RWE - nefungující plynoměr

Vložil Verunka8962, 17. Říjen 2012 - 10:44 ::

Dobrý den,

bydlím v bytě, který máme v pronájmu už skoro 2 roky.Přislo nám vyúčtování od RWE a máme tam vysoký přeplatek.Zjistili jsme,že nam nefunguje plynoměr.Prav­děbodobně už nefungoval asi i minulý rok. Nevíme co ted s tím??Máme v plánu se cca do 3 měsíců přestěhovat. Tak jestli to řešit až se budeme odhlašovat. Nebo jim to teď aspoň nahlasit?Jak nám potom vypočítaji spotřebu? Je vůbec naše povinnost hlásit, že nám nefunguje plynoměr?

  • plyn

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil lake, 17. Říjen 2012 - 14:05

Pokud za každou cenu chcete něco platit, ohlaste závadu plynoměru, jak Vám zde radí jiní. Dodavatel vám obratem napočte za celý rok spotřebu podle směrných čísel, odpovídající počtu a druhu spotřebičů v jednotce. Budete platit i v případě, že jste nepoužívali všechny spotřebiče. Bránit se proti tomu nelze, je to uvedeno ve vaší smlouvě s RWE.

Pokud není poctivá úhrada nákladů vaším cílem, pak v žádném případě nic nehlaste. Vyrovnejte vyúčtování a ihned ukončete odběr plynu (přejděte k jinému dodavateli).

lake

Vložil Krobot (bez ověření), 20. Říjen 2012 - 16:50

trvá tři měsíce nepočítaje měsíc ve kterém dáváte výpověď. Pokud v té době prověří pracovník RWE funkčnost plynoměru nastane Vámi naznačovaný problém. Štěstí přeje připraveným. Když nahlásím jako solidní zákazník poruchu plynoměru s tím, že právě jsem se vrátil z ročního pobytu u tety v Dobříši mohu oprávněně požadovat aby odběr byl účtován jen za dobu, kdy byl využíván a to nejlépe mimo topnou sezonu. Problém totiž je i v tom, že mohu sice uzavřít tzv. sdruženou smlouvu s jiným obchodníkem, ale distributor, který mimo jiné vlastní i plynoměr je stále RWE. Od zjištění vadného plynoměru neutečete. Je tedy třeba mít vhodné argumenty pro dohodu o uznání délky doby odběru. Tzv. sankčí výpočet podle počtu spotřebičů a směrných čísel se použije pouze při tzv. neoprávněném odběru (zásah do měřidla nebo odběr bez něho). Zde je možná dohoda (chyba není na Vaší straně), jen je třeba postupovat věrohodně a chytře.

Vložil lake, 20. Říjen 2012 - 17:59

Ve verzi smluvních podmínek RWE, platných od 26. února 2010, se náhradní výpočet spotřeby (podle počtu, druhu a příkonu nainstalovaných spotřebičů) může použít i při poruše plynoměru. Cituji: „Obchodník je oprávnen vyúctovat spotrebu plynu výše uvedeným zpusobem i v prípade poruchy meridla (plynomeru).“

lake

Vložil Krobot (bez ověření), 17. Říjen 2012 - 13:44

Pokud program RWE zjistí, že se spotřeba za poslední období oproti minulosti podstatně snížila vyšle pracovníka ověřit funkčnost plynoměru a stav plomb. A to i bez Vaší přítomnosti a součinnosti (pokud je plynoměr mimo byt). Po té může dodavatel spotřebu zpětně stanovit výpočtem a doúčtovat. S tímto výpočtem ovšem nemusíte souhlasit, protože není Vaší povinností trvale bydlet a užívat spotřebiče v topné sezóně a je na straně dodavatele aby prokázal oprávněnost svého požadavku. Na linku 1239 bych ohlásil pravděpodobnou nefunkčnost, které jste si právě nyní všimli.

Vložil Jandus (bez ověření), 17. Říjen 2012 - 12:09

Dřív nebo později to dodavatel zjistí a bude Vám zpětně účtovat pravděpodobnou spotřebu podle té minulé. I po přestěhování si Vás najde. Rozlučte se s doplatkem.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".