Provozovatel v nájmu města nedodržuje limity stanovené kolaudačním souhlasem

Vložil vinccz, 22. Červen 2021 - 11:21 ::

Dobrý den,

v rámci našeho bytového domu se v 1.PP a 1.NP nachází prostor v majetku města. Ten byl v minulosti změněn z nebytového prostoru, skladu, na nebytový prostor k pořádání kulturních představení, a to kolaudačním souhlasem stavebního úřadu.

Tento kolaudační souhlas stanoví limity hluku uvnitř provozovny a zároveň limity počtu přítomných osob. Existence těchto limitů nám v SVJ nebyla známa, ale po jejich objevení je jasné, že provozovatel kulturních akcí v nájmu města limity dlouhodobě porušuje. Mám tři dotazy.

  1. Které orgány jsou povinny zajistit kontrolu a dodržování limitů? Domnívám se, že pro hladinu hluku je to místní hygienická stanice, nicméně ta na svém webu uvádí, že regulace veřejné produkce hudby přešla tak, jak je tomu v ostatních evropských zemích, plně do kompetence obcí. Na limity účastníků by měl dohlížet daný stavební úřad, je to tak?
  2. Kdo je právně zodpovědný / žalovatelný za porušování limitů kolaudačního souhlasu. Majitel (město) nebo provozovatel v nájmu města?
  3. Rovněž mě zajímá, jaké má město možnosti navýšit limity v kolaudačním souhlasu. Předpokládám, že taková změna kolaudačního souhlasu by musela být schválena na shromáždění minimálně prostou, ne-li 3/4 většinou, a stavební úřad by musel vydat nový souhlas s vyššími limity. Nebo má město možnost, jak SVJ obejít a zvýšit limity bez souhlasu SVJ?

Předem díky za vysvětlení.

  • hluk

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil dot (bez ověření), 22. Červen 2021 - 11:47

Kdo odsouhlasil změnu kolaudace v bytovém domě? To vidím jako primární problém.

Obraťte se (jménem SVJ) písemně na město s žádostí o nápravu.

Ad 1) když je vám známo, že to dlouhodobě porušuje, tak první co uděláte je vyzvat k dodržování… kde není žalobce…

Ad 2) obešlete popř. žalujte oba :)

Ad 3) to nevím, ale ad2 a pak podle InfoZákona je město a všechny OVM povinno odpovědět všechny vaše všetečné dotazy do 15 dnů. Včetně podkladů viz 1. odst. Stačí se jen podepsat, doplnit adresu z občanky a datum nar. Ale nejdřív bych se tam šel normálně zeptat a postup InfZákona použil až jen kdyby se cukali a nespolupracovali. Oni na to musejí založit spis a vést agendu, dost práce.

Imho je vašim partnerem vlastník – město, Ale tím že to budete adresovat paralelně nájemci i vlastníkovi, určitě nic nezkazíte.

Třeba vám někdo poradí lepší postup…

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".