Rekolaudace na bytovou jednotku z nebytové

Vložil Jakub Bakeš, 4. Červenec 2018 - 18:22 ::

Dobrý den, mám dle katastru jiný nebytový prostor, který byl kolaudovaný jako kancelář, ale od roku 2012 mám kolaudační souhlas jako byt, ale na katastru je stále jiný nebytový prostor. Když jsem na katastr dodal změnový formulář s kolaudačním souhlasem, řekli mi, že mi to nezapíšou, pokud nedodám souhlas SVJ se změnou využití. Tento souhlas jsem se snažil získat na shromáždění SVJ, kde nás prý bylo málo ( pod 75 %), takže se o tom nehlasovalo. Když jsme posílali doporučeně žádost se změnou všem majitelům SVJ, tak se nám dostala zpět jen malá část souhlasů. Takže není možné tento souhlas od SVJ dostat. Poradí mi někdo s tímto problémem, který je asi neřešitelný a velmi únavný ( zvlášt, když pomyslím na to, že o mém bytu, mém majetku, má rozhodovat někdo cizí ??? ).

Děkuji s pozdravem Jakub Bakeš.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 5. Červenec 2018 - 22:37

    měl mít ke stavebnímu řízení o změně užívání. Takže je možné požádat stavební úřad aby o tom vydal katastrofickému úřadu potvrzení. Jinak souhlasy vlastníků se nevydávají hlasováním a obesílat je dopisem bez vložené ofrankované obálky s vypsanou adresou je holý nesmysl. Posílat vlastníkům doporučený dopis a nutit je jít na poštu do fronty je další pitomost. Každý kdo zjistí proč ztratil hodný kus svého času takovou žádost hodí naštvaně do koše. Normální je lidi k večeru nebo o víkendu obejít a osobně požádat o podpis nejlépe na samostatném listě, kde je v hlavičce meritum věci. Jeden podpisový arch je také netaktický tah (příjďte až tam bude Pepa a Franta…).

    Vložil Pavel II (bez ověření), 5. Červenec 2018 - 22:39

    To je absolutní pitomost. Ten na nic nepotřebujete.

    Vložil Friedrich (bez ověření), 5. Červenec 2018 - 13:37

    Proč to chcete? Z praktického hlediska nezískáte ničeho. Kromě toho Vám případně zapíší atelier, nikoliv kancelář. A ten se zapisuje, nejsou-li splněny podmínky pro byt (např. osluěnní).

    Vložil JaVa, 5. Červenec 2018 - 8:40

    „od roku 2012 mám kolaudační souhlas jako byt“

    Zřejmě se ve Vašem případě jedná o změnu prohlášení vlastníka k budově,kde v oddíle rozdělení na jednotky, není Vaše jednotka uvedena jako bytová,ale jiný prostor(popř.ne­bytová jednotka) a k následné změně PV dle § 1169 odst.2 z.č. 89/2012 Sb., je vyžadován 100 % souhlas všech vlastníků jednotek v domě a nikoliv pouze souhlas právnické osoby SVJ.Ta s Vaším problémem nemá nic společného a její souhlas, nepotřebujete.

    1)Navštivte přímého nadřízeného dotyčného „úředníka“ KN,který Vám tvrdí,že něco nejde a vyžádejte si od něho písemný doklad o § znění zákona, na jehož základě jeho podřízený odmítl Vaši změnu zapsat!Pokud někdo, něco na „úřadě“ tvrdí,musí to i odůvodnit!

    2)Zkuste znovu obejít všechny vlastníky jednotek v domě a nechejte si podepsat dohodu o úpravě/doplně­ní PV.

    Přeji hezký sváteční den.JaVa

    JaVa

    Vložil Jakub Bakeš, 5. Červenec 2018 - 9:51

    Dobrý den, děkuji za odpověd, volal jsem tomu úředníkovi, co mi toto zamítl a on to dohledával, proč mi to nemůže povolit (i v tom zamítnutí byly nějaké §), že prý je potřeba 100 % souhlas nebo na schůzi SVJ 50 % a více souhlasů, ale právník co zastupuje SVJ řekl, že nás přišlo jen 63 % na shromáždění a že dle stanov je potřeba 75 % účast, abychom o tomto hlasovali, takže se nehlasovalo…V Praze v paneláku určitě neseženu 100 % souhlasů a myslím, ž ani nikdy nedorazí 75 % majitelů na schůzi SVJ … :(

