Půdní vestavba - Bude nutný souhlas 100% vlastníků i od nového roku?

Vložil Anonymous, 6. Prosinec 2008 - 18:46 ::

Dobrý den, zaslechla jsem, že od nového roku by měla vstoupit v platnost novela zákona, podle kterého je nyní nutný souhlas všech vlastníků v SVJ s odkoupením společných prostor za účelam půdní vestavby. Od nového roku údajně má stačit souhlas většiny spoluvlastníků. Již jednou jsme se pokoušeli odkoupit část půdy za účelem vybudování samostatné bytové jednotky a ačkoliv to zprvu vypadalo nadějně, lidská závist se stala nepřekonatelnou překážkou. Vestavba by nebyla nad naším bytem, ale nad bytem postarších manželů, kteří s tím nesouhlasí už jen kvůli obavám z hluku. Přitom vše je dohodnuto tak, že by se to jejich bytu nijak nedotklo (stoupačky, plyn atd. by bylo taženo z bytu vedle od známých, kteří již projektují odsouhlasenou vestavbu nad svým bytem). Jinak vestavbě z technického hlediska by nic jiného nebránilo.

Pokud tato úprava zákona vstoupí v platnost, bude nutný souhlas manželů pod plánovanou vestavbou i v případě že stavba nezasáhne do jejich bytu a jedná se o společné prostory SVJ? Předběžně s tím souhlasí téměř všichni kromě zmiňovaných manželů a našich sousedů.

Lucie K.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel, 7. Prosinec 2008 - 12:18

    Od Nového roku novela ZoVB nebude. Chystá se sice k 1.9.2009, ale to se asi také nestihne, protože byla již 2× vrácena Legislativní radou vlády pro neústavnost.

    Nicméně ani novela Vám nepomůže. Pokud chcete změnu na společných částech domu (SČD), tak budete muset mít souhlas 100% vlastníků, neboť se jim zmenší jejich majetek – podíl na SČD).

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Eva (bez ověření), 23. Duben 2009 - 20:26

    Po vyřízení všech potřebných záležitostí včetně podpisu všech vlastníků bytů,a na pokyn zastupitele MÚ jsme začali provádět přestavbu.Z půdního prostoru jsme vytvořili dvě menší místnosti k jedné místnosti,která již byla v našem vlastnictví.Během přestavby se však staly změny v obsazení na MÚ a změny v domě(prodej bytu jinému).Jelikož dosud nebyl proveden zápis na katastrálním úřadu,musela jsem znovu shánět podpisy všech majitelů bytů.Nastal však problém s jedním(tím novým)majitelem­.Koupil stejný byt a chce si také udělat přístavbu z půdního prostoru.Ostatní majitelé bytů však s jeho návrhem nesouhlasí a chtějí ponechat zbylou část půdního prostoru k užívání. Došlo k situaci,že nový majitel nám nechce dát podpis k možnosti odkoupení přistavby,dokud mu nezajistíme,aby i on si mohl přístavbu uskutečnit.Nemůžeme však k tomu přesvědčovat ostatní majitelé bytů,kteří chtějí zbytek půdního prostoru ponechat.Chování nového majitele působí jako vydírání.Přístavba je hotová již několik let a chceme ji odkoupit.Poradíte mi jak můžem postupovat?Nový zákon,který by tuto záležitost vyřešil bychom uvítali.Stačil by souhlas většiny a vše by bylo vyřešeno.

    Vložil E56 (bez ověření), 23. Duben 2009 - 20:34

    Vážená paní Evo,

    úplně jsem nepochopil, zda jste již dříve získala souhlas majitele domu, či nikoliv. Pokud ano, pak tento souhlas platí, změny na MÚ nebo převody jednotek na tom nemohou nic změnit, nový souhlas není potřeba. Pokud ne, pak je třeba vycházet ze stávající situace.

    E56

    Vložil Eva (bez ověření), 23. Duben 2009 - 20:40

    Jedná se o společenství vlastníků bytů.Není majitel domu.Souhlas od všech tehdejších vlastníků byl.

    Vložil Petr, 12. Prosinec 2008 - 9:46

    Nepoukazoval bych na lidskou závist. Jakou protihodnotu jste společenství za odkoupení nabídli, či-li co by z toho měli dotyční nesouhlasící? Pokud Kč, byly by do FO nebo na ruku ? Pokud do FO, tak z něj potom čerpáte i Vy, a část byste tedy odčerpal. O to bych já jako spoluvlastník zájem neměl. Uvědomil jste si to nebo jste to zatajil? Pokud Kč na ruku, tak asi daněné. Dále administrativa na katastru s přepisem podílu na celkové ploše domu, přesněji zvětšení celkové plochy bytů.

    Vložil Lucie K. (bez ověření), 21. Prosinec 2008 - 14:47

    Svým způsobem jim to nepřinese nic, ale ani by jim neubylo (mluvím o těch, kteří žijí na druhé straně domu o dvě patra níž). Jestli FO, nebo na ruku již nemá cenu řešit (část z něho sice odčerpáme, ale do FO zaplatíme i za svojí část společného prostoru), stejně tak jako administrativu, kterou za celý SVJ již roky vyřizuje manžel a to včetně zmiňované půdní vestavby vedle, která se již realizuje. BTW: Když říkám závist, tak vím o čem mluvím.

    Vložil Anon (bez ověření), 12. Prosinec 2008 - 9:57

    Protihodnota při koupi je obvykle vyjádřena v jednotkách platné měny (např. ve švýcarských francích) a hradí se obvykle prodávajícímu.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".