smlouva a sazebník odhlasovány nebyly. Děkuji.

    Vložil JaVa, 8. Únor 2016 - 10:20

    Proč smlouvu nepřijmout?Protože je nevolnická a zbavuje Vás téměř všech občanských práv!!!Před časem jsem mi zaslal jeden účastník podobné diskuze tuto Příkazní smlouvu:PŘÍKAZNÍ SMLOUVA

    o zajišťování správy společných částí nemovitosti, domu xxxxxxxxx ČÁST PRVNÍ SMLUVNÍ STRANY A DOBA PLNĚNÍ Čl. I Smluvní strany (1) Příkazce, Společenství vlastníků domu xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx zapsané v rejstříku společenství vlastníků jednotek vedeném Krajským soudem v xxxxxxxxxx, oddíl S, vložka č.xxx ze dne xxxxxxxxx IČO: ……………………., DIČ CZ ………………. , s bankovním spojením ……………………………….., č. účtu ………………………………… , zastoupené předsedou výboru společenství……………………­…… a místopředsedou výboru společenství ………………. jako příkazce na straně jedné (dále jen „společenství vlastníků“ nebo “příkazce”) (2) a příkazník, Stavební bytové družstvo xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx zapsané v obchodním rejstříku vedeným Krajským soudem v xxxxxxxxxxx, oddíl xxxxxx , vložka č.170 ze xxxxxxxxx, IČO:xxxxxxxxxxx , DIČ CZ xxxxxxxxxxxxxxxx , s bankovním spojením xxxxxxxxxxx, a.s., č.účtu xxxxxxxxxxxxxxx , zastoupené prokuristou a ředitelem správy družstva xxxxxxxxxxx jako příkazníkem na straně druhé (dále jen „správce“ nebo “příkazník”) (3) uzavírají v souladu s ustanovením §2430 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. , občanského zákoníku a ustanovením §10 zákona č. 366/2013 Sb. , nařízení vlády o úpravě některých záležitostí souvisejících s bytovým spoluvlastnictvím, a v souladu se stanovami Společenství vlastníků, tuto příkazní smlouvu o zajišťování správy společných částí domu XXX . Čl. II Doba plnění smlouvy (1) Smlouva se uzavírá na dobu určitou s účinností od …………………….. do ……………………………………. (2) Smlouvu lze ukončit dohodou smluvních stran nebo odvoláním příkazu nebo výpovědí. (3) Výpovědní lhůta je stanovena v délce tří měsíců. Tato lhůta začne plynout prvního dne měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé straně. (4) Výpověď musí mít písemnou formu. Do skončení výpovědní lhůty je správce povinen postupovat podle této smlouvy. ČÁST DRUHÁ PŘEDMĚT SMLOUVY Čl. III Předmět smlouvy (1) Předmětem této smlouvy je úplatné vykonávání prosté správy cizího majetku, společných částí nemovité věci, bytového domu č.pxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxx na pozemku st.p.č. xxxxx v katastrálním území xxxxxxxxxx, jenž je zapsán v katastru nemovitostí vedeném Katastrálním úřadem pro xxxxxxxxxxxxxx, Katastrální pracoviště xxxxxxx listu vlastnictví číslo xxx pro obec xxxxxx a katastrální území xxxxxx, příkazníkem a správcem v souladu s obecně platnými právními předpisy a stanovami společenství vlastníků a příkazce. (2) Pro vymezení předmětu smlouvy platí současně příslušná ustanovení prohlášení vlastníka domu ze dne xxxxxxx. Vklad práva je zapsán v katastru nemovitostí Katastrálního úřadu pro xxxxxxxxx kraj, Katastrální pracovištěxxxx dne xxxxxxx s právními účinky vkladu ke dni xxxxxxx která se stávají závazná i pro příkazníka, včetně jejich příloh. Čl. IV Vymezení některých pojmů (1) Pro účely této smlouvy se rozumí pojmy:

    1. vlastníci – vlastníci bytových jednotek (dále jen “vlastníci”),
    2. dům – společné části nemovité věci, bytového domu č. p. xxxx a xxxxxulice xxxxxxna pozemku st.p.č. xxxxv katastrálním území xxxxxx(dále jen “dům”),
    3. doručovací adresa vlastníka – doručovací adresa vlastníka uvedená v seznamu členů společenství vlastníků (dále jen “doručovací adresa vlastníka”),
    4. služby – služby uvedené v příloze č. 1 (dále jen “služby”),
    5. poskytovatelé služeb – poskytovatelé služeb uvedených v příloze č. 1 (dále jen “poskytovatelé služeb”),
    6. příspěvky na správu domu – záloha na příspěvek na správu domu za každou bytovou jednotku a záloha na příspěvek na správu domu podle podílu na společných částech ve stanovených výších (dále jen “zálohy na příspěvky na správu domu”, “příspěvky na správu domu”, nebo jen “příspěvky”),
    7. zúčtovací období – zúčtovacím obdobím je jeden kalendářní rok (dále jen “zúčtovací období”).

    Čl. V Vymezení správních činností (1) Příkazník, správce, při správě společných částí domu vykonává tyto správní činnosti :

    1. vybírání předem určených finančních prostředků od vlastníků jednotek jako záloh na příspěvky na správu domu a pozemku, stanovení záloh na úhrady cen služeb a jejich vyúčtování a vypořádání,
    2. vedení účetnictví, zpracování a předložení daňových přiznání, řádné a obezřetné hospodaření s finančními prostředky, vedení seznamu členů společenství vlastníků,
    3. provoz, zajišťování správní, administrativní a operativně technické činnosti, včetně vedení příslušné technické a provozní dokumentace domu, uchovávání dokumentace stavby odpovídající jejímu skutečnému provedení podle jiných právních předpisů,
    4. revize technických sítí, společných technických zařízení domu, protipožárního zařízení, hromosvodů, rozvodů energií včetně tepla, teplé vody, pitné vody a telekomunikačních zařízení, a jiných společných zařízení podle technického vybavení domu,
    5. uplatňování a vymáhání plnění povinností vůči jednotlivým vlastníkům jednotek, které jim ukládají právní předpisy nebo vyplývají ze stanov společenství vlastníků a z usnesení shromáždění v souladu s právními předpisy a se stanovami společenství vlastníků,
    6. činnosti spojené s provozováním společných částí domu a technických zařízení, která slouží i jiným osobám než vlastníkům jednotek v domě.

