Propojení bytů

Vložil Aneta-s, 17. Říjen 2016 - 12:33 ::

Dobrý den,

jsme vlastníci dvou sousedících bytových jednotek a rádi bychom mezi těmito byty udělali průchod. Tento průchod by procházel nosnou zdí, ovšem jde pouze o vybourání průchodu, nikolik bourání celé stěny. Byty mohou zůstat jako dvě bytové jednotky, není nutné je slučovat v jednu. Kladné vyjádření statika k záměru a způsobu provedení propojení dvou bytů skrze nosnou stěnu již máme. Otázka je, zda je potřeba souhlas všech vlastníků podle nového občanského zákoníku? Nebo zda to lze vyřešit pouze ohláškou na stavebním úřadě a ohlášením SVJ.

Děkuji za odpověď.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 16:24

    předložíte na SÚ se žádostí o vydání rozhodnutí. Je srdečně jedno jestli budou akceptovat ohlášení nebo vydají SP. SÚ Vás vyzve doložit souhlasy vlastníků. Správně všech. Pokud chtějí jen 3/4 je to jejich problém a odpovědnost. Pak podle podmínek v SP realizujete.

    Vložil MMM (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 13:34

    Stavební povolení a souhlas spoluvlastníků, nosná zeď bude společná část, bude tedy třeba souhlas spoluvlastníků.

    Vložil JaVa, 17. Říjen 2016 - 13:15

    Je ten dům sestaven z panelů, nebo se jedná o cihlovou stavbu? V panelu je zakázané bourat pomocí pneumatického kladiva, otvor se vyřezává vidiovou pilou.V cihle se umístí nad otvorem překlad a lze pokračovat klasickým způsobem. JaVa

    Vložil Aneta-s, 17. Říjen 2016 - 13:35

    Je to dům z panelu, statik to bezproblémů povolil a překlad ani nebude potřeba. Jde nám spíš o to, jestli to musí schválit všichni vlastníci?

    Vložil JaVa, 17. Říjen 2016 - 14:49

    Jelikož se nikomu z vlastníků jednotek, nebude měnit jejich podíl na společných částech domu,tak by Vám mělo stačit posouzení statika,stavební povolení a dokumentace včetně pracovních postupů, povolených k těmto pracem.Kopie těchto dokumentů předejte statutárnímu orgánu ještě před započetím prací.Jejich souhlas k tomu potřebovat nebudete.Znovu opakuji,tyto otvory je nutné vyřezávat a nikoliv bourat!Nedoporučuji to provádět svépomocí,pokud nemáte potřebnou kvalifikaci,kterou můžete SVJ v případě vzniku jakékoliv škody řádně doložit. JaVa

    Vložil hliník (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 15:19

    Platí to co je zde uvedeno i když bych chtěl propojit dva byty nad sebou schodištěm? Byty by se neslučovaly. V domě je společenství vlastníků. Na stav.odboru /Praha/ mi sdělili, že potřebuji písemný souhlas 3/4 vlastníků, vyjádření statika, od hasičů dokumentaci požárně bezpečnostního řešení, souhlas hygieny.

    Vložil JaVa, 17. Říjen 2016 - 15:52

    Zkuste kontaktovat autorizovaného technika na SÚ vaší obce.Opět by mělo platit,že pokud se nebude měnit jednotlivým vlastníkům jednotek jejich podíl a nebudete tyto jednotky slučovat na KÚ v jednu,tak by Vám do Vašich stavebních úprav SVJ zasahovat nemělo,samozřejmě pokud Vy nebudete zasahovat a měnit společné části domu.Vyjádření statika,SÚ,Hasičů a Hygieny bude zřejmě nutné.JaVa

    Vložil Novák (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 18:11

    JaVa,

    vůbec vám nerozumím. V předchozím příspěvku píšete, že „Kopie těchto dokumentů předejte statutárnímu orgánu ještě před započetím prací.Jejich souhlas k tomu potřebovat nebudete.“

    Nyní píšete, že „tak by Vám do Vašich stavebních úprav SVJ zasahovat nemělo,samozřejmě pokud Vy nebudete zasahovat a měnit společné části domu.“

    Aneta ale mění společnou část domu (vybouráním průchodu do nosné stěny, která je společnou částí domu). Není podstatné, že se nemění spoluvlastnické podíly, podstatné je, že se má měnit společná část domu. Takže je jednoznačně nutný souhlas všech vlastníků.

    Vložil JaVa, 18. Říjen 2016 - 8:54

    Předpokládám,že v tomto konkrétním případě půjde především o vydání souhlasu obou majitelů bytů,kterých se přestavba přímo dotýká.A ti svůj souhlas určitě dali.Nevím, jakým způsobem se bude znovu přepočítávat spoluvlastnický podíl všech majitelů bytů v domě,když jim ve své podstatě nic nebude chybět ani přebývat.Proto si myslím,že pokud, proti tomuto otvoru ve zdi nevznáší žádné námitky statik,tak by neměl být problém s jeho realizací.Samoz­řejmě s Vámi musím souhlasit,že úplně košér to není.Mě více zaráží to ,proč chce někdo spojovat dvě jednotky průchodem,když je nemíní sloučit v jednu na KN.Tam bych viděl do budoucna postranní úmysl.Lepším řešením by byla změna prohlášení vlastníka za účelem vzniku nové (sloučené) bytové jednotky.Pak by tato stavební úprava měla své opodstatnění. JaVa

    Vložil Novák (bez ověření), 18. Říjen 2016 - 10:28

    Jak jsem uvedl níže, podle § 1175 nesmí vlastník změnit společné části domu. Vy se domníváte, že vybourání otvoru do společné části domu tj. nosné zdi není změnou společné části domu?

