Problémový spoluvlastník

Vložil Majka, 6. Listopad 2008 - 6:44 ::

Prosím o radu: zakládáme SVJ a jsme jeden panelák o dvou vchodech. Náš vchod při prodávání bytů souhlasil s tím,že si odkoupíme kolárnu a po vzniku SVJ prořežeme dveře do našeho bytu, ty do chodby spol.prostor zazdíme a vznikne nám z 3+1, byt 4+1.Stavební úřad po mě požadoval stavební povolení, byť zeď není nosná – což není podstatné. Problém je v tom že v bytě ve vedlejším vchodě mi podepsal souhlas s naší rekonstrukcí pouze manžel a jeho žena odmítá-prý co se jednou postavilo se nebude bourat apod.Bohužel je spolumajitelka bytu. Jelikož se jedná o převod z nebytového na bytový, potřebuji její souhlas. Nestačí mi většinové rozhodnutí vlastníků byť na ustanovující schůzi.Za týden máme první ustanovující schůzi SVJ a já nevím jak se zachovat, protože ještě jsme nezačali a už si děláme naschvály.Nikdo s paní nic mít nechce, prý je problémová. ???????

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Petra N (bez ověření), 4. Listopad 2009 - 22:17

    Dobrý den,chtěla bych se zeptat: Otec chce darovat synovi nemovitost (RD) z kterého má 5/6 podíl a 1/6 má otcův synovec a neteř.Jak postupovat,abychom je nemuseli vyplácet?Jde to nějak obejít?Nepřispívali na měsíční výdaje,což je plyn,voda elektrika atd..Předem děkuji za odpověd!

    Vložil AnonymousX (bez ověření), 5. Listopad 2009 - 10:24

    Váš otec nemůže darovat co mu nepatří, může vám dát pouze svých 5/6. Tady to ale nepatří, obraťte se na právníka.

    Vložil Matějka Jaroslav, 29. Listopad 2008 - 13:16

    Vážená paní Majko,

    zásadní je, jak je „kolárna“ určena v Prohlášení vlastníka a v návaznosti i ve vaší „kupní smlouvě“, tedy jak máte „kolárnu“ zapsanou v katastru nemovitostí, jako samostatnou jednotku nebo jako místnost u jednotky – vašeho bytu (jako jakou místnost?).

    Po této odpovědi je možné dále kvalifikovaněji odpovídat na vaše dotazy.

    Matějka

    Vložil Mirek_2 (bez ověření), 2. Prosinec 2008 - 14:12

    … k odpovědi p.Matějky není co dodat, snad jen dotaz, zda nejedná stavební úřad trochu alibisticky a místo rozhodnutí nehledá jen důvod jak si situaci ulehčit.

    Vložil manželka (bez ověření), 7. Listopad 2008 - 7:51

    Když jsou manželé, tak to že on souhlasí a ona ne, tak to je považováno jako jeden hlas, můj muž taky něco podepsal a já s tím nesouhlasila ale nic jsem nepodepisovala, prý stačí jen jeho podpis, takže tohle je moje zkušenost! Martina

    Vložil Anon (bez ověření), 7. Listopad 2008 - 9:13

    Když „on souhlasí a ona ne, tak to je považováno jako jeden hlas“ – ano, je to považováno jako jeden hlas, ale nikoliv jako souhlas!

    Vložil kalous (bez ověření), 6. Listopad 2008 - 12:39

    Zřejmě máte smůlu protože nějaký „vchod“ vám byty neprodával a tak rozhodně žádný vchod před prodejem nemohl nic podobného schválit. To mohl schválit a realizovat pouze původní majitel a i o tom mám dost silné pochybnosti. Kolárna je součást společných prostor a pro odprodej je nutný souhlas všech majitelů BJ. Podle Vás je ten kdo s tím nesouhlasí problémový? Můžete mi vysvětlit proč? Má na to právo s tím nesouhlasit jelikož se jedná i o část jeho majetku a stím nic nenaděláte.