    ČÁST TŘETÍ POVINNOSTI A PRÁVA PŘÍKAZCE Čl. VI Obecné povinnosti příkazce (1) Příkazce poskytne příkazníkovi odměnu, která byla ujednána v souladu s čl. XI (2) Vyžaduje-li obstarání záležitosti, aby příkazník za příkazce právně jednal, vystaví příkazce příkazníkovi včas plnou moc. Není-li plná moc ve smlouvě obsažena, nenahrazuje ji ujednané převzetí povinnosti příkazce jednat jménem příkazníka; to platí i v případě, že třetí osoba, se kterou příkazník právně jedná, o této povinnosti ví. Čl. VII Vymezené povinnosti příkazce (1) Příkazce v oblasti služeb a obou příspěvků na správu domu je povinen:

    1. poskytnout na vyžádání příkazníka písemné vyjádření souhlasu nebo nesouhlasu se stanovenou výší celkové roční a měsíční zálohy na služby v dalším zúčtovacím období nebo její změnou v průběhu roku v probíhajícím zúčtovacím období pro společenství vlastníků,
    2. poskytnout na vyžádání příkazníka písemné vyjádření souhlasu nebo nesouhlasu se stanovenou výší měsíční zálohy na služby v dalším zúčtovacím období nebo její změnou v průběhu roku v probíhajícím zúčtovacím období pro jednotlivé vlastníky,
    3. oznámit příkazci všechny potřebné skutečnosti rozhodné pro určení výše záloh na služby nebo rozúčtování nákladů na služby spojené s užíváním jednotek, zejména počet osob v domácnosti, odečty hodnot z poměrových měřidel spotřeby vody a spotřebované elektrické energie pro osvětlení společných prostor v domě, nejpozději do 15. 12. běžného roku vyplněním a zasláním písemného formuláře správce,
    4. oznámit příkazci nové skutečnosti rozhodné pro změnu určení výše záloh na služby nebo rozúčtování nákladů na služby spojené s užíváním jednotek, nejpozději do třiceti dnů od jejich vzniku,
    5. poskytnout na vyžádání příkazníka všechny smlouvy, nebo jejich paré, se třetími osobami, které jsou poskytovateli služeb, a zajistit potřebnou součinnost, včetně plné moci pro příkazníka uvedené v příloze č. 2, tak, aby příkazník mohl účinně vykonávat dohled a kontrolu plnění těchto smluvních povinností a mohl uplatňovat nároky z porušování těchto smluvních povinností ze strany těchto poskytovatelů služeb.

    (2) Příkazce v oblasti účetní, ekonomické a administrativní je povinen:

    1. pověřit zaměstnance příkazníka dispozičním právem k účtu příkazce. Dispoziční právo je omezeno výhradně k úhradě nákladů spojených s plněním předmětu této smlouvy. Jiné náklady, s výjimkou nákladů na odvrácení bezprostředně hrozící škody, mohou být hrazeny jen s písemným souhlasem příkazce,
    2. předávat příkazníkovi prvotní účetní doklady, a to osobně, prostřednictví člena výboru, nejméně jednou měsíčně, nejpozději 10. kalendářní den následujícího měsíce. Podklady pro zpracování mzdové evidence nejpozději 5 dnů před výplatním termínem,
    3. opatřit podpisem zodpovědné osoby – člena výboru společenství vlastníků, účetní doklady k zaúčtování na vrub příkazce a označit způsobem čerpání.

    (3) Příkazce v oblasti technické je povinen:

    1. umožnit příkazníkovi nebo jím pověřeným osobám přístup do domu, zajistit možnost vstupu do všech společných prostor domu pro provedení povinných revizí nebo pro zásah v případě havárie, popřípadě nést náklady na zpřístupnění místa havárie.
    2. poskytovat příkazníkovi revizní zprávy a protokoly o provedených povinných revizích, kontrolách a jiných prohlídkách, tak aby mohl řádně vést revizní knihy a vypracovávat časový plán těchto revizí, kontrol a prohlídek.

    Čl. VIII Vymezená práva příkazce (1) Příkazce v oblasti služeb a obou příspěvků na správu domu má právo:

    1. změnit v průběhu roku měsíční zálohu pro společenství vlastníků i pro jednotlivé vlastníky v míře odpovídající změně ceny služby nebo z dalších oprávněných důvodů, zejména změny rozsahu nebo kvality služby.
    2. uzavírat nebo měnit smlouvy se třetími osobami, které jsou poskytovateli služeb, toto právo je vyhrazeno pouze příkazci, příkazník není oprávněn k zastupování příkazce při uzavírání nebo změně smluv se třetími osobami, které jsou poskytovateli služeb.

    (2) Příkazce v oblasti účetní, ekonomické a administrativní má právo:

    1. být vždy informován na jeho žádost příkazníkem o stavu obstarávání záležitostí příkazce v této smlouvě vymezených, a to bez zbytečného prodlení, nejpozději však do tří pracovních dnů od přijetí žádosti, s výjimkou záležitostí hrozících bezprostředně vznikem škody, kdy reaguje vždy neprodleně. Obchodní korespondence probíhá buď písemným stykem nebo preferovaně elektronickým stykem, elektronickou poštou, kdy vždy příkazce, příkazník přijetí zaslané zprávy – e-mailu vždy potvrdí stejným způsobem, e-mailem na dohodnutých elektronických, e-mailových adresách,
    2. aby všem členům společenství, vlastníkům a spoluvlastníkům bytových jednotek, bylo umožněno nahlédnout a seznámit se s listinami uvedenými v čl. X odst. 1 stanov společenství vlastníků, a s listinami uvedenými v čl. X odst. 2 písmenech “b” a “j” a odst. 3 písmene “c” této smlouvy, a dále pořizování jejich kopií oproti úhradě nákladů na kopírování, v souladu s ustanovením příslušných zákonů a vykonávat tak práva člena společenství vlastníků, a za podmínek stanovených stanovami.