    Nechávám stranou, zda by měla nebo nemusela být tato konkrétní změna společné části (nový otvor v nosné zdi) zanesena do prohlášení vlastníka změnou prohlášením, jak argumentuje správce § 1169.

    Vložil Aneta-s, 17. Říjen 2016 - 15:56

    Právě, že nám bylo řečeno, že když se jedná o probourání nosné zdi, tak ta je ve společném vlastnictví všech, i když je jen mezi našimi byty, a proto musíme mít to povolení od všech, myslíte, že to tak není?

    Děkuji.

    Vložil JaVa, 17. Říjen 2016 - 16:21

    Můžete nám to vyjádření vašeho SVJ, dát k přečtení.Sa­mozřejmě ,že citlivá data můžete začernit.Děku­ji.JaVa

    Vložil anetas (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 18:56

    Bohuzel nemame pisemne vyjadreni, resime to pres telefony a momemtalne se spravcem nemovitosti na ktereho nas SVJ odkazalo v reseni teto zalezitosti a spravce nam rekl, ze jejich pravnik rika, ze musime mit souhlas vlastniku na zaklade noveho obcanskeho zakoniku paragrafu 1169, ktery ma toto zastitovat.

    Vložil ik (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 20:14

    Myslíte-li SVJ konkrétně Váš výbor, pak jsou osoby ve výboru dost nekompetentní, nemají Vás co odkazovat na správce, ten v žádném připadě nerozhoduje o stavebních úpravách jednotlivých vlastníků. My řešili před nedávnem rovněž žádost jednoho vlastníka s přestavbou jeho b.j. U nás to probíhalo takto. Stavební odbor požadoval souhlas výboru SVJ(jednalo se o ohlašovací povinnost nikoliv o stavební povolení),vlastník požádal výbor, předložil zpracované plány přestavby, zde výbor využil svého správce (žádný není stavař), jeho technici posoudili plány a sdělili, že nedojde k zásahu do nosných zdí a k narušení statiky. Výbor vydal povolení k úpravě. Nevím, zda je to tak správné, ale zakázat úpravy, když nedochází k zásahu do nosných zdí nelze. A tento vlastník byl slušný, dal vědět co zamýšlí, byli u nás i vlastníci, kteří přestavěli celý byt a nikomu se ani nezmínili, že např. propojili, jak je dnes moderní, kuchyni s obývákem v jednu místnost. To se zjistilo až po přestavbě.

    Vložil Anetas (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 20:22

    Dobry den, dekuji za reakci, ale v nasem pripade se jedna prave o pruchod v nosne zdi, coz je asi kamen urazu i presto, ze znalecky posudek mame take. Ve vasem pripade slo o nenosne zdi s to.je asi zasadno rozdil.

    Vložil Taisa, 17. Říjen 2016 - 19:15

    Buď jste spletla číslo §, anebo je Váš správce nekompetentní. § 1169 řeší změnu prohlášení vlastníka. To by připadalo v úvahu pouze pokud byste slučovali papírově ty 2 byty do jednoho a to Vy nechcete, pokud jsem Vás dobře pochopila.

    Vložil Anetas (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 19:25

    Tento paragraf mam od nich napasany v mailu, ten jsem nespletla, prave ze nam to prislo take divne, a proto to zde resime, abychom meli i jiny nazor a mohli se vice orientovat v situaci. Znovu jsem ted spravci napsala, ze byty nechceme sloucit v jeden, zda i v tomto pripade musime mit povoleni od ostatnich vlastniku.

    Vložil Novák (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 20:33

    㤠1175
    (1) Vlastník jednotky má právo svobodně spravovat, výlučně užívat a uvnitř stavebně upravovat svůj byt jakož i užívat společné části, nesmí však ztížit jinému vlastníku jednotky výkon stejných práv ani ohrozit, změnit nebo poškodit společné části.

    Vložil ege (bez ověření), 17. Říjen 2016 - 12:40

    bude to na stavební povolení

    Vložil Petr, 19. Říjen 2016 - 10:03

    Zadejte si „propojení bytů“ zde na portálu. Já to udělal, viz několik aktuálních odkazů

    • – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    http://www.portalsvj.cz/…ojeni-bytu-0

    http://www.portalsvj.cz/…bna-povoleni

    http://www.portalsvj.cz/…do-nosne-zdi

    http://www.portalsvj.cz/…eni-2-bytu-1

    http://www.portalsvj.cz/…ojeni-bytu-1 pozn. byty nad sebou jako mezonet

    • – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    Pokud jde o to, že stěny jsou (zřejmě dle NOZ či NV 366/2013 nikoli dle ZoVB) společné plochy, tak si myslím, že to je „problém“, protože tak „Podlahy jsou společnými částmi domu, vyjma podlahových krytin v bytě a všeho, co je spojeno s … a s funkcí …, spolu s … a s …, je-li … a … “.

    Výboru můžete (a za tím stojím) opáčit, že když jsou stěny společné, tak je nutno přepsat popis společných částí v Prohlášení.

    Jen na okraj: NV 366 se dále přeci též výpočtu plochy bytu a potom by zřejmě museli SVJ-2000 (když se máme řídit NOZ a přísl. NV) dát přepočítat (aspoň pro jistotu, jelikož není jisté že rozdíl plochy dle ZoVB a dle NOZ či NV 366/2013 je u každého bytu procentuelně stejný) plochu znovu a dokonce změnit Prohlášení.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".