    Vložil Romeo (bez ověření), 21. Červenec 2018 - 10:41

    JaVa má pravdu – jak čtu diskuzi

    Dle mého jste podcenil věc hned v zárodku. Nebytová prostora (NP) pokud se opravdu jedná o NP dle zákona je dělena podílově mezi jednotlivé vlastníky BJ Ne vždy musí mít všichni vlastníci BJ podíly i na NP. K meritu věci – měl jste mít hned na začátku 100% souhlas všech vlastníků. Pokud je navíc správcem LBD či SBD je to ta nejhorší možná varianta, jaká může být. Předpokládám, že máte alespoň něco v ruce a přestavěl jste NP na BJ a chcete tak zanést do KN. Je to logické, neboť ceny NP a BJ se zásadně liší. Pokud máte hmatatelné důkazy, že jste tak jednal na základě nějakého smluvního ujednání, pak by Vám zbývala varianta náhrada škody ve formě zmařené investice, kterou byste musel uplatnit vůči SVJ jako celku. Myslím, že je lépe se domluvit se všemi vlastníky – využijte nejbližšího shromáždění a nebo zadejte požadavek, aby statutární orgán dal o věci hlasovat na shromáždění, případně formou per rollam Hodně štěstí, ale lidská závist je bezmezná

    Vložil JaVa, 5. Červenec 2018 - 12:06

    „volal jsem tomu úředníkovi, co mi toto zamítl a on to dohledával, proč mi to nemůže povolit (i v tom zamítnutí byly nějaké §),“

    Mohl by jste,prosím, zde to § znění uveřejnit,abychom se poučili všichni a nevařili „z vody“.

    Děkuji.JaVa

    Vložil : (bez ověření), 5. Červenec 2018 - 10:01

    Neříkejte, že máte ve stanovách napsané, že při odsouhlasní rekolaudace jednotky je potřeba, aby to odhlasovalo 75 %. To tam určitě nemáte.Napište, co máte o hlasování uvedené ve stanovách. Další možnost je, aby souhlas vyslovil soud. Já bych řekla, že lidem je naprosto jedno, že vy o něco usilujete. Hrají mrtvého brouka. Musíte být o to aktivnější vy. Oslovte majitelé bytů osobně. Vysvětlete jim o co jde a pokuste se získat podpisy.

    Vložil baky99 (bez ověření), 9. Červenec 2018 - 8:08

    Dobrý den, toto jsem psal na SVJ dnes…

    Dobrý den,

    při shromáždění SVJ v Jažlovické jsme řešili souhlas vlastníků s převodem mojí a vašich NJ na byty. Chtěl bych toto téma znovu navrhnout v další schůzi SVJ ve stejném znění. Ve stanovách co jsem pročítal je potřeba 75 % souhlas zúčastněných ke změnám týkajících se společných částí domu, což samozřejmě můj i vaše NJ nejsou. Moje NJ je v osobním vlastnictví a dle Katastrálního úřadu mi stačí 50 % zúčastněných na schůzi, aby tento údaj katastrální úřad zapsal. Proto se domnívám, že právník, který byl na shromáždění a tvrdil, že se o tomto bodu nebude hlasovat při účasti 63 % zúčastněných neměl pravdu a prosím o zpětnou vazbu a vyjádření se k tomuto bodu. Dále bych chtěl navrhnout, aby ke každému bodu k hlasování při shromáždění bylo v závorce uvedeno, kolik % je zapotřebí k odsouhlasení daného bodu, aby již nevznikaly sporné situace při hlasování a vlastníci si toto mohli prostudovat s dostatečným předstihem před shromáždění.

    Děkuji s pozdravem Jakub Bakeš.

    a dále zasílám odkaz na stanovy …

    https://rejstrik-firem.kurzy.cz/…vo-vysehrad/

    Vložil MKB (bez ověření), 9. Červenec 2018 - 13:17

    Stanovy SVJ najdete na justice.cz, Veřejný rejstřík, zadat IČ 01477242, sbírka listin, notářský zápis [NZ 14/2016]…

    https://or.justice.cz/…is-sl-detail?…

    Vložil Okolojdoucí (bez ověření), 9. Červenec 2018 - 8:46

    Dal jste odkaz na SBD Vyšehrad, kde stanovy SVJ nejsou. Jste vůbec SVJ?

    Vložil baky99 (bez ověření), 12. Červenec 2018 - 14:16

    Ano, jsme SVJ od roku 2016 a předsedá tomu družstvo. V tom dokumentu je to i psaný …

    Vložil Jakub Bakeš, 5. Červenec 2018 - 20:52

    Zkusím zažádat o zaslání stanov od SVJ. o 75 % mluvil právník našeho SVJ, že to tak musí být, takže to zkusím pročíst a dám vědět.

    Vložil NN (bez ověření), 5. Červenec 2018 - 20:57

    Proč to dělat jednoduše když to jde složitě...........

    Stanovy si stáhnete z rejstříku Společenství vlastníků jednotek: www.justice.cz

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".