    (3) Příkazce v oblasti technické má právo:

    1. výlučně uzavírat smlouvy o dílo nebo písemně schvalovat objednávky k údržbě, opravám, stavební úpravám a jiným změnám společných částí domu se třetími osobami, které jsou jejich dodavateli nebo zhotoviteli, toto právo je vyhrazeno pouze příkazci, s výjimkou havárií při odvrácení bezprostředně hrozící škody; příkazník není oprávněn k zastupování příkazce při uzavírání a změně smluv s třetími osobami nebo k samostatným objednávkám u třetích osob bez písemného souhlasu příkazce, které jsou dodavateli nebo zhotoviteli těchto děl a prací,
    2. výlučně uzavírat smlouvy o dílo, revize a prohlídky nebo písemně schvalovat objednávky k revizím a prohlídkám, se třetími osobami, které jsou jejich dodavateli nebo zhotoviteli, toto právo je vyhrazeno pouze příkazci; příkazník není oprávněn k zastupování příkazce při uzavírání a změně smluv s třetími osobami nebo k samostatným objednávkám u třetích osob bez písemného souhlasu příkazce, které jsou dodavateli nebo zhotoviteli těchto revizí a prohlídek.

    ČÁST ČTVRTÁ POVINNOSTI A PRÁVA PŘÍKAZNÍKA Čl. IX Obecné povinnosti příkazníka (1) Příkazní smlouvou se příkazník zavazuje obstarat záležitosti příkazce v ní vymezené. (2) Správce má právní postavení příkazníka. Musí vlastníkům správu vyúčtovat. (3) Příkazník vykonává prostou správu cizího majetku, činí vše, co je nutné k jeho zachování. Příkazník uplatňuje při prosté správě vymezená práva týkající se spravovaného majetku a řádně s ním hospodaří. Příkazník nesmí bez souhlasu příkazce změnit účel spravovaného majetku. Spravuje-li příkazník peněžní prostředky, musí je vynaložit obezřetně. (4) Příkazník plní příkaz poctivě a pečlivě podle svých schopností; použije přitom každého prostředku, kterého vyžaduje povaha obstarávané záležitosti, jakož i takového, který se shoduje s vůlí příkazce. Od příkazcových pokynů se příkazník může odchýlit, pokud je to nezbytné v zájmu příkazce a pokud nemůže včas obdržet jeho souhlas. Příkazník přenechá příkazci veškerý užitek z obstarané záležitosti. (5) Obdrží-li příkazník od příkazce pokyn zřejmě nesprávný, upozorní ho na to a splní takový pokyn jen tehdy, když na něm příkazce trvá. (6) Příkazník provede příkaz osobně. Svěří-li provedení příkazu jinému, odpovídá, jako by příkaz prováděl sám; dovolil-li však příkazce, aby si ustanovil náhradníka, nebo byl-li tento nezbytně nutný, nahradí škodu, kterou způsobil chybnou volbou náhradníka. (7) Příkazník podá příkazci na jeho žádost zprávy o postupu plnění příkazu a převede na příkazce užitek z prováděného příkazu; po provedení příkazu předloží příkazci vyúčtování. (8) Vypoví-li příkazník příkaz před obstaráním záležitosti, kterou byl zvlášť pověřen, nebo s jejímž obstaráním začal podle všeobecného pověření, nahradí škodu z toho vzešlou podle obecných ustanovení. Čl. X Vymezené povinnosti příkazníka (1) Příkazník, správce, v oblasti služeb a obou příspěvků na správu domu je povinen:

    1. zajistit úplné a nepřerušované poskytování služeb uvedených v příloze č. 1 v souladu se smluvními ujednáními s poskytovateli služeb,
    2. stanovit výši celkové roční zálohy na služby v dalším zúčtovacím období pro společenství vlastníků, dále z ní určené celkové měsíční zálohy na služby, kterou je její jedna dvanáctina. Nerozhodl-li příkazce jinak, určuje se tato výše celkové roční zálohy na služby jako měsíční podíl z předpokládaných ročních nákladů na služby z uplynulého roku, nebo podle posledního zúčtovacího období, anebo z nákladů odvozených z předpokládaných cen běžného roku. Příkazník je povinen vyžádat si souhlas příkazce se stanovenou výší celkové roční a měsíční zálohy na služby v dalším zúčtovacím období nebo její změnou v průběhu roku v probíhajícím zúčtovacím období pro společenství vlastníků,
    3. stanovit výši měsíční zálohy na služby v dalším zúčtovacím období pro jednotlivé vlastníky. Nerozhodl-li příkazce jinak, určuje se tato výše celkové roční zálohy na služby jako měsíční podíl z předpokládaných ročních nákladů na služby z uplynulého roku, nebo podle posledního zúčtovacího období, anebo z nákladů odvozených z předpokládaných cen běžného roku, v souladu se stanovami společenství vlastníků a podle zvláštních právních předpisů. Příkazník je povinen vyžádat si souhlas příkazce se stanovenou výší měsíční zálohy na služby v dalším zúčtovacím období nebo její změnou v průběhu roku v probíhajícím zúčtovacím období pro jednotlivé vlastníky. Příkazník může požadovat změněnou měsíční zálohu nejdříve od prvního dne měsíce následujícího po doručení písemného oznámení nové výše zálohy, které je příkazník povinen odeslat příkazci a vlastníkům, tato změna výše měsíční zálohy musí být v oznámení řádně odůvodněna, jinak ke zvýšení zálohy nedojde,
    4. hradit včas měsíční zálohy třetím osobám, které patří k poskytovatelům služeb, z účtu příkazce v souladu s uzavřenými smluvními závazky,
    5. dohlížet a kontrolovat plnění povinnosti vlastníků uhradit včas a úplně měsíční zálohy na služby a zálohy na příspěvky na správu domu na vrub bankovního účtu společenství vlastníků. Příkazník provádí tuto kontrolu výše uvedených plateb vlastníků každý měsíc po splatnosti těchto plateb a v případě zjištěných nedoplatků a jiných nesrovnalostí oproti předepsané výší měsíční zálohy na služby a příspěvky na správu domu a:
    • při překročení splatnosti o sedm kalendářních dnů předloží neprodleně, nejpozději však do tří následujících kalendářních dnů, výboru společenství seznam neplatičů s uvedením rozsahu jejich neplnění a současně vystaví a zašle poštovní zásilkou s doručenkou I. upomínku – výstrahu neplatičům s uvedením rozsahu jejich neplnění, zvýšeném o úroky z prodlení ke dni odeslání upomínky, poštovní poplatky a další případné manipulační poplatky a penále schválené společenstvím vlastníků a výzvu k celkové úhradě nejpozději do konce následujícího kalendářního měsíce po datu splatnosti nedoplatku,
    • při překročení splatnosti o jeden kalendářní měsíc předloží neprodleně, nejpozději však do sedmi následujících kalendářních dnů, výboru společenství seznam neplatičů s uvedením rozsahu jejich neplnění a současně vystaví a zašle poštovní zásilkou s doručenkou II. upomínku – předžalobní výzvu neplatičům s uvedením rozsahu jejich neplnění, zvýšeném o úroky prodlení ke dni odeslání upomínky, poštovní poplatky a případné další manipulační poplatky a penále schválené společenstvím vlastníků a výzvu k celkové úhradě nejpozději do konce druhého následujícího kalendářního měsíce po datu splatnosti,
    • při překročení splatnosti o dva kalendářní měsíce předloží neprodleně, nejpozději však do sedmi následujících kalendářních dnů, výboru společenství seznam neplatičů s uvedením rozsahu jejich neplnění a současně navrhne vhodného právního zástupce k vymáhání dluhu a připraví pro toto řízení požadované podklady a poskytne k tomu potřebnou součinnost,
    • poštovní poplatky jako náklady přímo spojené se zasíláním upomínek k úhradě nedoplatků uhradí příkazce příkazníkovi platbou následující běžný měsíc společně s celkovou měsíční platbou za službu správy domu příkazníkovi podle čl. XII odst. 3 této smlouvy.
    1. dohlížet a kontrolovat plnění vzájemných smluvních povinností se třetími osobami, které jsou poskytovateli služeb, zejména povinnosti příkazníka včasné a úplné úhrady měsíční zálohy na služby na vrub účtů poskytovatelů těchto služeb, a dále zejména kontrolovat kvalitu dodávek, služeb a jiných plnění podle uzavřených smluv a činit vůči dodavatelům, poskytovatelům služeb potřebná opatření k odstranění zjištěných nedostatků nebo k náhradě vzniklé škody a uplatňovat nároky z porušování smluvních povinností ze strany těchto poskytovatelů slu­žeb
    2. zajistit rozúčtování nákladů na služby. Pokud příkazce nerozhodne jinak, rozúčtují se jednotlivé služby, v souladu s platnými zákony, předpisy, stanovami společenství vlastníků a touto smlouvou, takto:
    • náklady na službu správy domu, vykonávanou příkazníkem, stejně za každou bytovou jednotku v ceně sjednané touto smlouvou v čl. XII odst.1,
    • náklady na dodávku tepla a centralizované poskytování teplé vody ve znění platných zvláštních předpisů (vyhláška č. 372/2001 Sb.), s uvedením základní složky, která činí polovinu nákladů a zbytku nákladů, které tvoří spotřební složku, a uvedením korekčních koeficientů,
    • náklady na dodávku vody a odvádění odpadních vod v poměru naměřených hodnot na podružných vodoměrech; není-li provedena instalace podružných vodoměrů ve všech bytech nebo nebytových prostorech v domě, rozúčtují se náklady na dodávku vody a odvádění odpadních vod podle směrných čísel roční potřeby vody ( zákon č.67/2013 Sb.),
    • náklady na umožnění příjmu rozhlasového, televizního a satelitního signálu podle počtu kabelových zásuvek (zákon č.67/2013 Sb.),
    • náklady na osvětlení společných prostor v domě se rozvrhnou podle počtu osob rozhodných pro rozúčtování (zákon č.67/2013 Sb.),
    • náklady na měření tepla (předpis č.366/2013 Sb.),
    • náklady na vodoměry (předpis č.366/2013 Sb.).
    1. zajistit vyúčtování nákladů na služby a finanční vypořádání v souladu s platnými zákony a předpisy (vyhláška č. 372/2001 Sb., zákon č.67/2013 Sb. a další). Skutečnou výši nákladů a záloh za jednotlivé služby vyúčtuje příkazník vždy za zúčtovací období a vyúčtování doručí příkazci nejpozději do čyř měsíců od skončení zúčtovacího období pro celé společenství vlastníků i pro jednotlivé vlastníky. Finanční vyrovnání provede příkazník nejpozději ve lhůtě dvou měsíců ode dne doručení vyúčtování společenství vlastníků a jednotlivým vlastníkům,
    • přeplatek, pokud příkazce nerozhodl jinak, zašle příkazník jednotlivým vlastníkům způsobem preferovaného platebního styku uvedeném v seznamu členů společenství vlastníků,
    • nedoplatek, k jeho úhradě, pokud příkazce nerozhodl jinak, zašle příkazník spolu s výzvou k zaplacení nedoplatku se splatností dvou kalendářních měsíců ode dne doručení vyúčtování, poštovní poukázku k úhradě nedoplatku na vrub účtu příkazce na doručovací adresu vlastníka, na toto plnění dohlíží a kontroluje ho v souladu s ustanovením písmene e) tohoto odstavce přiměřeně,
    • poštovní poplatky náklady přímo spojené s úhradou přeplatků a zaslání výzvy k úhradě nedoplatků uhradí příkazce příkazníkovi následující běžný měsíc společně s celkovou měsíční platbou za službu správy domu příkazníkovi podle čl. XII odst. 3 této smlouvy.

