RWE - nefungující plynoměr

Vložil Verunka8962, 17. Říjen 2012 - 10:44 ::

Dobrý den,

bydlím v bytě, který máme v pronájmu už skoro 2 roky.Přislo nám vyúčtování od RWE a máme tam vysoký přeplatek.Zjistili jsme,že nam nefunguje plynoměr.Prav­děbodobně už nefungoval asi i minulý rok. Nevíme co ted s tím??Máme v plánu se cca do 3 měsíců přestěhovat. Tak jestli to řešit až se budeme odhlašovat. Nebo jim to teď aspoň nahlasit?Jak nám potom vypočítaji spotřebu? Je vůbec naše povinnost hlásit, že nám nefunguje plynoměr?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 17. Říjen 2012 - 14:05

    Pokud za každou cenu chcete něco platit, ohlaste závadu plynoměru, jak Vám zde radí jiní. Dodavatel vám obratem napočte za celý rok spotřebu podle směrných čísel, odpovídající počtu a druhu spotřebičů v jednotce. Budete platit i v případě, že jste nepoužívali všechny spotřebiče. Bránit se proti tomu nelze, je to uvedeno ve vaší smlouvě s RWE.

    Pokud není poctivá úhrada nákladů vaším cílem, pak v žádném případě nic nehlaste. Vyrovnejte vyúčtování a ihned ukončete odběr plynu (přejděte k jinému dodavateli).

    lake

    Vložil Krobot (bez ověření), 20. Říjen 2012 - 16:50

    trvá tři měsíce nepočítaje měsíc ve kterém dáváte výpověď. Pokud v té době prověří pracovník RWE funkčnost plynoměru nastane Vámi naznačovaný problém. Štěstí přeje připraveným. Když nahlásím jako solidní zákazník poruchu plynoměru s tím, že právě jsem se vrátil z ročního pobytu u tety v Dobříši mohu oprávněně požadovat aby odběr byl účtován jen za dobu, kdy byl využíván a to nejlépe mimo topnou sezonu. Problém totiž je i v tom, že mohu sice uzavřít tzv. sdruženou smlouvu s jiným obchodníkem, ale distributor, který mimo jiné vlastní i plynoměr je stále RWE. Od zjištění vadného plynoměru neutečete. Je tedy třeba mít vhodné argumenty pro dohodu o uznání délky doby odběru. Tzv. sankčí výpočet podle počtu spotřebičů a směrných čísel se použije pouze při tzv. neoprávněném odběru (zásah do měřidla nebo odběr bez něho). Zde je možná dohoda (chyba není na Vaší straně), jen je třeba postupovat věrohodně a chytře.

    Vložil lake, 20. Říjen 2012 - 17:59

    Ve verzi smluvních podmínek RWE, platných od 26. února 2010, se náhradní výpočet spotřeby (podle počtu, druhu a příkonu nainstalovaných spotřebičů) může použít i při poruše plynoměru. Cituji: „Obchodník je oprávnen vyúctovat spotrebu plynu výše uvedeným zpusobem i v prípade poruchy meridla (plynomeru).“

    lake

    Vložil Krobot (bez ověření), 17. Říjen 2012 - 13:44

    Pokud program RWE zjistí, že se spotřeba za poslední období oproti minulosti podstatně snížila vyšle pracovníka ověřit funkčnost plynoměru a stav plomb. A to i bez Vaší přítomnosti a součinnosti (pokud je plynoměr mimo byt). Po té může dodavatel spotřebu zpětně stanovit výpočtem a doúčtovat. S tímto výpočtem ovšem nemusíte souhlasit, protože není Vaší povinností trvale bydlet a užívat spotřebiče v topné sezóně a je na straně dodavatele aby prokázal oprávněnost svého požadavku. Na linku 1239 bych ohlásil pravděpodobnou nefunkčnost, které jste si právě nyní všimli.

    Vložil Jandus (bez ověření), 17. Říjen 2012 - 12:09

    Dřív nebo později to dodavatel zjistí a bude Vám zpětně účtovat pravděpodobnou spotřebu podle té minulé. I po přestěhování si Vás najde. Rozlučte se s doplatkem.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".