Reklamace ročního vyúčtování

Vložil předseda výboru společenství (bez ověření), 12. Červen 2013 - 7:38 ::
  1. Kdo je oprávněn reklamovat roční vyúčtování v případě, že ten kdo písemně reklamuje na společenství není členem společenství, ale je pouze „nájemníkem“ bytového družstva, které je i zapsáno ve výpisu z katastru?
  2. Je reklamace platná, když je zaslána o 10 dní později než je lhůta 21 dní od převzetí vyúčtování, která je jasně uvedena ve vyúčtování, v kontextu s § 7, vyhlášky 372/2001.

Děkuji za odpověď.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Karel P. (bez ověření), 13. Červen 2013 - 0:45

    Ve vyhlášce 372/2001 Sb. se píše o rozúčtování mezi konečné spotřebitele. Konečným spotřebitelem je podle mě nájemník, ten se tam ohřívá, myje nádobí, sprchuje se apod.

    Vložil lake, 13. Červen 2013 - 6:49

    Nikoliv. Konečným spotřebitelem je osoba, která je v právním vztahu k poskytovateli služby. Konečným spotřebitelem v tomto případě není nájemce, nýbrž vlastník bytové jednotky v domě.

    Nájemce je – jak jistě víte – v právním vztahu pouze ke svému pronajímateli. Pouze vůči němu může nájemce uplatňovat případné právo na vyúčtování služeb a případné reklamace tohoto vyúčtování. Nájemce družstevního bytu ať se obrací na družstvo a postupuje v souladu se svou nájemní smlouvou.

    Jestliže reklamující nájemce neprokázal plnou moc k zastupování vlastníka jednotky, mělo by SVJ nájemce vyzvat k jejímu předložení. V tomto případě může ovšem reklamaci rovnou odložit pro překročení časové lhůty.

    lake

    Vložil Poznámka (bez ověření), 12. Červen 2013 - 13:24

    nezapomeňte že vyhláška 372 se týká jen tepla a teplý vody. A pokud nemáte stanoveno ve stanovách nějaký jiný postup – je jen na benevolenci vlastníků zda Vám trpí vyrovnání i jiných služeb až v termínu daném touto vyhláškou. Jinak platí, že se musí vyúčtování služeb (jiných než teplo a teplá voda) provést neprodleně po výzvě oprávněné osoby a po skončení účetního období nebo po skončení vztahu SVJ-člen_SVJ

    Reklamaci zamítněte, ale vězte že 21 je doba minimální a Vaše snaha ji zamítnout jen proto že byla podána NEPATRNĚ později – pakliže má reálné jádro – je jen obstrukční způsob zvyšování zloby ve Vašem SVJ, zvlášť když Vám vyhláška dává zcela debilně možnost vyrovnat přeplatky až před koncem 7-ho nebo dokonce i 8-ho měsíce a Vy se tu handrkujete o 10-dní. Rozúčtovatel má erudici a 4-měsíce v roce aby vyúčtování vypracoval ale vlastník má podle Vás rozmotat jeho „výplaz“ za 21-dní ????

    Vložil petrsv, 12. Červen 2013 - 9:35
    1. V SVJ vyřizuje reklamaci vlastník. Je-li vlastník družstvo, vyřizuje tedy reklamaci družstvo, resp. jeho zástupce, pokud tím nepověří třetí osobu.
    2. Když je na něco lhůta 21 dnů, tak je v 22. den už pozdě, to je jasné.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".