    (2) Příkazník, správce, v oblasti účetní, ekonomické a administrativní je povinen:

    1. vést podvojné účetnictví příkazce, společenství vlastníků podle zákona č. 563/1991 Sb. , o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, s odděleným účtováním na jednotlivé jednotky a sledování nákladů a výnosů v příslušném účetním období, zejména je povinen vést účetnictví správné, úplné, průkazné, srozumitelné, přehledné a způsobem zaručujícím trvalost účetních záznamů,
    2. vést přehlednou evidenci a doklady o příjmech a výdajích spojených se správou domu odděleně, zvlášť na úseku oprav a udržování a zvlášť na úseku poskytovaných služeb spojených s užíváním jednotek, nejméně jednou měsíčně zasílat příkazci tento přehled těchto příjmů, výdajů, zůstatku na obou úsecích a rovněž kopie účetních dokladů, všech faktur za uplynulý kalendářní měsíc, a také na požádání umožnit vlastníkům jednotek nahlédnout do účetních knih a dokladů,
    3. kontrolovat věcnou správnost a náležitosti přejímaných účetních dokladů od příkazce podle zákona č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a prokazatelně je přebírat
    4. předávat příkazci k archivaci účetní doklady jednou ročně, nejpozději do tří měsíců po uzavření účetního období,
    5. sestavit nejméně jednou ročně, a to do konce prvního kalendářního čtvrtletí, účetní závěrku, zejména rozvahu, výkaz zisků a ztrát, s přílohou s vysvětlujícími a doplňujícími informacemi; a rovněž tak sestavit roční zprávu ve stejné lhůtě, která obsahuje, kromě výše uvedené účetní závěrky, také informace o všech dalších významných skutečnostech, které se týkají domu a jeho související správní činnosti, k níž je smluvně zavázán, zejména o finančním hospodaření, o stavu splácení případného úvěru, o stavu finančních prostředků každého vlastníka jednotky, o stavu společných částí domu, o stavu a plánu provádění povinných kontrol a revizí, jakož i o jiných významných skutečnostech,
    6. sestavit v případě ukončení platnosti smlouvy mimořádnou účetní závěrku ke dnu ukončení jeho správy, zejména rozvahu, inventarizaci majetku a závazků, výkaz zisků a ztrát, s přílohou s vysvětlujícími a doplňujícími informacemi; dále předat příkazci formou předávacího protokolu soupis, který obsahuje všechny předávané účetní doklady a dalších dokumenty, zvláště předat za účetní období ke dnu ukončení jeho správy:
    • přijaté a vydané faktury za dané účetní období a výpis došlých a vydaných faktur k datu předání,
    • výpis dokladů účtů pohledávek a závazků za dané účetní období pro dům, tj. zůstatky, obraty a konečné zůstatky
    • výpis sald účtů za dané účetní období,
    • přehled příjmů, výdajů a zůstatků na obou úsecích spojených se správou domu za dané účetní období,
    • tabulku vypořádání pohledávek a závazků se společenstvím vlastníků jednotek pro dům,
    • prohlášení předávajícího o tom, že vypořádání pohledávek a závazků bude provedeno zasláním přeplatku v dané výši na účet příkazce nejpozději do konce následujícího měsíce, od měsíce ve kterém byla ukončena správa,
    • sestavy Přehled předpisů a úhrad za dané účetní období, penále, soudní poplatky, apod.,
    • předpisy nájemného za dané účetní období,
    • výpisy z účtů za dané účetní období,
    • mzdovou agendu, mzdové listy, výplatní listy, evidenční listy důchodového pojištění, hlášení sociální a zdravotní pojišťovně, personální listy pracovníků, atp.,
    • inventární seznamy HIM a DIM, případnou dokumentaci DPH,
    • výpis knihy analytické evidence k datu předání,
    • seznam neplatičů a rozsahu jejich neplnění, kopie zaslaných upomínek , protokoly vyúčtování služeb po jednotlivých bytových jednotkách za poslední 3 roky, složku korespondence,
    • všechny ostatní účetní doklady, dokumenty účetní a ekonomické povahy za dané účetní období a případně i veškeré další za předchozí účetní období,
    • prohlášení vlastníka nemovitosti, smlouvy o dílo na které běží záruka, seznam rozpracovaných oprav, odborné posudky,
    • protokoly povinných revizí a revizní knihy, platné smlouvy s poskytovateli služeb, smlouvy o pojištění domu,
    • projektové a stavební dokumentace k objektu, projektové dokumentace k provedeným rekonstrukcím, modernizacím, seznam zjištěných havarijních stavů v objektu,
    • zápis o provedení odečetu elektroměrů, patních vodoměrů, patních měřidel tepla, plynoměrů ke dni předání,
    • veškerou ostatní technickou dokumentaci a korespondenci s úřady a firmami týkající se technické správy domu, žádosti o stavební povolení, stavební povolení, průkaz energetické náročnosti domu atd.;

    a podat mimořádnou roční zprávu před ukončením o své správní činnosti příkazci, která obsahuje, kromě výše uvedené mimořádné účetní závěrky ověřené auditorem, také informace o všech dalších významných skutečnostech, které se týkají domu a jeho související správní činnosti, k níž je smluvně zavázán, zejména o finančním hospodaření, o stavu splácení případného úvěru, o stavu finančních prostředků každého vlastníka jednotky, o stavu společných částí domu, o stavu a plánu provádění povinných kontrol a revizí, jakož i o jiných významných skutečnostech; a předat svěřené věcné a finanční prostředky zpět příkazci,