    Kalous

    Vložil Majka, 6. Listopad 2008 - 14:36

    Omlouvám se, já v prvotním článku neuvedla, že je kolárna(bývalá) mým majetkem a že mám i posudek od statika, kde uvádí podmínky s prořezáním dveří – zeď není nosná. Na stavebním úřadě mám vše doloženo v pořádku jen mi chybí podpis jedné manželky z vedlejšího vchodu. A na tom se celé stavební řízení zastavilo. Paní není ochotná prijít ani na stavební úřad, kde se nabídli, že jí věc vysvětlí. Vede si pořád svou – co se jednou potavilo se nebude bourat. Ještě dodávám, že s paní žádný konflikt, spor nemáme, známe ji jen od vidění.

    Vložil Anon (bez ověření), 6. Listopad 2008 - 14:57

    A kdo je účastníkem stavebního řízení? Společenství, nebo vlastník domu?

    Vložil Majka, 6. Listopad 2008 - 15:02

    Vlastníci jednotlivých bytů.

    Vložil Majka, 6. Listopad 2008 - 14:25

    S prodejem bytů a sklepů( zděných) nám po odsouhlasení nájemníků (těm jsme oznámili svůj záměr s kolárnou) z našeho vchodu město prodalo s bytem, sklepem i kolárnu (bývalou). Dohodli jsme se (ve vchodě), že není potřeba, protože kočárkárna je dostatečně velká a bude se využívat i jako kolárna. Nás se taky nikdo neptal jak si ve vedlejším vchodě rozdělí prostory a kolárnu ve vedlejším vchodě si koupil úplně stejný byt jako my, jen s tím rozdílem, že kolárnu (bývalou) používají jako další sklep a nechtějí z něj dělat pokoj. Město po nás nechtělo souhlas vedlejšího vchodu-stačil náš. Píšete,že se jim nedivíte že nesouhlasí, že se jedná i o jeho část majetku. Dovoluji si nesouhlasit – kolárna (bývalá) v našem vchodě je mým majetkem. Mám ji rozměrově zapsanou v katastru,ve smlouvě od města.

    Vložil kalous (bez ověření), 6. Listopad 2008 - 14:45

    Znova opakuji, nájemníci nemohou o ničem rozhodovat ani odsouhlasovat toto může činit jen majitel domu. Myslím že město jako majitel při prodeji nebralo ohled na ostatní budoucí majitele BJ a prodalo vám to co mělo partřit do společných prostor. Pokud jste jedno SVJ o dvou vchodech pak i z druhého vchodu je nutný souhlas ke změně užívání. Na druhé straně pokud to máte zapsáno i v katastru že je to váš majetek pak nepotřebujete žádný souhlas jiných majitelu BJ. Zřejmě by bylo lepší s ohledem na onu problématickou pani ty dveře vyrubat načerno. To je můj osobní názor.

    Kalous

    Vložil Majka, 6. Listopad 2008 - 15:09

    To v tom případě nemělo město prodávat žádný sklep.Ale souhlas všech majitelů BJ potřebuji – zák.72/1994, nestačí mi většinové vlatnictví,jak jsem psala na začátku. Ale přivedl jste mě na dobrou myšlenku, zkusím ještě odbor majetku na městě – možná by si někdo s paní promluvil. Na černo nic dělat nechci v dnešní době kdy každý závidí každému a při mém štěstí by mě někdo určitě udal na stavebním. Prosto děkuji.

    Vložil Petr, 2. Prosinec 2008 - 17:18

    Změna velikosti podílu zvětšením nebytové plochy na bytovou je změna Prohlášení vlastníka, viz stanovy nebo zákon. Nejsou problémy v ceně odprodeje? Zkuste navýšit cenu

    Vložil MouseMouse, 2. Prosinec 2008 - 9:23

    A co paní zazdít? Do těch dveří!

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".