Rozúčtování nákladů za úklid společných prostor v bytovém domě

Vložil PhDr. Janka Zac..., 21. Červen 2011 - 19:39 ::

Prosím o vysvětlení či radu ve věci týkající se úklidu společných prostor v domě. Náklady na úklid jsou plně na nás – 17 vlastnících, přestože v domě jsou 2/3 – tedy 43 neobsazených bytů. Jelikož se většinový vlastník na nákladech za úklid podílet odmítl a správce nemovitosti jej v tom podpořil a pro nás by náklady na úklidovou službu byly neúnosné, provádíme úklid společných prostor sami, na vlastní náklady. Po týdnu se v úklidu střídáme a uklízíme si sami. Starší a nemocní vlastníci si na úklid musí vždy někoho zjednat a zaplatit. Jedná se o rozsáhlé chodby a schodiště /budova byla původně internátním zařízením/. Zkoušeli jsme jeden měsíc neuklízet, ale vzhledem k tomu, že se v domě pohybuje spousta cizích osob, jako jsou zedníci, údržbáři a pod., kteří opravují postupně chátrající byty většin. vlastníka, a nepořádek se už nedal snášet, pokračujeme dál v úklidu. V zimě se jedná i o úklid sněhu. Byli bychom rádi, kdyby úklid v domě zajistila správcovská firma a na nákladech se podílel i většinový vlastník. Zatím jsme neuspěli a ani nevíme, zda se můžeme nějak bránit.Prohlášení vlastníka budovy ani pravidla pro užívání společných prostor nemáme ani nevíme co je jejich obsahem. Vlastník budovy a současně i většinový vlastník nám je ani na naši žádost nepředložil a ve všech věcech rozhoduje sám. To se týká i rozúčtování nákladů za výtah a společnou energii, která je rozúčtována pouze nám 17 vlastníkům. Předem děkuji za odpověď.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Květa (bez ověření), 22. Červen 2011 - 6:02

    Jste ve velice složité situaci, v podstatě jste rukojmí většinového vlastníka. Většinový vlastník si dělá co chce, vy nemáte možnost většinového vlastníka přehlasovat, bude si dělat co bude chtít i nadále. Na druhé straně nejste povinni uklízet rozsáhlé prostory, nejste úklidová služba pro většinového vlastníka. Pokud by se vám povedlo prosadit na úklid úklidovou službu a neznáte pravidla fungování, neznáte obsah prohlášení vlastníka, náklady na úklid úklidovu firmou vám stejně rozúčtují. Bude vás to stát spoustu peněz. V podstatě máte dvě možnosti jak z toho. Zaplatit si právníka a svá práva a plnění povinnosti většin. vlastníka si zajistit právní cestou. Nenapsala jste kdo je většinový vlastník. Pokud je to developer, podnikatel, majitel domu, tak tudy cesta nevede. V našem právním srabu mu stejně všichni půjdou na ruku, vy zaplatíte spoustu peněz a ničeho se nedomůžete. Druhá varianta ta jednodušší a snaží je prodat byt a odstěhovat se jinam. Správce do toho všeho nemá co kecat, není k tomu kompetentní. Jak vidíte kecá a nic s tím nezmůžete. Možná vám někdo další poradí něco moudřejšího, ale realizovat a dotáhnou do praktického konce jakoukoliv dobrou radu pro vás je myslím ve vaší situaci málo reálné. Poslední poznámka – nejsem si jista, zda jsou spravedlivě rozúčtované i ostatní náklady v domě.

    Vložil G.X, 21. Červen 2011 - 20:50

    Dobrý den,

    duplicitní dotaz s problémem probíraným v souvislosti se stejným domem zde http://www.portalsvj.cz/…azenych-bytu

    G.X.

    Vložil lake, 21. Červen 2011 - 20:09

    V první řadě si ujasněte, zda úklid společných prostor je ve vašem domě veden jako služba, nebo jde o náklad na správu domu. Jde-li o službu, způsob rozúčtování nákladů je uveden v Prohlášení vlastníka budovy (viz katastr), nebo v některém usnesení shromáždění. Způsob rozúčtování vám samozřejmě na požádání musí sdělit SVJ a doložit na základě čeho je takto postupováno. Až budete tato pravidla znát, napište je sem a můžeme o věci dumat dále.

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".