    1. mít sjednáno na dobu trvání této smlouvy smlouvu s pojistitelem, jejímž předmětem je obecné pojištění příkazníka odpovědnosti za škodu, která by mohla vzniknout společenství vlastníků jednotek nebo jednotlivým vlastníkům bytových jednotek v souvislosti s výkonem činnosti správce dle této smlouvy, zejména za vedení účetnictví, zajišťování poskytování služeb, zajišťování nezávadného technického stavu domu a to na částku nejméně 10.000.000 Kč, příkazník tímto prohlašuje že je ke dnu podpisu smlouvy má sjednáno obecné pojištění příkazníka odpovědnosti za škodu vzniklé z výkonu správní činnosti na částku 10.000.000 Kč, s pojistitelem, společností …………………., IČ: ………………… s číslem rámcové pojistné smlouvy na úseku pojištění hospodářských rizik: …………………….. platnou od ……………………. do …………………………………­…………………………..,
    2. vést mzdovou evidenci, vypracovávat pracovní smlouvy, smlouvy o dílo a dohody o pracovní činnosti na základě návrhů příkazce,
    3. vypracovávat a podávat případné přiznání k dani z příjmu za společenství vlastníků v souladu se zákonem o dani z příjmů v platném znění, pokud tato povinnost vyplývá z právních předpisů,
    4. vést seznam současných členů společenství vlastníků v souladu se stanovami společenství, přístupný všem členům společenství vlastníků, nejméně jednou měsíčně ověřovat jeho platnost pomocí elektronického dálkového nahlížení do katastru nemovitostí, a zejména zapisovat změny členství ověřené výpisem z katastru nemovitostí a neprodleně o nich informovat příkazce,
    5. umožnit každému vlastníku jednotky nahlédnout a seznámit se s listinami uvedenými v čl. X odst. 1 stanov společenství vlastníků, a s listinami uvedených v písmenu “b” a “j” tohoto odstavce této smlouvy, a vykonávat práva člena společenství vlastníků, za podmínek stanovených stanovami, pro tento obchodní styk se užije provozní doba správce k tomu vymezená, tj:…………………………­………………………………………………………………­..
    6. poskytovat poradenství u návrhů elektronických zápisů, změn nebo výmazů do obchodního rejstříku v souladu se zákonem o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob,
    7. poskytovat odborné poradenství oblasti ekonomické, daňové a právní, týkající se oblasti společenství vlastníků,
    8. předávat nové informace týkajících se problematiky společenství vlastníků,
    9. zpracovávat požadavky statistického úřadu, které souvisí s výkonem sjednaných činností.

    (3) Příkazník, správce, v oblasti technické je povinen:

    1. vypracovávat roční plán povinných revizí technických sítí, společných technických zařízení domu, a jiných kontrol a prohlídek, zejména:
    • preventivní požární prohlídky,
    • revize protipožárního zařízení,
    • revize a kontroly hromosvodů,
    • revize a kontroly rozvodů elektrické energie a elektrických zařízení,
    • revize a kontroly rozvodů plynu,

    a jiných společných zařízení podle technického vybavení domu, v souladu s obecně platnými právními předpisy a kontrolovat plnění termínů konání poviných revizí a jiných kontrol a prohlídek tím, že bude oznamovat příkazci přesné termíny jejich provedení jednou ročně nejpozději do konce prvního kalendářního čtvrtletí zasláním ročního plánu povinných revizí, kontrol a jiných prohlídek a současně provede kontrolu jejich skutečného provedení v povinném termínu v předcházejícím roce podle obdržených revizních zpráv a protokolů, a v případě zjištění neprovedení nebo nesrovnalostí u povinných revizí a jiných kontrol a prohlídek o tom neprodleně upozorní příkazce.

    1. navrhovat způsobilé osoby, zhotovitele revizí a jiných kontrol a prohlídek s jejich cenovou nabídkou, a dále smlouvu o dílo nebo objednávku pro příkazce, která musí obsahovat označení předmětu díla, dále jeho rozsah, cenu za provedení díla a dobu jeho zhotovení,
    2. zajišťovat na žádost příkazce provoz, údržbu a havarijní pohotovost pro technické sítě, společné technické zařízení domu, v souladu s obecně platnými příslušnými právními předpisy, zejména pro:
    • rozvody elektrické energie pro společné části domu a bytové jednotky (až po elektroměry vlastníků),
    • rozvody tepelné energie (včetně otopných těles v bytech a společných částech domu),
    • rozvody teplé užitkové vody a studené pitné vody (včetně potrubí stoupacích vedení a uzavíracích ventilů),
    • svody odpadních vod (včetně potrubí stoupacích vedení),
    • rozvody plynu (včetně potrubí stoupacích vedení a uzavíracích ventilů),
    • hromosvody,
    • střešní klempířské a jiné části,
    • telekomunikační zařízení a jejich rozvody,

    a jiných společných zařízení podle technického vybavení domu v souladu s obecně platnými právními předpisy a navrhnout příkazci způsob opravy v případě zjištěné nebo ohlášené závady, její technické řešení, zhotovitele s jejich cenovou nabídkou, a smlouvu o dílo nebo objednávku pro příkazce, která musí obsahovat označení předmětu díla, dále jeho rozsah, jakost, cenu za provedení díla a dobu jeho zhotovení, a po uzavření smlouvy příkazcem nebo písemném schválení objednávky příkazcem s navrhovaným nebo jiným zhotovitelem je příkazník povinen zajistit její plnění, pokud příkazce nerozhodne jinak nebo nezajistí opravu sám; zajistit neprodleně opravu v případě zjištěné nebo ohlášené havárie k odvrácení bezprostředně hrozící škody na náklady příkazce, a to neprodleně, nejpozději do šesti hodin od jejího objevení, a to i bez souhlasu příkazce, pokud se ho nepodaří včas zajistit, v takovém případě je povinen příkazce zajistit v domě přístup k místu havárie, popřípadě příkazce nese případné náklady na zpřístupnění místa havárie,

    1. vést příslušnou technickou a provozní dokumentaci domu, uchovávat dokumentaci stavby odpovídající jejímu skutečnému provedení podle jiných příslušných právních předpisů, vést a uchovávat revizní knihy a revizní protokoly,
    2. poskytovat odborné poradenství oblasti technické, zejména u stávajícího technického stavu domu a jeho pravidelných prohlídek, při vypracování dlouhodobého plánu oprav domu
    3. zpracovat domovní řád a požární poplachové směrnice,
    4. navrhovat smlouvy o nájmu společných částí domu,
    5. navrhovat smlouvy o nájmu společných částí domu pro připojení k internetu.

    Čl. XI Vymezená práva příkazníka (1) Příkazník, správce, v oblasti služeb a obou příspěvků na správu domu má právo:

    1. na oznamování příkazcem všech potřebných skutečností rozhodných pro určení výše záloh na služby nebo rozúčtování nákladů na služby spojené s užíváním jednotek, zejména počet osob v domácnosti, odečty hodnot z poměrových měřidel spotřeby vody a spotřebované elektrické energie pro osvětlení společných prostor v domě, nejpozději do 15. 12. běžného roku vyplněním a zasláním formuláře správce,
    2. na oznamování příkazcem nových skutečností rozhodných pro změnu výše záloh na služby nebo rozúčtování nákladů na služby spojené s užíváním jednotek, nejpozději do třiceti dnů od jejich vzniku,
    3. na poskytnutí všech smluv, nebo jejich paré, se třetími osobami, které jsou poskytovateli služeb, a zajištění potřebné součinnosti příkazce, včetně plné moci pro příkazníka uvedené v příloze č. 2, tak, aby příkazník mohl účinně vykonávat dohled a kontrolu plnění těchto smluvních povinností a mohl uplatňovat nároky z porušování těchto smluvních povinností ze strany těchto poskytovatelů služeb. Příkazník ale není oprávněn k uzavírání nebo změně těchto smluv se třetími osobami, které jsou poskytovateli služeb.

    (2) Příkazník, správce, v oblasti účetní, ekonomické a administrativní má právo: na pověření svého zaměstnance dispozičním právem k účtu příkazce. Zaměstnanec příkazníka je oprávněn hradit z účtu příkazce výhradně náklady spojené s plněním předmětu této smlouvy. Jiné náklady, s výjimkou nákladů na odvrácení bezprostředně hrozící škody, může hradit jen s písemným souhlasem příkazce. (3) Příkazník, správce, v oblasti technické má právo: na zajištění přístupu do domu nebo jím pověřeným osobám příkazcem k zajištění možnosti vstupu do všech společných prostor domu pro provedení povinných revizí nebo pro zásah v případě havárie.

    ČÁST PÁTÁ ÚHRADA PLNĚNÍ A ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU Čl. XII Cena a úhrada za plnění předmětu smlouvy (1) Cena za plnění předmětu smlouvy je stanovená smluvně v souladu s ustanovením zákona č. 526/1990 Sb. , o cenách, ve znění pozdějších předpisů a činí měsíčně na bytovou jednotku xxx Kč včetně DPH dle zákona o dani z přidané hodnoty v platném znění a včetně poplatků za bezhotovostní platby. (2) Celková cena všech správních poplatků společenství vlastníků tak činí za xxx bytových jednotek domu činí xxxx Kč měsíčně včetně příslušné sazby DPH a včetně všech poplatků za bezhotovostní platby. Tato cena je konečná. (3) Cena za běžný měsíc bude uhrazena příkazcem měsíčně k 25. dni následujícího měsíce na účet příkazníka za všechny bytové jednotky, to znamená ve výši xxxx Kč (slovy xxxxxxxxxxxxx­xxxxx). Čl. XIII Odpovědnost za škodu (1) Poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. (2) Kdo při své činnosti použije zmocněnce, zaměstnance nebo jiného pomocníka, nahradí škodu jím způsobenou stejně, jako by ji způsobil sám. Zavázal-li se však někdo při plnění jiné osoby provést určitou činnost samostatně, nepovažuje se za pomocníka; pokud ho však tato jiná osoba nepečlivě vybrala nebo na něho nedostatečně dohlížela, ručí za splnění jeho povinnosti k náhradě škody. (3) Kdo se hlásí jako příslušník určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu nebo jinak vystupuje jako odborník, nahradí škodu, způsobí-li ji neúplnou nebo nesprávnou informací nebo škodlivou radou danou za odměnu v záležitosti svého vědění nebo dovednosti. (4) Při nedodržení dob splatnosti dohodnutých v této smlouvě je smluvní strana, která je v prodlení, povinna platit úroky z prodlení podle občanského zákoníku v platném znění a příslušných prováděcích předpisů. (5) Vznikne-li v důsledku porušení smluvní povinnosti druhé straně škoda, použijí se obecná ustanovení občanského zákoníku o náhradě majetkové a nemajetkové újmy a další související právní předpisy České republiky.

    ČÁST ŠESTÁ ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ Čl. XIV Závěrečná ujednání (1) Tato smlouva obsahuje –11– strojopisných stran a –2– přílohy a je vyhotovena ve dvou stejnopisech se stejnou platností, z nichž obě smluvní strany obdrží jedno vyhotovení. (2) Tato smlouva může být změněna pouze na základě dohody obou smluvních stran formou písemných, vzestupně číslovaných dodatků, výslovně tak označenými, datovaných a podepsaných oprávněnými zástupci smluvních stran. (3) Právní vztahy v této smlouvě výslovně neupravené se řídí občanským zákoníkem a dalšími příslušnými obecně platnými právními předpisy a zákony České repubiky. (4) Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. (5) Obě strany prohlašují, že si tuto smlouvu pozorně přečetly, rozumí jejímu obsahu, souhlasí s jejím obsahem bez výhrad a připomínek a že tato smlouva byla sepsána podle jejich pravé a svobodné vůle, neuzavírají ji v tísni ani za jednostranně nevýhodných podmínek a na důkaz toho připojují oprávnění zástupci smluvních stran své vlastnoruční podpisy.

    Ve xxxxxxxxxxxxxx dne …………………

    Za příkazce: Za příkazníka:

    .............­.............­.............­.......... .............­.............­.............­..........

    předseda výboru prokurista a ředitel správy družstva

    .............­.............­.............­.......... .............­.............­.............­..........

    místopředseda výboru předseda představenstva

    PŘÍLOHA Č. 1

    k příkazní smlouvě o zajišťování správy společných částí nemovitosti, domu xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx­xx

    Vymezení a rozsah služeb

    Službami jsou :

    • správa domu,
    • pojištění domu,
    • dodávka tepla (ústřední vytápění),
    • dodávka teplé užitkové vody,
    • dodávka studené pitné vody,
    • osvětlení společných prostor v domě,
    • provoz společné televizní antény
    • měření tepla a rozúčtování tepla
    • další pravidelně poskytované služby schválené shromážděním společenství vlastníků (např. společný internet, úklidové služby).

    PŘÍLOHA Č. 2

    k příkazní smlouvě o zajišťování správy společných částí nemovitosti, domu č.p. xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Plná moc

    Společenství vlastníků domu xxxxxxxxxxxxxxxx se sídlem na ulici xxxxxxxxxxxxxx v xxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxx zapsané v rejstříku společenství vlastníků jednotek vedeném Krajským soudem v xxxxxxxxxxxx oddíl S, vložka č. ………… ze dne ……………………………………… IČO: …………………………….., DIČ CZ ……………………………………, s bankovním spojením …………………………………­………….., č.účtu ………........../………………, zastoupené: předsedou výboru společenství …………………………………­………………………………………, místopředsedou výboru společenství……………………­………………………………………………­..,

    pověřuje touto plnou mocí společnost

    SBD-xxxxxxxxxx,Správa majetku, se sídlem xxxxxxxxxxxxxxxxx, v xxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxx, zapsané v obchodním rejstříku vedeným Krajským soudem v xxxxxxxxxx, oddíl xxxxxxxxxxxxxx, vložka č.xxxxxxxxxxx ze dne xxxxxxxxxxxxxxxx , IČO: xxxxxxxxxxxxx, DIČ CZ xxxxxxxxxxxxxxxx, s bankovním spojením v, a.s., pobočka xxxxxxxxxxxxxxxx, č. účtu xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxx zastoupené: předsedou představenstva …………………………………­……………., prokuristou a ředitelem správy družstva ………………………………….

    aby jeho jménem (jménem uvedeného společenství vlastníků) činila právní úkony ve věci zajišťování poskytování níže uvedených služeb společenství vlastníků a zastupovala ho v právních věcech s tím spojených, aby jednala s úřady, orgány státní správy a orgány místní samosprávy, právnickými a fyzickými osobami, vyjma právních úkonů uzavírání a změn smluv jeho jménem, ke kterým zmocněna není, zejména tedy, aby ho zastupovala ve věci uzavřených smluv o poskytování služeb:  na dodávku tepla a teplé vody,  na dodávku vodného a stočného,  na dodávku elektrické energie do společných prostor,  na pojištění domu,  na servis a zajišťování provozu televizního anténního systému,  na servis a zajišťování provozu vodoměrů studené vody,  na servis a zajišťování provozu vodoměrů teplé vody,  na servis a zajišťování provozu měření a regulace tepla,  na zpracování a předložení daňových přiznání  případné další služby schválené shromáždění společenstvím vlastníků v souladu s jeho stanovami

    Tato plná moc se uděluje na dobu určitou od .............. do .............­....... . V xxxxxxxxxxxxxx dne..........­.............­........... Zmocnitel: předseda výboru společenství vlastníků .............­.............­.............­..........
    místopředseda výboru společenství vlastníků .............­.............­.............­.......... Plnou moc přijímám.
    Zmocněnec: předseda představenstva SBD-xxxxxxxxxxxxxxx .............­.............­.............­..........
    Prokurista a ředitel správy družstva .............­.............­.............­..........
     JaVa

    Vložil Kolemjdoucí (bez ověření), 7. Únor 2016 - 19:39

    Řekněte, že se smlouva nelíbí Vlastiksovi a JaVa. To je vyleká.

    Vložil Vlastiks, 7. Únor 2016 - 19:52

    … jdi do snickers !

    Vložil Vlastiks, 7. Únor 2016 - 19:33

    Argumentů je na tomto portále poměrně dost.

    Ale pokud nemáte „spřízněné duše“, pak proti Výboru s podporou mlčící většiny nemáte šanci.

    Vložil ADTZ (bez ověření), 7. Únor 2016 - 17:41

    Bydlíte v horáh, že mají vysokohorskou přirážku? Výběrové řízení za 15 000 Kč? Papír o dluhu 1 000 Kč (předepsaný formulář kde doplní jméno a jestli je dluh)

    Vložil Poznamka (bez ověření), 8. Únor 2016 - 1:29

    Organizování výběrového řízení, vyhodnocení 5 nabídek za 15 000,– Kč. Hodinová sazba odborného pracovníka TDI je 500 Kč/h, tj. cena odpovídá 30h kapacitě. To je cca 5h na jednu nabídku, plus 5h na společné věci. Bez rozdílu o jaký projekt jde, vyhodnotit nabídku za 5h, až tak moc času není. Ještě neuvažuji návštěvu referenčního místa na ověření kvality dodavatele z nabídky.

    Vložil Anon. (bez ověření), 6. Únor 2016 - 21:56

    Nedělejte to, neuzavírejte smlouvu o správě s SBD.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".